Gå til innhold

Mannen vil ikke bli med å flytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig smalt utdannet. Tjener p.t ganske godt, men står i fare for nedbemanning på jobben. Dvs. Jeg er blitt tilbudt Trondheim og samme jobb det. Bor nå i Oslo. Mannen min er utdannet innenfor et kjempestort felt, og får jobb hvor som helst. Vi har hus og barn. 
Men han vil ikke bli med til Trondheim. Hvis jeg mister jobben vil vi uansett måtte selge huset da vi ikke har råd til å bo her uten min inntekt.

Så hva gjør man?

Anonymkode: 17c7a...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pendle Trondheim-Oslo? 

Anonymkode: 3f524...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pendle Trondheim-Oslo? 

Anonymkode: 3f524...228

Ikke sjans pga arbeidstidsordningene. 

Anonymkode: 17c7a...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om han ikke liker ditt forslag, så må han jo komme med et mot-forslag, ikke bare si nei og tro han er ferdig dersom realiteten er at dere ikke har råd til å beholde huset dersom du mister jobben.

Anonymkode: 73f9b...aa4

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva du prioriterer høyest. Det er fullt mulig å selge huset nå og finne et rimeligere sted å bo som gir deg tid til å bruke dagpenger perioden til å finne ny jobb.

Anonymkode: 3f819...52c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette i gang prosessen med å funne en annen jobb. Du kan finne deg en hybel i Trondheim og ukependle/periodependle fram til det går i boks. Dere kan selge huset og finne noe rimeligere 

Anonymkode: b4485...ee5

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten må du søke deg annen jobb, eventuelt innenfor et annet felt enn hva du jobber innen nå i eller utenfor Oslo. Eller så kan du takke ja til jobben du er tilbud i Trondheim, og flytte. Enten bare du eller hele familien (alt ettersom hva du får med samboeren på).