Ulf-Bjarne Skrevet 16. april 2024 #221 Del Skrevet 16. april 2024 Klarer noen å nevne noen få sterke selvstendige kvinner så jeg forstår hva dere mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #222 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For min del var det fy-fy at jeg hadde roen i meg. Jeg skulle visst flakse nervøst rundt som en høne, si klukk hver gang menn sa noe. Skulle liksom bli så påvirket av ingenting. Anonymkode: 22269...e81 Hvordan kunne dette skje? Anonymkode: 35666...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. april 2024 #223 Del Skrevet 16. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (1 minutt siden): Klarer noen å nevne noen få sterke selvstendige kvinner så jeg forstår hva dere mener? Jegertvillingene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #224 Del Skrevet 16. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (8 minutter siden): Klarer noen å nevne noen få sterke selvstendige kvinner så jeg forstår hva dere mener? Fredrikke Marie Gram Anonymkode: 4c7d3...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #225 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei jeg snakker generelt. La være å si det og ikke signaliser det så kraftig. La det som sagt tale for seg selv. Da vil set stå ut på rett måte. Som de tingene du nevnte du gjorde. Anonymkode: 35666...9f3 Når holdningen her inne er at kvinner skal være uselvstendige søte prinsesser som ikke skal greie noe annet enn vaske hus, passe barn og stille opp når mannen vil ha sex, så er det kanskje ikke så rart at man trenger å tydeliggjøre at man er sterke, selvstendige kvinner... Anonymkode: 6ef3f...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #226 Del Skrevet 16. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (14 minutter siden): Klarer noen å nevne noen få sterke selvstendige kvinner så jeg forstår hva dere mener? Fra fortiden - Amelia Earhart, Sigrid Undset, Marie Curie, alle våre bestemødre og oldemødre som holdt fortet hjemme uten hjelpemidler, med uhelbredelige sykdommer som herjet, ti barn og gård, mens mannen var på havet eller i militæret. Anonymkode: 7d817...1e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulf-Bjarne Skrevet 16. april 2024 #227 Del Skrevet 16. april 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Fredrikke Marie Gram Anonymkode: 4c7d3...dd6 Var ikke hun gift med statsminister Ole Qwam i 1834 eller er det feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #228 Del Skrevet 16. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (1 minutt siden): Var ikke hun gift med statsminister Ole Qwam i 1834 eller er det feil? Spiller det noen rolle at hun var gift? De aller fleste kvinner på den tiden var gift. Hva så? Anonymkode: 7d817...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #229 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å si det sånn: jeg ville ikke ha hatt sex med deg, og din siste setning er utslagsgivende. Hvis menn i følge deg er sørgelig lite kresne, hva sier det isåfall oss? Anonymkode: b4338...6f5 Det sier vel først og fremst at mange menn går glippet av mye kvinnelig klokskap, ferdigheter, opplevelser, humor og fornuft fordi de insisterer på å se på kvinner som objekter og ikke mennesker. I det øyeblikket en mann får rydda i de vrangforestillinger han har i hodet sitt om at kvinner kun er objekter for menn, interessant nok også objekter disse mennene misliker i det øyeblikket de ikke vil ha sex, blir han en bra mann som damer vil ha. Og da kan han også tåle at damer f.eks tjener mest penger eller er bedre på en del ting enn ham. Likestilling og det å kvitte seg med kjønnsterotypier er nøkkelen til lykkelig samliv. Anonymkode: 062b9...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulf-Bjarne Skrevet 16. april 2024 #230 Del Skrevet 16. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Spiller det noen rolle at hun var gift? De aller fleste kvinner på den tiden var gift. Hva så? Anonymkode: 7d817...1e6 Av samme grunn som Melania Trump aldri ville vært kjent hvis det ikke var for en enda mer kjent mann. En selvstendig kvinne tjener sine egne penger som Astrid Lindgren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #231 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det sier vel først og fremst at mange menn går glippet av mye kvinnelig klokskap, ferdigheter, opplevelser, humor og fornuft fordi de insisterer på å se på kvinner som objekter og ikke mennesker. I det øyeblikket en mann får rydda i de vrangforestillinger han har i hodet sitt om at kvinner kun er objekter for menn, interessant nok også objekter disse mennene misliker i det øyeblikket de ikke vil ha sex, blir han en bra mann som damer vil ha. Og da kan han også tåle at damer f.eks tjener mest penger eller er bedre på en del ting enn ham. Likestilling og det å kvitte seg med kjønnsterotypier er nøkkelen til lykkelig samliv. Anonymkode: 062b9...0e7 Og det sier noe om hvorfor så mange menn i 2024 "ikke får sex" og sutrer over det etterpå. For øvrig blir objektene mislikt både når de vil ha sex og ikke vil ha sex. Vil de ha sex, er de billige horer som er uegnet for forhold. Vil de ikke ha sex, så er de pripne, frigide luremus. Anonymkode: 7d817...1e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #232 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fra fortiden - Amelia Earhart, Sigrid Undset, Marie Curie, alle våre bestemødre og oldemødre som holdt fortet hjemme uten hjelpemidler, med uhelbredelige sykdommer som herjet, ti barn og gård, mens mannen var på havet eller i militæret. Anonymkode: 7d817...1e6 Mannen til Undset var en umoden kødd som var en dårlig maler og dårlig far som stort sett ikke var hjemme, mens hun satt hjemme med deres barn (inkludert en sterkt funksjonshemma barn) og skrev Nobelpris-vinnende bøker. Anonymkode: 062b9...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #233 Del Skrevet 16. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (3 minutter siden): Av samme grunn som Melania Trump aldri ville vært kjent hvis det ikke var for en enda mer kjent mann. En selvstendig kvinne tjener sine egne penger som Astrid Lindgren. Man kan tjene sine egne penger og være gift. Det ene utelukker ikke det andre. Jeg tjener mine egne penger og er gift. Jeg tjener mer enn mannen, og ingen av oss har oppnådd suksess som "vedheng" til den andre. Anonymkode: 7d817...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #234 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mannen til Undset var en umoden kødd som var en dårlig maler og dårlig far som stort sett ikke var hjemme, mens hun satt hjemme med deres barn (inkludert en sterkt funksjonshemma barn) og skrev Nobelpris-vinnende bøker. Anonymkode: 062b9...0e7 Akkurat. Selvstendig, sterk og mentalt stabil kvinne. Anonymkode: 7d817...1e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #235 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akkurat. Selvstendig, sterk og mentalt stabil kvinne. Anonymkode: 7d817...1e6 Jepp. Jeg tror til og med hans særkullsbarn (!) bodde hos Undset mens han fulgte sin kunstneriske drøm, som ikke førte til stort... Anonymkode: 062b9...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. april 2024 #236 Del Skrevet 16. april 2024 (endret) Bacteria skrev (1 time siden): Jegertvillingene Golda Meir Gro Harlem Maggie Thatcher Elisabeth (begge dronningene) Florence Nightingale Mamma Oldemor (ble alenemor til 4 i ung alder, måtte vaske klær for rikfolk for å overleve og tok også til seg to fosterbarn) Tipp-tipp-oldemor (fattig, enslig mor til tre barn. Jaget fra bygda og reiste til byen med alle barna for å få seg arbeid) Jeg synes ikke at det å greie alt, være flink til alt er synonymt med å være sterk og uavhengig. Det er også styrke i å be om hjelp. Mange menn som ikke er flinke til praktiske oppgaver heller. Er ikke svake fordi. Om jeg har råd til å kjøpe take away fordi jeg er uinteressert i å lage mat, eller avtaler med mannen at han skifter dekk mens jeg gjør no annet er ikke det svakhet. Viktigst at det blir gjort. Mennesker er sosiale dyr og ikke ment til å greie seg helt alene. Mange av de kvinnene jeg nevner har hatt spissede særinteresser. Endret 16. april 2024 av Bacteria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #237 Del Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan kunne dette skje? Anonymkode: 35666...9f3 jeg har/hadde vel for lite ego, lol. Hadde ikke noe ego som jukset for meg, som tok snarveier på alle mulige måter. Anonymkode: 22269...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #238 Del Skrevet 17. april 2024 Hovedtemaet her er jo interessant (ser bort fra all avsporing). Jeg hørte nettopp en podcastepisode der en psykolog og parterapeut snakket om at årsaken til at så mange menn sliter med å finne en partner i dag er fordi de ikke evner å tilpasse seg. De mennene som lykkes er de som evner å tilpasse seg kvinnenes endrede behov. Kvinner har nå blitt så selvstendige at vi ikke er avhengige av menn. Det holder dermed ikke at mannen tjener penger og kan hjelpe med fysiske ting som snømåking. Kvinner i dag ser etter likeverdige partnere, en som man kan ha givende samtaler med, og som bidrar på lik linje i å oppdra barna og skape et godt (og rent/ryddig) hjem. Menn som ikke klarer å innfri dette sliter. Kvinner har i alle år fram til nå måtte tilpasset seg mennene, og de har vært utrolig dyktige til det. Det har vært nødvendig for å overleve. Akkurat som barn også tilpasser seg foreldrene å godt og vondt, for å overleve. Nå har kvinner full mulighet til et godt liv uten å måtte ha en mann. Så hvorfor skal de tilpasse seg mer enn menn? Vi begynner endelig å se tegn å full likestilling. Anonymkode: 3c3ed...8c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #239 Del Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det sier vel først og fremst at mange menn går glippet av mye kvinnelig klokskap, ferdigheter, opplevelser, humor og fornuft fordi de insisterer på å se på kvinner som objekter og ikke mennesker. Anonymkode: 062b9...0e7 Jeg tenker at selvgode menn er utålelige, og selvgode kvinner er utålelige. Posten jeg besvarte fremstod som en selvgod kvinne som samtidig la til grunn at menn vil ha sex med hvem som helst. Jeg parerte med at jeg ikke vil ha henne. Om du leser det som å «se på kvinner som objekter» så synes det som om du ikke henger helt med i svingene? Anonymkode: b4338...6f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #240 Del Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå har kvinner full mulighet til et godt liv uten å måtte ha en mann. Så hvorfor skal de tilpasse seg mer enn menn? Vi begynner endelig å se tegn å full likestilling. Anonymkode: 3c3ed...8c0 Hvis man leser KG så er det veldig mange kvinner som er i forhold med menn som har tradisjonelle normer og adferdsmønster. I alle fall i følge partneren. Så det er tydeligvis ikke helt umulig for «tradisjonelle» menn å finne seg noen. Men listen over rødt flagg inkluderer (ofte) det å ikke eie egen bolig ved 30, det å ikke ha høyere utdanning. Dvs menn bør (som i alle tidligere tider og i alle andre nåværende kulturer) jobbe hardt for å oppnå god sosioøkonomisk status. I så måte er Norge erke-konservativ. Anonymkode: b4338...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå