Gå til innhold

Vekt-stoppere i forsøk på vekt-nedgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanskelig overskrift,    
men hva er deres vekt-stoppere i deres vektnedgangs-prosjekt?

For min del har jeg oppdaget at smertestillende og betennelsesdempende hindrer vektnedgang. Da står vektpila som limt for min del. 
Og sånne vanlige ting som salt og hvetebakst/brød da. Men spesielt tabletter har utpekt seg.

Har dere oppdaget noen slike sammenhenger for egen del?

Anonymkode: 3ce93...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar du tabletter fast da, eller er det slik at det bare stopper et par dager? Jeg har gått på en del smertestillende siste halve året, og ikke hatt mulighet til å trene, men vært veldig striks med kosthold og opprettholdt 2, av og til 3 måltider i uka. Ser jo enkelte uker at det går saktere, f.eks. Pga utskeielse i helg, men har klar på 3 måneder klart å gå ned 8 kg kun ved kostendring. Holder meg til normal mat, men ingen kjøpebrød, og bare litt karbohydrat (feks spiser pasta, ootet og ris til middager av og til, men myyye mindre enn før). Spiser også kun knekkebrød omtrent ved karbo, men prøver å spise protenrikt og rent stort sett. Men savner å kunne trene samtidig, for godfølelsen og at man blir mindre dvask😄 

Anonymkode: 36752...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker, tro det eller ei. Da hadde jeg allerede kuttet ut sukker, korn, nøtter, frukt, frøoljer, kunstig søtning. Et rent animalsk kosthold fikk fart på vektnedgangen da jeg var overvektig.

Anonymkode: 627ab...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerfri saft som Fun Light og Zeroh

Anonymkode: 7c994...45e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress, lite søvn, hodepine stanser min vektnedgang. Da virker det som om kroppen tviholder på vekten for å beskytte seg. Så for meg er det viktig å prioritere søvn.

Anonymkode: 11549...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming

Anonymkode: b2c8f...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke. Det virker ikke alltid like logisk.

Noen uker går jeg ikke ned selv om jeg har gjort alt riktig. Virkelig alt. Så kan jeg plutselig gå ned i vekt selv om jeg har skeiet ut. Så tenker alltid langsiktig. Holder meg til en plan mesteparten av tiden, noen ganger sklir det ut, men hopper tilbake på planen med en gang etterpå. Jeg er veier meg en gang i uken, men vet at månedlig veieng gir et mer realistisk bilde.

Anonymkode: 04a95...4e1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...