Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #41 Skrevet 28. februar 2006 Jeg har også sterke menssmerter. Har prøvd med ulike smertestillende også 1paracet+1 ibux, men etterhvert virket ikke dette heller. Gikk til slutt til legen å fikk noen tabletter som heter brexidol 20 mg(på resept). Jeg tar en tablett første mensdag, med en gang jeg kjenner "murringer". Gjør jeg dette klarer jeg å komme meg på jobb, kjenner fortsatt litt vondter i magen, men jeg kommer meg ihvertfall opp av sengen. Disse har hjulpet meg utrolig mye. Det nytter ikke å være sykemeldt en dag hver måned når man er ute i jobb.
Ceres Skrevet 28. februar 2006 #42 Skrevet 28. februar 2006 For meg hjalp det, som en annen her sier, med kosttilskudd! Tar b-vit, e-vit og nattlysolje. Tar dessuten rosenrot, og for meg ga det ikke bare mer energi (og økt lyst ), men hjalp også på syklus/smerter. Legen min ba meg trøste meg med at de som har svært sterke menssmerter ofte har lettere fødsler. Og homeopaten jeg har brukt kom med en teori om at jenter ofte har menssmerter fordi det er kroppens måte å forberede seg til fødsel på - kroppen lærer seg å lage smertestillende, rett og slett. Og orgasme, det hjelper det. Dessuten liker jeg å legge meg ned i dusjen mens strålen går på magen min med varmt vann. Det hjelper veldig. Jeg har også merket at jeg får sterkere smerter hvis jeg bruker tampong enn hvis jeg bruker bind, så når det står på som verst sørger jeg for å bruke bind. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #43 Skrevet 28. februar 2006 Gikk til slutt til legen å fikk noen tabletter som heter brexidol 20 mg(på resept).← Joda, Brexidol er effektivt det. men bare vær klar over at det kan være svært skadelig på magen. Man må ikke finne på å svelge dem hele, de må blandes ut i mat. Kjenner en som fikk magesår av disse tablettene. Desverre hadde ikke legen som skrev ut resepten informert henne tilstrekkelig om denne faren, da tror jeg hun hadde valgt en annen løsning på smertene
Gjest Gjest_Marie_* Skrevet 13. september 2007 #44 Skrevet 13. september 2007 polycystisk ovarie syndrom hva gjør jeg om jeg vil miste mensen et par dager? typen min kommer hjem EN helg fra england før han drar igjen, og har vært så uheldelig å fått mensen denne helgen. vær så snill svar :gråte:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå