Gå til innhold

Tips til god fuktighetskrem til ansikt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får hormonelle kviser, har store porer, blir lett blank i t-sonen og fort tørr ellers. Er snart 40, men har "ung hud" (mye olje, lite rynker). Liker godt gel-krem.

Må ligge godt under sminke, bruker av og til foundation. 

 

Anbefal meg noe skikkelig bra? Bruker i tillegg c-vitamin serum kveld, øyekrem, niacinamide morgen og solkrem. 

Anonymkode: abe10...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg får hormonelle kviser, har store porer, blir lett blank i t-sonen og fort tørr ellers. Er snart 40, men har "ung hud" (mye olje, lite rynker). Liker godt gel-krem.

Må ligge godt under sminke, bruker av og til foundation. 

 

Anbefal meg noe skikkelig bra? Bruker i tillegg c-vitamin serum kveld, øyekrem, niacinamide morgen og solkrem. 

Anonymkode: abe10...def

Slik du beskriver det, høres det ut som om huden din kanskje er fuktfattig. Der kan føre til at huden produserer mer talg, så jeg tror du bør prøve et fuktserum i tillegg til krem. 

Hvilket C--vitaminserum bruker du? Det finnes ulike former av C-vitamin, noen er bedre egnet for fet/kombinert hud enn andre. Du kan også vurdere å eksfoliere med BHA (salisylsyre) et par ganger i uka. BHA løser opp talg i porene og er antiinflammatorisk, og bidrar til å balansere talgproduksjonen og forebygge kviser.

Kremer du kan vurdere, er f.eks.

COSRX Hydrium Aqua Green Tea Soothing Gel Cream, den er spesielt beregnet for fet/kombinert hud som også er fuktfattig.

Skinome Light Emulsion  inneholder postbiotika og ingredienser spesielt beregnet på å fukte og balansere akneutsatt hud, og styrker hudbarrieren.

Ole Henriksen Cold Plunge Pore Remedy Moisturizer - inneholder bl.a. BHA, som balanserer talgproduksjonen, men kan bli for "aktiv" for sensitiv hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (På 12.4.2024 den 22.25):

Slik du beskriver det, høres det ut som om huden din kanskje er fuktfattig. Der kan føre til at huden produserer mer talg, så jeg tror du bør prøve et fuktserum i tillegg til krem. 

Hvilket C--vitaminserum bruker du? Det finnes ulike former av C-vitamin, noen er bedre egnet for fet/kombinert hud enn andre. Du kan også vurdere å eksfoliere med BHA (salisylsyre) et par ganger i uka. BHA løser opp talg i porene og er antiinflammatorisk, og bidrar til å balansere talgproduksjonen og forebygge kviser.

Kremer du kan vurdere, er f.eks.

COSRX Hydrium Aqua Green Tea Soothing Gel Cream, den er spesielt beregnet for fet/kombinert hud som også er fuktfattig.

Skinome Light Emulsion  inneholder postbiotika og ingredienser spesielt beregnet på å fukte og balansere akneutsatt hud, og styrker hudbarrieren.

Ole Henriksen Cold Plunge Pore Remedy Moisturizer - inneholder bl.a. BHA, som balanserer talgproduksjonen, men kan bli for "aktiv" for sensitiv hud. 

 

Tusen takk for tilbakemelding! Beklager sent svar.

Akkurat nå bruker jeg Garnier Vitamin C Glow boost serum.

Andre produktene er:

Clinique all about eyes

The Inkey List hyaluronic acid serum

The ordinary Niacinamide 10% + zink 1%

Dermalogica Intensive Moisture Balance

La Roche Posay  anthelios uvmune 400  faktor 50+

 

 

Tror jeg prøver BHA og COSRX, tusen takk :)

Anonymkode: abe10...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...