Gå til innhold

Hva er greia med alle som skriver anonymt?


kaskazini

Anbefalte innlegg

Det finnes sikkert tråder om dette allerede, og da beklager jeg det. Søkte, men fant ingen. 

Men altså - hva i alle dager er greia med alle som skriver anonymt? Det er så utrolig vanskelig å diskutere når man ikke vet om det er samme person man spiller ball med (og ja, jeg vet jeg kan sjekke anonymkoden, men det er lettere å slippe det)

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er lov å skrive som Anonym bruker her inne.

Personlig synes jeg folk bruker den funksjonen altfor mye her inne. Om du skal fortelle at du har hatt fiskeboller til middag, så er det virkelig ikke nødvendig å skrive som Anonym bruker altså 😂 

Selv bruker jeg alltid brukernavn når jeg skriver her inne 😊 2 ganger har jeg brukt Anonym bruker funksjonen her, men det var mest bare for  å prøve det 😄 Jeg har ingenting å skjule og står for det jeg skriver 😊

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor mye det brukes. Dessverre til å kalle andre troll og lignende.

Men det er jo bra hvis noen skal fortelle noe sensitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke mot til å stå for det de mener. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel ikke varsel om noen svarer på dine svar som anonym heller? 

Orker ikke bruke anonym, ser jeg en skrivefeil etterpå så klør det i hele kroppen av det faktum at jeg ikke får rettet på det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (1 minutt siden):

De har ikke mot til å stå for det de mener. 

En vanlig feiloppfatning.

Anonymkode: 7d06c...ab8

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg benyttet brukernavn og ble nærmest forfulgt av en bruker på tvers av tråder som kom med helt idiotiske påstander om meg som person, og forsøkte å sabotere en saklig diskusjon. Sånt gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 74adc...9e9

  • Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (1 minutt siden):

De har ikke mot til å stå for det de mener. 

Alle på KG er vel strengt tatt anonyme.. Jeg har aldri sett noen med fullt navn ihvertfall 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (1 minutt siden):

Alle på KG er vel strengt tatt anonyme.. Jeg har aldri sett noen med fullt navn ihvertfall 

Riktig. Men ved å signere med et fast nick kan du hvertfall "følge" en person - hva personen mener, tenker og har svart tidligere. Det er det ikke alle som ønsker. Fordi man ikke har mot. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden burde ha innlogging med bankID og innlegg burde vises med fullt navn og bildeidentifikasjon. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å kun skrive som anonym, dersom jeg skriver noe jeg er redd kan "identifisere" meg (og også da familie). Dessverre skjer det noen ganger at jeg har på "skriv som anonym" uten at jeg legger merke til det 😅

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg benyttet brukernavn og ble nærmest forfulgt av en bruker på tvers av tråder som kom med helt idiotiske påstander om meg som person, og forsøkte å sabotere en saklig diskusjon. Sånt gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 74adc...9e9

Har opplevd det selv (kanskje samme bruker) personen sa og at han rapporterte ALT jeg skrev, uansett pokkern hva det var jeg kommenterte eller la ut. Lurer på som feiler slike "troll" 🙄

Anonymkode: 79765...e38

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (1 minutt siden):

Jeg forsøker å kun skrive som anonym, dersom jeg skriver noe jeg er redd kan "identifisere" meg (og også da familie). Dessverre skjer det noen ganger at jeg har på "skriv som anonym" uten at jeg legger merke til det 😅

Samme her

Anonymkode: 79765...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Somarfugelen skrev (5 minutter siden):

Kvinneguiden burde ha innlogging med bankID og innlegg burde vises med fullt navn og bildeidentifikasjon. 

Høres skummelt ut....

Anonymkode: 79765...e38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver stort sett under anonym. Det er fordi jeg ikke vil bli gjenkjent. Det skal faktisk ikke så mange opplysninger og innlegg til før man kan gjenkjenne mennesker. Hvis man setter det de skriver sammen. Norge er lite! Har selv gjenkjent folk jeg kjenner i virkeligheten, både familie og kollegaer. 

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg er anonym nok med brukernavnet mitt, og om jeg diskuterer et litt hett tema, gir råd eller svarer på banale ting som hva jeg har i glasset, så går jeg god for det på tvers. Jeg kan ikke huske sist jeg svarte som anonym. 

Har tenkt at det handler om en form for feighet - at det (på kryss og tvers av tråder) blir veldig synlig hvem man er og hva man står for, og at de ikke vil vise det? Jeg vet ikke jeg altså, men kanskje dere som svarer mye som anonym kan svare :) 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av og til har jeg lurt på om det er fordi de er selv-bevisst på at de er her så mye. Det har i alle fall jeg tenkt på i dag når jeg har skrevet mye, "omg, virker det ikke som jeg har et liv nå?" 😱😅

Det finnes mange tråder om dette, om du googler spørsmålet + kvinneguiden finner du mange tråder om den saken. Svarene som går igjen er jo at en ikke vil at bestemte ting skal knyttes til brukeren sin, at mange bekker små blir en stor å av informasjon som kan gjøre at en blir gjenkjent, at en føler en ikke kan være like ærlig med brukernavn, at en ikke deler like intimt og rått. Jeg velger innimellom å skrive som anonym i kropp og helse, fordi jeg tror svaret mitt blir bedre om jeg er mer ærlig og det tør jeg ikke være med brukernavn. 

Jeg merker dog at det virker som flere skriver med AB for tiden enn for noen år tilbake. Tenkte over det i dag, da sånn 23 av 25 tråder på "siste innlegg" var startet av Anonymbruker og det var ca samme antall tråder som var svart på sist også av anonymbruker. Tenker at det er bra at folk hjelper hverandre, og om de gjør det bedre som anonym er det helt greit. Samtidig savner jeg litt den fellesskapsfølelsen jeg fikk mer her inne tidligere når jeg opplevde at jeg kjente igjen brukere. Men det er jo bare fordi jeg ønsker å se på KG som et sosialt fellesskap. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har opplevd det selv (kanskje samme bruker) personen sa og at han rapporterte ALT jeg skrev, uansett pokkern hva det var jeg kommenterte eller la ut. Lurer på som feiler slike "troll" 🙄

Anonymkode: 79765...e38

Jeg ser den, men man kan jo rapportere anonyme også, og vil tro admin vet hvem som skjuler seg bak anonymkodene, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somarfugelen skrev (8 minutter siden):

Kvinneguiden burde ha innlogging med bankID og innlegg burde vises med fullt navn og bildeidentifikasjon. 

Helst ikke - hehe - jeg liker jo anonymiteten min, selv om jeg bruker brukernavnet når jeg skriver :) (Skjønte at du tulla altså - eller håper det)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaskazini skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at jeg er anonym nok med brukernavnet mitt, og om jeg diskuterer et litt hett tema, gir råd eller svarer på banale ting som hva jeg har i glasset, så går jeg god for det på tvers. Jeg kan ikke huske sist jeg svarte som anonym. 

Har tenkt at det handler om en form for feighet - at det (på kryss og tvers av tråder) blir veldig synlig hvem man er og hva man står for, og at de ikke vil vise det? Jeg vet ikke jeg altså, men kanskje dere som svarer mye som anonym kan svare :) 

Som jeg skrev i mitt svar, så handler det om å holde meg privat i personlige temaer hvor jeg eller de involverte, kan bli gjenkjent. Litt paranoid er jeg nok, men samtidig så vet jeg at dette er et massivt forum, så det er nok mange nære og fjerne, som henger her i ny og ne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...