Gå til innhold

4-åringen må alltid bæsje før det er morgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 5.54):

Nå har ungen vært hos besteforeldre siden torsdag. Ingen tidlig bæsjing. Ikke engang bæsjing når hun sto opp på morgenen. Det første som skjer her hjemme er at hun 0530 må på do for å bæsje. Så her hjemme blir det mellom 10 og 10,5t søvn på ungen. 

Anonymkode: 5e4a6...101

Kanskje de spiser måltidene sine til andre tider enn dere hjemme? Det er jo et visst antall timer et måltid er i systemet før det kommer ut igjen i andre enden. 16-18 timer, litt avhengig av hva man har spist og hvor tungt fordøyelig det er, og det kan også ta opptil 24 timer for noen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere vært hos legen TS? Høres jo ikke helt vanlig ut å våkne av å måtte bæsje tidlig på morningen/natta.

 

Jeg var en av de som skrev jeg syntes det var tidlig leggetid. Min er yngre og legger seg senere og står opp tidlig og virker til å få nok søvn (hun vekkes aldri). Og så tenker man vel at over tid så vil barnet våkne senere når det legges senere, men det skjer jo ikke første natt man legger senere da. Jeg ville nok lagt en 4-åring 1930 men man må jo se an barnet og når det må stå opp osv såklart :)

Anonymkode: 1b8ce...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom en nevnte dette med at intoleranser kan gi symptomer i form av at man våkner og må på do om natten:
Det gjelder ikke bare intoleranser, men også f. eks. IBD (kroniske tarmsykdommer, som f. eks. Crohns og Ulcerøs Kolitt).

Nå mener jeg ikke å skremme unødvendig eller skape unødvendige bekymringer, for her er det jo snakk om 15-45 min før man planlegger å stå opp uansett, så det skal vel litt til å kalle det "om natten", men når det først ble nevnt følte jeg bare for å tillegge det. Så lenge barnet ikke har andre symptomer på sykdom eller plager tenker jeg det ikke er noe mer å tenke på/bry seg med, men om det skulle være grunn til å tro at det kan være mer til det så vet du iallefall det da. 

Anonymkode: a1757...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...