Gå til innhold

X-en gidder ikke skrive under seperasjonspapirene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir gal, det er nå gått flere mnd, og jeg lurer på hvor fort forkynningsprosessen tar? Det har jo gått 4 uker nå siden forkynningen ble sendt ut.. Det er så frustrerende, han vil virkelig bare gni det inn så mye som mulig at han nekter å skrive under, så han kan si "jeg nektet å skrive under, men det var bare hennes feil, hun ville ikke prøve, hun ville dra" men så var han jo psykisk voldelig & over til fysisk mot slutten... så det er en lang prosess, jeg er så sliten... og jeg vil bare bli ferdig. Hvertfall få startet prosessen, hvorfor gidder han ikke? Er han virkelig så ond at han ønsker å pine meg? Han vil virkelig ikke være sammen med meg lenger heller etter jeg dro og brøt kontakten.

Anonymkode: fedb7...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok et svar like rundt hjørnet nå, tenker jeg. Det har jo vært påske også. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du venter på han. Du kan fint søke om separasjon selv om din eks ikke er enig. 

Eller misforsto jeg? 

Endret av Nooni
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke tvinge ham til å skrive under. Han vil ikke bli separert, så da søker du aleine. Det tar litt lenger tid, men ikke mye. 

Det er din rett å søke separasjon, og hans rett å ikke delta i det. Merkelig å tolke det i seg selv som ondskap. Du må bare vente. 

Anonymkode: 3f2b2...1e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, men det kommer til å gå gjennom til slutt ❤️

Anonymkode: 48757...a01

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (38 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor du venter på han. Du kan fint søke om separasjon selv om din eks ikke er enig. 

Eller misforsto jeg? 

Ja det er en prosess. Så sånn her går en seperasjon 

1. En partner skriver ut en seperasjon på nett 

2. Venter på svar fra partner, de har 3 uker på seg

3. Svarer ikke partner, skjer det en forkynningssak, dette er etter de 3 ukene, og da har 3 nye uker

4. Etter forkynningssak 3 uker, blir det en ny prosess hvor jobb, politi gir papirene elns

5. Venter på svar, vet ikke hva som skjer videre.

Så jo jeg søkte for en stund siden🙈🙈

Anonymkode: fedb7...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du kan ikke tvinge ham til å skrive under. Han vil ikke bli separert, så da søker du aleine. Det tar litt lenger tid, men ikke mye. 

Det er din rett å søke separasjon, og hans rett å ikke delta i det. Merkelig å tolke det i seg selv som ondskap. Du må bare vente. 

Anonymkode: 3f2b2...1e6

Det er vel mer private grunner som får meg til å tenke det sånn.. ting han har sagt til venner, familie osv så jeg vet godt hvordan han tenker etter å ha vært gift og gaslighted i flere år.. bare ett feil utsagn fra meg, og han ga meg ett blikk ~ visste jeg at kvelden var ødelagt.. Han trengte ikke si noe spesielt, men jeg visste det. Han skremte meg og behandlet meg som ett dyr i bur, og nå som han ikke lenger kan si stygge ting til meg fysisk, så gir han straff på andre måter.. så det er desverre sånn han har vært.

Anonymkode: fedb7...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (1 time siden):

Det er nok et svar like rundt hjørnet nå, tenker jeg. Det har jo vært påske også. 

Håper virkelig det.. Han brukte alt han kunne, alt av å være the victim, gi meg skyldfølelse, si han har endret seg, ga meg alt jeg ville ha, sa alle de fine ordene. Men når du sier det motsatte i flere år, også bytter på ett sekund.. Han sa han gjorde alt feil en stund, for så å snu det rundt til at jeg var problemet hele tiden når han forsto det ikke gikk. Spredde rykter om familien min, private ting om meg seksuelt.. har ødelagt hele ryktet mitt med å dele sensitive og private ting.. jeg vil bare leve livet mitt i fred og prøve å helbrede fra skadene han gjorde i forholdet, men så kommer det bare nye ting hele tiden. 

Anonymkode: fedb7...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Han skremte meg og behandlet meg som ett dyr i bur, og nå som han ikke lenger kan si stygge ting til meg fysisk, så gir han straff på andre måter.. så det er desverre sånn han har vært.

Anonymkode: fedb7...349

Leit å høre at eksen din var så slem mot deg.

Det går an å søke ekspress-skilsmisse uten separasjon, men da må man bevise vold.

Anonymkode: 3f2b2...1e6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke skriver under, så går saken allikevel sin gang. Dere blir separert. Det tar bare litt lenger tid enn vanlig.

Hvorfor stresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer til slutt, det tar bare lenger tid

Anonymkode: 59a1e...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...