Gå til innhold

Brenner meg på tørketrommelen, normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det sier seg jo selv at det er noe galt når den har begynt bli så varm, spesielt når den ikke var det fra starten......

Anonymkode: 66f59...916

Joda, men det trengte ikke være noe farlig. Et tett filter eller en dings som skulle sjekkes 🤔

Anonymkode: 9ee7d...67c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørketrommel er jo ganske varm når den går da, som mange andre elektriske apparater. Rommet blir jo dritvarmt og av all varmen tørketrommelen produserer, tørker jo klærne på snora og når den går. 

Det er mange elektriske apparater som er varme når de brukes, fordi de rett og slett er kokvarme inni. Det betyr ikke at det er noe galt, men er det uvanlig til gjenstanden å være bør du jo sjekke opp.

Anonymkode: ef500...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er under fem år, kan det være garantisak, siden en tørketrommel har en forventet levetid på over det.

Sparer du på kvitteringer når du kjøper dyrere ting til husholdningen? Det kan være en lur ide å ha en ringperm til slikt, samle alt av kvitteringer på møbler, elektriske ting og inventar av en viss verdi i den.

Sjekk alder på trommelen om du finner kvitteringen/kjøpsbeviset.

Jeg opplevde at kjøleskapet røk. Merket at det var urovekkende "varmt" inni der, men det tok et par-tre mnd før jeg kjøpte termometer og faktisk sjekket temperaturen. Det var 10 grader, selv om skapet var innstilt på 3 C... da lette jeg frem kvitteringen i permen min med slike papirer, og hadde lyst å rive meg i håret. Hadde jeg tatt kontakt med produsenten med en gang jeg merket problemet, hadde jeg hatt garanti på den. Nå var garantien på 5 år akkurat gått ut... med en ussel UKE bare! Endte med at jeg skrotet kjøleskapet, da reparatøren som var og så på det, ikke ante hva som var feil og ikke kunne garantere at et ev reparasjonsforsøk til 4000-5000 kr faktisk ville fikse problemet...  

Endret av Million
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bruksanvisningen? Les om vedlikehold, rens alle filtre du kan finne, og hvis ikke det hjelper bør du kaste den asap, før huset ditt brenner ned. 

Anonymkode: 02b2b...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tørketrommel er jo ganske varm når den går da, som mange andre elektriske apparater. Rommet blir jo dritvarmt og av all varmen tørketrommelen produserer, tørker jo klærne på snora og når den går. 

Det er mange elektriske apparater som er varme når de brukes, fordi de rett og slett er kokvarme inni. Det betyr ikke at det er noe galt, men er det uvanlig til gjenstanden å være bør du jo sjekke opp.

Anonymkode: ef500...b8a

Badet mitt varmes opp pga den varme lufta den blåser ut, ikke at den holder på å ta fyr. 

Anonymkode: ecf6b...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tørketrommel er jo ganske varm når den går da, som mange andre elektriske apparater. Rommet blir jo dritvarmt og av all varmen tørketrommelen produserer, tørker jo klærne på snora og når den går. 

Det er mange elektriske apparater som er varme når de brukes, fordi de rett og slett er kokvarme inni. Det betyr ikke at det er noe galt, men er det uvanlig til gjenstanden å være bør du jo sjekke opp.

Anonymkode: ef500...b8a

Elektriske apparater skal ikke bli så varm at man brenner seg og væske fordamper, med mindre apparatet er ment for å være en varmekilde.

Anonymkode: 66f59...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...