Gå til innhold

Mannen er kjekk, men klarer ikke TENNE på han.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

To barn sammen, vært samboere i 10 år. 

Setter han i gang med å klå på meg, eller kline... så klarer jeg ikke leve meg inn i det. Tenker på noe helt annet og kjenner på følelsen av at det er pinlig.

Sexen er ok, men den gir meg ikke så veldig mye. Sliter rett og slett med å tenne på mannen. Alt virker bare påtatt, og jeg kjenner ingen lyst sammen med han. Hva gjør man.....?

Anonymkode: a2e29...77d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter ti år er det nok ikke uvanlig å føle det sånn. Hva gjør dere for å bevare forholdet og sexlivet? Kanskje dere må endre på noe, mer kjærestetid, mer romantikk, mer alenetid hver for dere? Hva savner du? 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (3 minutter siden):

Etter ti år er det nok ikke uvanlig å føle det sånn. Hva gjør dere for å bevare forholdet og sexlivet? Kanskje dere må endre på noe, mer kjærestetid, mer romantikk, mer alenetid hver for dere? Hva savner du? 

Vi gjør utrolig lite. Aldri hatt barnevakt og eldste er 6 år. Så det blir liten tid, sitter stort sett i hver sin ende av sofaen med telefonen... 

Jeg tror jeg savner at han gjør noe hyggelig for meg. Kjenner på at han kun ønsker nærhet når det er sex inni bildet, om ikke så er det ikke så viktig. Men for min del så klarer jeg ikke ha sex med noen som ikke gir meg noe særlig.. Så da mister jeg all tenning. 

Kyssing er det lite av, sover på hver sitt rom med hver sitt barn. Mannen er kjekk, men jeg blir ikke TENT.

Anonymkode: a2e29...77d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi gjør utrolig lite. Aldri hatt barnevakt og eldste er 6 år. Så det blir liten tid, sitter stort sett i hver sin ende av sofaen med telefonen... 

Jeg tror jeg savner at han gjør noe hyggelig for meg. Kjenner på at han kun ønsker nærhet når det er sex inni bildet, om ikke så er det ikke så viktig. Men for min del så klarer jeg ikke ha sex med noen som ikke gir meg noe særlig.. Så da mister jeg all tenning. 

Kyssing er det lite av, sover på hver sitt rom med hver sitt barn. Mannen er kjekk, men jeg blir ikke TENT.

Anonymkode: a2e29...77d

Dere trenger åpenbart kvalitetstid sammen så dere kan bygge team. Hva liker dere å gjøre? Kan dere prøve noe nytt?

Her holdes det i live med alt fra større ting som fjelltur og reise til en liten morgenkaffe sammen i senga UTEN telefon.

Hvorfor aldri barnevakt?

Anonymkode: 4eae4...4be

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

To barn sammen, vært samboere i 10 år. 

Setter han i gang med å klå på meg, eller kline... så klarer jeg ikke leve meg inn i det. Tenker på noe helt annet og kjenner på følelsen av at det er pinlig.

Sexen er ok, men den gir meg ikke så veldig mye. Sliter rett og slett med å tenne på mannen. Alt virker bare påtatt, og jeg kjenner ingen lyst sammen med han. Hva gjør man.....?

Anonymkode: a2e29...77d

Har du laget et visionboard eller fortalt om dine fremtidplaner om samlivet og dine seksuelle fantasier i sexlivet?. Det skumleste man gjør er å tie om dette..🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig greit å nevne at man har jo ikke lyst på sex med noen, bare fordi de er kjekke (ref tittel). 

Anonymkode: 0a5d4...993

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenner aldri på utseendet, det har egentlig ikke noen sammenheng for meg. Et fint utseende på en mann og et fint maleri er begge fine å se på, men det er ikke noe seksuelt. 

Snakker dere om dette? Kan du forklare at du trenger nærhet som ikke handler om sex?

Anonymkode: 192db...1d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er mamma og pappa, ikke kjærester lenger.

Ikke så rart. Har du ikke brydd deg om forholdet siden barna kom er det lite vits i å fortsette. Mannen tennee heldigvis på deg, men liv laga er det ikke. 

Anonymkode: 634e5...8a4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror jeg savner at han gjør noe hyggelig for meg.

Gjør du noe hyggelig for ham? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi gjør utrolig lite. Aldri hatt barnevakt og eldste er 6 år. Så det blir liten tid, sitter stort sett i hver sin ende av sofaen med telefonen... 

Jeg tror jeg savner at han gjør noe hyggelig for meg. Kjenner på at han kun ønsker nærhet når det er sex inni bildet, om ikke så er det ikke så viktig. Men for min del så klarer jeg ikke ha sex med noen som ikke gir meg noe særlig.. Så da mister jeg all tenning. 

Kyssing er det lite av, sover på hver sitt rom med hver sitt barn. Mannen er kjekk, men jeg blir ikke TENT.

Anonymkode: a2e29...77d

Det høres ut som dere trenger kjærestetid sammen, for å komme nær hverandre igjen. Det er så fort gjort å skli inn i rollene som foreldre og glemme å være kjærester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har for høye forventninger, og at du ikke klarer å sette pris på hva han gjør for deg gjennom det han gjør for familien.

Dette er en periode av livet, du kan selvfølgelig peke på parter og at an må gjøre mer, men det er mer konstruktivt å se på seg selv.

Anonymkode: e5397...e23

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt tak i dette asap. Dere må få alenetid og snakke sammen og pleie forholdet. 

Ingen er tankelesere så han må få vite i klartekst hva du trenger for st forholdet skal overleve, og omvendt.

Kanskje dere kan ha en datenight annenhver uke og at det er annenhver gang å planlegge denne. Men først.. snakk sammen. Ikke si direkte at du ikke tenner på han. Men at du savner sånn ting var før, men at du merker at du ikke er helt der lenger. At du ønsker å endre på det og hva du tenker at du trenger for at ting skal bli bedre. Si at du ønsker å tilbringe resten av livet med han og at dere derfor må ta tak i ting før det går for langt.

Anonymkode: 12743...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

To barn sammen, vært samboere i 10 år. 

Setter han i gang med å klå på meg, eller kline... så klarer jeg ikke leve meg inn i det. Tenker på noe helt annet og kjenner på følelsen av at det er pinlig.

Sexen er ok, men den gir meg ikke så veldig mye. Sliter rett og slett med å tenne på mannen. Alt virker bare påtatt, og jeg kjenner ingen lyst sammen med han. Hva gjør man.....?

Anonymkode: a2e29...77d

Vanskelig å svare på. Enten har du vokst fra han/du elsker han ikke lengre, eller tidsklemma bare og eget stress.

Dette må du bare kjenne på selv.

Anonymkode: 7c966...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Finn mer tid med hverandre (for min del betød det å gå ned til 80% stilling)

2. Ta vare på egen helse begge to.

Dette ble oppskriften på en kjærlighetsrenessanse for vår del. Vi har også vært sammen i 10 år og har 2 barn. Og jeg kjente det ganske likt som deg. Hadde null lyst og var egentlig bare stresset og sur hele tiden.

Nå er vi så nyforelsket og kåte på hverandre at vi knapt klarer å fungere i hverdagen. Alt mulig av kinks og fantasier har kommet frem og realiseres så ofte vi kan. (Gjerne på bekostning av søvn). Vi skal snart gifte oss og vi trener sammen til halvmaraton 2025. 

Det er virkelig mulig å redde et "dødt forhold". Men det må en snuoperasjon til. Det viktigste for meg ble egentlig å ta vare på meg selv først og fremst; jobbe litt mindre, stresse mindre, ta av noen kilo, spise sunt og ta kosttilskudd (vil gjerne anbefale en type som heter optiwoman), samt trene mye. Mannen har gjort det samme 🙂

Anonymkode: 5c674...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/12/2024 at 1:24 AM, AnonymBruker said:

To barn sammen, vært samboere i 10 år. 

Setter han i gang med å klå på meg, eller kline... så klarer jeg ikke leve meg inn i det. Tenker på noe helt annet og kjenner på følelsen av at det er pinlig.

Sexen er ok, men den gir meg ikke så veldig mye. Sliter rett og slett med å tenne på mannen. Alt virker bare påtatt, og jeg kjenner ingen lyst sammen med han. Hva gjør man.....?

Anonymkode: a2e29...77d

Dette er vel en snill og litt forsiktig mann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde ha skiftet deg ut for lengst, hvorfor han ikke har gjort det aner jeg ikke, men ser slike som han som karaktersvake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke rart forhold går til H....men foreldre som ikke sover sammen, men sover på hvert sitt rom med hvert sitt barn. Aldri skjønt. Her inne så samsover omtrent alle, unger som ikke sover etc. Har to barn som er store nå, men har aldri samsovet så sant de ikke har vært syke, og de har sovet natten gjennom begge siden de var rundt 6 måneder. På egne rom, mens mannen og jeg har vårt rom. En må jo væfre interessert i å beholde forholdet og gjøre en innsats selv. Og ungene trenger ikke sove på rom med mamma og pappa, det er noe som er skapt de senere årene. Har ingen venninner som har holdt på sånn som mange av dagns foreldre gjør

Anonymkode: 697a0...0d3

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke rart forhold går til H....men foreldre som ikke sover sammen, men sover på hvert sitt rom 

Anonymkode: 697a0...0d3

Akkurat denne vil jeg kommentere.

At man har hvert sitt soverom oppleves av mange som noe som gjør forholdet bedre.

Jeg og min samboer har feks aldri hatt så ofte sex som etter vi begynte å sove på hvert vårt soverom.

Søvnhygiene kan ikke overvurderes. 
 

God, uavbrutt søvn=uthvil/overskudd. Når man er uthvilt og har overskudd så påvirker det deg positivt på mange ulike områder. 
 

En ting er helt sikkert. Etter at jeg gjenoppdaget hvor viktig god søvn er, så skal jeg aldri dele soverom med noen på fast basis igjen😊

Anonymkode: 0a5d4...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...