Gå til innhold

Fremmedspråk videregående


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer an på hvor god du er i språket fra før.

Jeg holdt på samme språk, og valgte å bo og studere i dette landet etterpå også. Snakker tysk flytende.

Datteren min valgte tysk på ungdomsskolen, men likte det overhodet ikke og fikk ikke særlig gode resultater. Ville ikke ha hjelp av meg heller. Hun gikk over til spansk på videregående, og dette har gått mye bedre.

Finnes neppe noen fasit her. Trives man med språket man har fra før, så er det vel ingen grunn til å bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hedda-78 skrev (10 timer siden):

Ja, man velger språk samtidig som man sender inn skolesøknaden, altså før 1.mars.

Hæ? Ikke i Trondheim.. ungen søkte nå i år og var ikke lagt inn sprak valg på studie spes linja, fikk beskjed om man velger språk og realfag når man begynner til høsten. 

Anonymkode: 0c568...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Viktig å huske at hvis man velger nytt språk på vgs må man ha språkfag alle tre årene. Beholder man samme språket som på ungdomsskolen trenger man ikke det. Spesielt viktig å vite for de som trenger fordypning i flere realfag for senere studier.

Anonymkode: d67bf...f7d

Dei som har hatt framandspråk på ungdomsskulen har det berre to år, same om dei fortsett med det gamle eller startar på eitt nytt. 

Dei som ikkje hadde framandspråk på ungdomsskulen må ha det alle tre åra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 12.10):

Men hvor mye lærer man i løpet av 2 år på vgs hvis man velger nytt språk?

Anonymkode: 662a1...701

Kommer an på hvor motivert man er til å lære språket tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...