Gå til innhold

Hvem skal Else gifte seg med?


mingrid

Anbefalte innlegg

Hulderen skrev (10 minutter siden):

Kom det frem i programmet/i Spektrum at giftermålet ikke var ekte?

Det lurer jeg også på.

En vielse/seremoni er jo aldri juridisk bindende, men jeg ser at de over alt blir omtalt som ekteparet (uten anførselstegn), så da må de vel ha tatt papirarbeidet også?  Eller?

 

 

 

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At "folket" som har fulgt henne ble snytt for selve høydepunktet....det forstår jeg ingenting av og føler meg faktisk litt snytt på deres vegne. Det kan jo ikke ha vært fordi "seremonien skulle være liten og intim, kun for de nærmeste"...med den digre plassen smekkfull av kreti og pleti. :klo: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nå opptak av seremonien på vg.no. Bjørn Eidsvåg erklærte at de hadde «valgt hverandre», etter at de sa JA. Han erklærte dem ikke «for rette ektefolk». Så det tyder på at de ikke juridisk er gift. Men jeg opplever det som juks, når det var annonsert at hun skulle gifte seg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Tommy. Mangeårig kokk for Stein Erik Hagen, står det i se&hør. Wow...det unner jeg henne også. :sjokkblå:

Perfekt for henne som ikke kan å lage mat

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (1 time siden):

Det lurer jeg også på.

En vielse/seremoni er jo aldri juridisk bindende, men jeg ser at de over alt blir omtalt som ekteparet (uten anførselstegn), så da må de vel ha tatt papirarbeidet også?  Eller?

 

 

 

Else uttalte på forhånd at vielsen ikke var juridisk, ergo er de ikke riktige ektefolk.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjempestor eksploderende oppmerksomhetsballong, altså. :klo: 
Skal vel mye til å overgå dette her i fremtiden. Jeg er stikk motsatt selv, 
så jeg forstår ikke dette enorme behovet for å eksponere seg selv hele tiden. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juridisk eller ei, at Else ser ut til å ha funnet seg en kjæreste er koselig!

De andre detaljene fikser de vel senere. (Dèt skjer blant mange par)

Veldig tøft at "fatter'n" fulgte henne opp på scenen. Jeg ble så rørt på ordentlig, at om dette stuntet ikke er hèlt etter boka, gir jeg flatt faen i! 🥰❤️

Blir for dumt å føle seg snytt for noe skikkelig, når andre betaler billettpenger med en visshet om at det kanskje kommer noen.. :ler: Helt ærlig, er det fair at de som kjøpte billetter også får "størst" utbytte. Er i allefall ikke noe Else skal få surmuling om..

Håper Else har kost seg "i bingen" på Grand, som hun selv ville sagt :fnise: 

Å bli funnet, er like mye verdt, som det å lete er ❤️❤️❤️

 

Endret av Tradegy
  • Liker 17
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville helt ærlig vært moralsk betenkelig å gjøre dette juridisk bindende mtp rammene rundt. Det er ikke «Gift ved første blikk» med et helt apparat rundt mtp alt det psykologiske som følger med. Else har vært åpen på at dette var et idiotisk desperat stunt, men har jo blitt mer og mer tydelig gjennom episodene i vinter at det ligger mye sårt og ekte under. Hvis man oppriktig har trodd hun skulle GIFTE seg i spektrum lever man seg kanskje litt mye inn i ting. Det har vært fronta som show. Og hun sier jo selv at hun nok egentlig ikke hadde trodd det skulle bli noe ut av mtp å finne kjærligheten, så hun er kanskje den mest sjokkerte over resultatet. Og dette kunne potensielt blitt sårt og vondt, om hun ikke fant noen, så hadde det på en måte befestet Else sin flåsing med egen usikkerhet, som vennene påpeker i en av de siste episodene. Jeg var så skeptisk da hun gikk ut med dette i november, har alltid likt henne, men tenkte at nå går du for langt, nå er du stygg med deg selv faktisk, nå må du ta deg selv på alvor på en annen måte. Og i starten av serien var jeg fortsatt der, hun fleipa for mye med ting. Men så synes jeg det har skjedd noe utover vinteren. Hun har vist og fått fram andre sider, og hun er heldig som har venner som tør å være så brutalt ærlig med henne. Og man ser jo at hun faktisk lytter til dem. Jeg fikk så god følelse på han Tommy da de var på date, særlig når de var og knuste ting! Det var noe med hele fyren, og Else var liksom annerledes. Ble så utrolig glad da jeg så det var ham, at de faktisk fortsatte off kamera. Og å se henne på opptak fra i går…show-Else bryter gjennom innimellom, men hele dama er jo annerledes, hun er betatt, og nok også en smule redd fordi det er ny situasjon og kanskje nye følelser, og hun har endt opp i en situasjon hun egentlig ikke hadde turt å håpe på i det hele tatt. De ser så fine ut sammen, de utstråler noe som bare gjør meg rørt, og det skal vanligvis mye til! Håper så inderlig dette varer og utvikler seg, så de en dag gjennomfører et juridisk bindene giftemål. Det unner jeg dem begge to!

  • Liker 14
  • Hjerte 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (20 minutter siden):

Dette ville helt ærlig vært moralsk betenkelig å gjøre dette juridisk bindende mtp rammene rundt. Det er ikke «Gift ved første blikk» med et helt apparat rundt mtp alt det psykologiske som følger med. Else har vært åpen på at dette var et idiotisk desperat stunt, men har jo blitt mer og mer tydelig gjennom episodene i vinter at det ligger mye sårt og ekte under. Hvis man oppriktig har trodd hun skulle GIFTE seg i spektrum lever man seg kanskje litt mye inn i ting. Det har vært fronta som show. Og hun sier jo selv at hun nok egentlig ikke hadde trodd det skulle bli noe ut av mtp å finne kjærligheten, så hun er kanskje den mest sjokkerte over resultatet. Og dette kunne potensielt blitt sårt og vondt, om hun ikke fant noen, så hadde det på en måte befestet Else sin flåsing med egen usikkerhet, som vennene påpeker i en av de siste episodene. Jeg var så skeptisk da hun gikk ut med dette i november, har alltid likt henne, men tenkte at nå går du for langt, nå er du stygg med deg selv faktisk, nå må du ta deg selv på alvor på en annen måte. Og i starten av serien var jeg fortsatt der, hun fleipa for mye med ting. Men så synes jeg det har skjedd noe utover vinteren. Hun har vist og fått fram andre sider, og hun er heldig som har venner som tør å være så brutalt ærlig med henne. Og man ser jo at hun faktisk lytter til dem. Jeg fikk så god følelse på han Tommy da de var på date, særlig når de var og knuste ting! Det var noe med hele fyren, og Else var liksom annerledes. Ble så utrolig glad da jeg så det var ham, at de faktisk fortsatte off kamera. Og å se henne på opptak fra i går…show-Else bryter gjennom innimellom, men hele dama er jo annerledes, hun er betatt, og nok også en smule redd fordi det er ny situasjon og kanskje nye følelser, og hun har endt opp i en situasjon hun egentlig ikke hadde turt å håpe på i det hele tatt. De ser så fine ut sammen, de utstråler noe som bare gjør meg rørt, og det skal vanligvis mye til! Håper så inderlig dette varer og utvikler seg, så de en dag gjennomfører et juridisk bindene giftemål. Det unner jeg dem begge to!

Bare for å ha nevnt det: Jeg har ikke sett et eneste av Else Kåss Furuset sine show. Jeg kjenner ikke henne på noen måte. Jeg har bare sett alle overskriftene i media, og at avisene nå i ettertid omtaler dem som gift og «ekteparet». Det burde kommet frem at dette ikke er juridisk.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 time siden):

Else uttalte på forhånd at vielsen ikke var juridisk, ergo er de ikke riktige ektefolk.

Tåpelig når man reklamerer med det og media ikke skriver dette...for de er jo ikke gift! Kan jo ikke bare bestemme selv når man er gift!!🙉 

PR-stunt....men, håper at de finner kjærligheten da!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten har fått med seg essensen. Under overskriften «TVseerne har grunn til å føle seg lurt av bruden»

skriver de: «Store følelser er i sving, og selve seremonien blir en naturlig klimaks. Det er også ganske ufarlig. For i likhet med bryllups-realityserien «Gift ved første blikk» (TVNorge) er heller ikke Else Kåss Furuseths bryllup juridisk bindende. Det bekreftet arrangøren Monkberry til Vårt Land i mars.»

 

Edit: Legger til mer info:

Aftenposten antyder at Else ble presset til å legge ut følelseslivet sitt for å få ha talkshow hos TV2:

»Når hun er skjerpet, er hun en ekstremt dyktig programleder. Men konseptet kom med en bismak. Det virket som hun måtte plyndre sitt eget følelsesliv for å få lov til å lage et talkshow.»

Stemmer det, så er det utrolig usmakelig. For en pris å betale for å få jobb som programleder!

Endret av Hulderen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 timer siden):

Jeg så nå opptak av seremonien på vg.no. Bjørn Eidsvåg erklærte at de hadde «valgt hverandre», etter at de sa JA. Han erklærte dem ikke «for rette ektefolk». Så det tyder på at de ikke juridisk er gift. Men jeg opplever det som juks, når det var annonsert at hun skulle gifte seg.

Veldig mange går bort fra den ordlyden. Og man må uansett gjøre papirarbeidet..

Veldig mange jeg kjenner har hatt en seremoni og fest den ene dagen og ordnet papirer en helt annen dag. På hvilken måte er det juks?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

no shame skrev (3 timer siden):

Veldig mange går bort fra den ordlyden. Og man må uansett gjøre papirarbeidet..

Veldig mange jeg kjenner har hatt en seremoni og fest den ene dagen og ordnet papirer en helt annen dag. På hvilken måte er det juks?

Hvorfor tror du at de har ordnet papirer en annen dag når Kåss Furuset har sagt at giftemålet ikke vil være bindende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tror du at de har ordnet papirer en annen dag når Kåss Furuset har sagt at giftemålet ikke vil være bindende?

Hva får deg til å tro at de ikke kommer til å gjøre det?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like rørt i dag, jeg :fnise: 💕

Foto: Beate Oma Dahle / NTB

Screenshot_20240421_174242_Chrome.jpg

Endret av Tradegy
  • Liker 6
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns hele opplegget var  ganske merkelig. Alt for PR? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt fulgt med, og ser ikke programmet hennes, men liker henne som medieperson. 

Men er ikke dette en del av henne tv show? 

Hvordan kan man hyle om pr-stunt?  Når det er en del av showet. 

Håper for hennes del at det er ekte kjærlighet og hun har funnet kjærligheten.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns opplegget er rart, men tenker det er topp han er kokk!
Da kan han kanskje lære henne litt ekte matglede og å se på mat som noe mer enn bar trøst og tvang.
Det syntes jeg var trist med fedmeprogrammet hennes, at det  ikke var noe fokus på å få til et positivt forhold til matlaging.
Var bare Fjordland og enkle løsninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt i livet skal bli tv eller show, er det vanskelig å ta det seriøst. Tror ikke dette er noe som varer lenge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...