Gå til innhold

hvordan bli rik på uten å kle av seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

En hvilken som helst jobb som tilbyr hjemmekontor. 

Saksbehandler kommune/stat

Jurist

Økonomer 

It

Salg/kundebehandling 

Marked/kommunikasjon 

Osvosv...

Anonymkode: ead71...c33

Ikke vits å overdrive. De fleste slike arbeidsplasser tilbyr ikke hjemmekontor på heltid, men krever minst oppmøte på kontor 1-3 dager i uken.  Alle disse hjemmekontorjobbene som ble lovd etter den gode erfaringen fra 2020 er mest en illusjon da det plutselig har blitt så viktig med personlig oppmøte for det sosiale. 

Du må sannsynligvis være innenfor et yrke som bruker dette utstrakt. type programmering, IT, ellers så må du ha en veldig ettertraktet kompetanse der de er villig for å strekke seg langt for at du skal ta jobben.

Anonymkode: affb9...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke vits å overdrive. De fleste slike arbeidsplasser tilbyr ikke hjemmekontor på heltid, men krever minst oppmøte på kontor 1-3 dager i uken.  Alle disse hjemmekontorjobbene som ble lovd etter den gode erfaringen fra 2020 er mest en illusjon da det plutselig har blitt så viktig med personlig oppmøte for det sosiale. 

Du må sannsynligvis være innenfor et yrke som bruker dette utstrakt. type programmering, IT, ellers så må du ha en veldig ettertraktet kompetanse der de er villig for å strekke seg langt for at du skal ta jobben.

Anonymkode: affb9...358

Jeg har motsatt erfaring. Her har i hvertfall 1/3 av alle ansatte fast hjemmekontor og de nye kontorbyggene som er under oppføring legger også opp til det. Har hatt det slik de siste 8 årene både i økonomi jobb og jurist jobb. 

Men det er jo såklart noe man aktivt må ta med arbeidsgiver.

Anonymkode: ead71...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En hvilken som helst jobb som tilbyr hjemmekontor. 

Saksbehandler kommune/stat

Jurist

Økonomer 

It

Salg/kundebehandling 

Marked/kommunikasjon 

Osvosv...

Anonymkode: ead71...c33

Blir man rik av noen av disse? 

Anonymkode: 41d0d...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt litt rik på grunn av investeringer i aksjer.

Men det krever mye jobb å bli god... Har brukt minst 10.000 timer på dette siden jeg startet for ca. 5 år siden. Og man må jobbe mye med egen psyke og følelser. Man bør kjenne seg selv veldig godt, og klare å styre følelser som frykt og grådighet.

Det jeg har tjent best på er å analysere hele verden, og deretter investere basert på det som mest sannsynlig vil skje de neste 1-2 årene.

 

Anonymkode: 6e386...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir man rik av noen av disse? 

Anonymkode: 41d0d...586

Man kan bli rik som økonom og jurist, men neppe i jobbene som har hjemmekontor. 

Anonymkode: 1845c...972

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir man rik av noen av disse? 

Anonymkode: 41d0d...586

Spørs vell helt hva du definerer som "rik", for noen uten arbeid og på nav vil man nok føle seg rimelig rik med 700 000 i lønn. For noen vil fleksibilitet frigjøre tid og midler som kan investeres andre plasser og derav generere "rikdom". For noen vil enkelte av de nevnte yrker føre til lønn i millionklassen... osv.

For meg personlig har jeg "havnet godt i det" på grunn av hvordan man forvalter de pengene man får inn og ikke nødvendigvis summen som kom inn. 860 000 i fastlønn og godt over 10 mil i formue, en av de nevnte yrkene og hjemmekontor, 30 årene. Om jeg er rik eller ikke er et definisjonsspørsmål den enkelte må ta stilling til, men ganske sikker på at en på aap med snaue 300 000 i inntekt ville trivdes godt og mere til i min posisjon.

Anonymkode: ead71...c33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du må spørre her hvordan så kommer du ALDRI til å bli rik.

Anonymkode: 46cc4...fb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

hvordan bli rik på uten å kle av seg

Frimerker kan være en gullkantet investering. Dette merket kostet kr.3,50 i 1993; idag får man det ikke til under 20.000:

9497a01bcb708ca705ce42a0ff252bbb-image.j

Anonymkode: 92770...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekontor er for tapere

Anonymkode: f8c06...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 21.45):

Tok økonomiutdannelse og jobber i tverrsnittet med IT og økonomi :) 

Anonymkode: 53e16...2ed

Hvordan fikk du jobb hvis du studerte økonomi og administrasjon?

Anonymkode: 68b13...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hjemmekontor er for tapere

Anonymkode: f8c06...983

Hvis folk som er nudister på heltid, skal kunne fungere i arbeidslivet uten å ende opp på trygd, er hjemmekontor en praktisk måte å inkludere dem i arbeidslivet på.

Ikke alle setter pris på å møte en naken arbeidskollega ved kaffemaskinen.

Anonymkode: 92770...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...