Gå til innhold

Noen nordmenn her på KG som har blit kalt p-ordet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan ikke fatte at noen vil ta seg nær av et slikt barnehagestadie skjellsord. Det er på nivå med å legge seg ned å gråte fordi noen kaller deg for bæsj, banan, etc. Hvis noen, og spesielt en voksen person, hadde kalt meg for en potet hadde jeg bare begynt å le godt.

Endret av Grevling
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt om at det kan bety noe annet enn at det er en som kan brukes til alt?

Anonymkode: ad6fb...d18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke p-ordet men jeg ble kalt v-ordet en gang, behøver jeg si at vi ikke er venner lenger?

Anonymkode: e59e1...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så klart trolling. Noen som skal kaste en brannfakkel og lage en diskusjon. 

Å skulle påstå at man i det hele tatt kan kalle et skjellsord som skal beskrive nordmenn som rasistisk er helt idiotisk. 

Når har nordmenn noen gang blitt stigmatisert eller diskriminert på grunn av rase? 
Hvilken rase er i det hele tatt liksom nordmenn mener du? 

Du vet at alle som bor i Norge kom opprinnelig fra andre steder, folk vandret inn fra alle kanter for 10 000 år siden. 

Anonymkode: 94113...87a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 19.49):

Er den noen nordmenn her som har blitt kalt p*tet?

Anonymkode: cb337...b21

Tenåringen min kaller meg potet hele tiden. Alt er potet!

Anonymkode: d419a...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 19.58):

Potet. Det er visst et utbredt skjellsord for nordmenn ifølge mange på Kvinneguiden.

Skal man bli krenket av potet også nå?

Anonymkode: d419a...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette er så klart trolling. Noen som skal kaste en brannfakkel og lage en diskusjon. 

Å skulle påstå at man i det hele tatt kan kalle et skjellsord som skal beskrive nordmenn som rasistisk er helt idiotisk. 

Når har nordmenn noen gang blitt stigmatisert eller diskriminert på grunn av rase? 
Hvilken rase er i det hele tatt liksom nordmenn mener du? 

Du vet at alle som bor i Norge kom opprinnelig fra andre steder, folk vandret inn fra alle kanter for 10 000 år siden. 

Det er ikke trolling når vedkommende åpenbart bruker virkemiddelet ironi. Folk må se til å lære seg at det er forskjell på trolling og sarkasme!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et par ganger på 90-tallet og tidlig 2000-tallet. Har ikke hørt det i bruk på den måten på mange år. Bor i Bergen, det er kanskje mest utbredt på østlandet? 

Anonymkode: db9f4...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare dansker som kaller nordmenn poteter?

Uansett er poteter noe av det beste som finnes så er vel ment som et kompliment 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (Akkurat nå):

Uansett er poteter noe av det beste som finnes så er vel ment som et kompliment 🤪

Spesielt potetene fra Jørgen Lysholm, dom er goe dom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (Akkurat nå):

Aldri hørt dansker kaller nordmenn for poteter, fjellaper er det som er mest brukt. Eller nordbo.

Anonymkode: d1bd6...a82

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker poteter 😋😋 Og de mest fleksible kollegaene på jobben kaller vi poteter; det er et kompliment fordi de kan brukes til alt 😊

Anonymkode: a122e...b20

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakistanere har kalt meg potet mange ganger. Det er vel slik de viser sin takknemlighet for å slippe å daffe rundt i leira i slippers hele dagen. 

Anonymkode: e2765...c0f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke trolling når vedkommende åpenbart bruker virkemiddelet ironi. Folk må se til å lære seg at det er forskjell på trolling og sarkasme!

Så trådstarter kommer altså med en vits her da. Humor. Med et humorpoeng et sted som jeg er for treg til å se sannsynligvis. 
Eller kommer det senere? Venter i spenning *spise popcorn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så trådstarter kommer altså med en vits her da. Humor. Med et humorpoeng et sted som jeg er for treg til å se sannsynligvis. 
Eller kommer det senere? Venter i spenning *spise popcorn*

Det er ironisering over folk som insisterer på å få si neger siden innvandrere kaller dem for potet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting.... Her er det å bli kalt en potet noe positivt. En potet er en person som "kan brukes til alt" og gjerne gjør mer (og annen) jobb enn stillingen tilsier. 🤔

Anonymkode: 611b7...b87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pakistanere har kalt meg potet mange ganger. Det er vel slik de viser sin takknemlighet for å slippe å daffe rundt i leira i slippers hele dagen. 

Anonymkode: e2765...c0f

Hvem vil ikke daffe rundt i leira hele dagen?

Anonymkode: 9cb90...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender noen ganger at jeg kaller mannen min for en løk, teller det? 

Anonymkode: 1349f...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være potet er ikke skjellsord. Det er en hedersbetegnelse på st du er flink og får til alt.  Av utrykket, potet kan brukes til alt

Hvor har du ddt fra at potet er negativt?

Anonymkode: 81e3d...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å være potet er ikke skjellsord. Det er en hedersbetegnelse på st du er flink og får til alt.  Av utrykket, potet kan brukes til alt

Hvor har du ddt fra at potet er negativt?

Anonymkode: 81e3d...6df

Det er et kompliment og en hedersbetegnelse, som du sier. En person som er flink og får til det meste, en som ikke er redd for å ta ansvar der det trengs - og utføre ordre der det trengs, en som ikke er redd for å mislykkes, en som mestrer, en som er allsidig og omgjengelig og til å stole på, en som ser hva som må gjøres og gjør det.

Å få høre at man er som poteten, det er et stort kompliment.

Men det er mange som her firkantede skjermøyne nå, og de blir bare fattigere og fattigere på ord og uttrykk og egen historie, kan det virke som.

Anonymkode: 4c48e...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...