Gå til innhold

Dere med 50/50 samvær. Forslag til samværsordning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker da på ferier. 

Hvordan deler dere på ferier/helligdager som påske, jul ect? 

 

 

Anonymkode: 18aae...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordeler det annenhver ferie, annenhvert år. 

Anonymkode: ac982...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn så ble "jeg" fordelt: 

3 uker sammenhengende hos begge foreldrene mine hver sommer. Resten av sommeren var fordelt som vanlig. 

Jul hos en, nyttår hos den andre, vinterferie hos en, påskeferie hos den andre osv, disse helligdagene og ukene rullerte fra år til år, så det ble "rettferdig" mtp jul osv. 

Anonymkode: 13157...c9f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da jeg var barn så ble "jeg" fordelt: 

3 uker sammenhengende hos begge foreldrene mine hver sommer. Resten av sommeren var fordelt som vanlig. 

Jul hos en, nyttår hos den andre, vinterferie hos en, påskeferie hos den andre osv, disse helligdagene og ukene rullerte fra år til år, så det ble "rettferdig" mtp jul osv. 

Anonymkode: 13157...c9f

Var det kjekt eller hadde det vært fint å ha "tradisjoner"  i feriene - f.eks.  påske på hytta med far hvert år

Anonymkode: 03955...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder hos til ukene våre uansett hva. Bortsett fra sommerferien der vi har 3 uker hver oss. 

Grunnen er fordi mor altid er syk eller har andre planer som gjør at jeg må stille opp ofte. Men trenger jeg hjelp en dag eller 1 time så er det aldri noe hjelp å få tilbake. 

Barna syns ordningen er fin også. Føler  at de har en fin rutine uten at vi foreldre må si fra om den og den ferien. De veit hele tiden hva som skjer.

Anonymkode: e980f...3d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver uke hele året, unntaket er i sommerferien hvor det er ca 3 uker sammenhengende. Et annet unntak er at julaften alltid er hos far, 1. juledag alltid hos mor, og 1. påskedag alltid hos mor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Var det kjekt eller hadde det vært fint å ha "tradisjoner"  i feriene - f.eks.  påske på hytta med far hvert år

Anonymkode: 03955...3c6

Jeg kommer ikke fra en "tradisjonsfamilie" så jeg følte aldri at jeg gikk glipp av noe 😊 Dessuten var jeg et barn preget av mye dårlig samvittighet ovenfor mine foreldre, så det hjalp nok å vite at den jeg ikke fikk vært med det året, fikk jeg vært med året etter. 

Anonymkode: 13157...c9f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 10.06):

Tenker da på ferier. 

Hvordan deler dere på ferier/helligdager som påske, jul ect? 

 

 

Anonymkode: 18aae...836

Her har jeg de hverdager, far hver ferier og anhver jul, da han bor i nord,mens jeg bor i øst, han har de fra skole slutt og ut juli da jeg ikke får tatt fri fra jobb før i august ,da har jeg 3 uker, dette funker veldig godt for oss, de andre feriene som ikke er nevnt har far alle sammen

Anonymkode: d5a87...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...