BergensJente Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Hei, Jeg er så uheldig at smertene jeg har i sammenheng med "mensen" er så kraftige at jeg knapt nok kan stå oppreist Jeg har prøvd p- piller, naproxen og en god del andre smertestillende,men ingen ting tar det Så, noen som har noen tips og råd om hva som kanskje kan hjelpe? For det er rett før det "klikker" for meg!! Tar i mot alle råd med åpne armer,for jeg er villig til å prøve alt :rosasmil:
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Hei Jeg har til tider relativt sterke menssmerter. Når det står på som verst er det bare en ting som hjelper - trening. Har hørt at mange har hell med akupunktur som smertelindring under menstruasjon. Kanskje det kan være verdt å prøve?
BergensJente Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2006 Trening?! Hmm... Kan alltids prøve det ut... Som sagt, er desperat, så alt som har hjulpet andre er jeg villig til å prøve ut!!! Takk for tipset :klemme:
Nita Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har levd med sterke menssmerter i mange år, og for meg er et par ibux (sterke på resept), varmeflaske på magen beste medisin. Andre ting jeg har hørt, er orgasmer.... helt sant, det har visst noe med frigjøring av noen slags -finer, husker ikke om det var endorfiner, å gjøre. I følge legen min var det eneste han kunne tilby, en ny type p-pille/mini-pille som mange hadde god effekt av. Det funker
BergensJente Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2006 Orgasme ja... Hmmm...Nytt for meg... Men er som sagt villig til å prøve det meste Hadde en gang ibux 600 mg (?), men de hjalp desverre ikke meg... Tror jeg er imun mot slike piller..
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 Be om henvisning til gynekolog dersom du ikke allerede har vært der. Kanskje de har en løsning. Selv har jeg slitt med smerter og sterke blødninger. Fastlegen min foreslo å fjerne livmora. Hos gynekologen fikk jeg anbefalt Cerazette(villig til å prøve alt som du sier) og for meg fungerte det utmerket.
Lipstick Skrevet 7. februar 2006 #7 Skrevet 7. februar 2006 Varmepute på magen hjelper meg veldig. Jeg er litt i mot smertestillende tabletter, må føle meg veldig dårlig for å ta noe sånt. Det fungerer godt å ta seg en tur ut og. Spasertur, altså.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #8 Skrevet 7. februar 2006 Jeg vet akkurat hvordan du har det, men hos meg pleier det å funke med naproxen og en varmeflaske på magen. Du kan jo også prøve en ibux og en paracet.De skal visstnok ha en litt større effekt sammen enn vanlig smertestillende. Har du tatt dette opp med legen din? For er det skikkelig ille kan det være værdt og undersøke det.
BergensJente Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2006 Be om henvisning til gynekolog dersom du ikke allerede har vært der. Kanskje de har en løsning. Selv har jeg slitt med smerter og sterke blødninger. Fastlegen min foreslo å fjerne livmora. Hos gynekologen fikk jeg anbefalt Cerazette(villig til å prøve alt som du sier) og for meg fungerte det utmerket. ← Har vært hos gynekolog.. Han så at det kunne hende eg hadde PCO..Men vet jo ikkje om det er årsaken til smertene då... Cerazetta? Og det er
hecuba Skrevet 7. februar 2006 #10 Skrevet 7. februar 2006 Det varierer etter hvor sterke de er. Trening er generelt bra, ja.. Ellers hender det aat et par ibux og en varmepute tar knekken på smertene. Er det veldig ille, bare legger jeg meg til å sove. Da er de borte når jeg våkner.
hecuba Skrevet 7. februar 2006 #11 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har forresten prøvd cerazette. Ikke mens, ikke menssmerter.
BergensJente Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #12 Skrevet 7. februar 2006 Jeg vet akkurat hvordan du har det, men hos meg pleier det å funke med naproxen og en varmeflaske på magen. Du kan jo også prøve en ibux og en paracet.De skal visstnok ha en litt større effekt sammen enn vanlig smertestillende. Har du tatt dette opp med legen din? For er det skikkelig ille kan det være værdt og undersøke det. ← Fikk resept på naproxen igjen av gunekologen eg var hos,selv etter at eg hadde sagt at eg hadde prøvd det... Ikkje alle leger som hører etter på hva pasienten sier...
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #13 Skrevet 7. februar 2006 Det var PCO jeg tenkte på i forhold til legebesøket, for sterke menssmerter kan være en indikasjon på det. Fikk du ikke høre mer enn det altså? Han trodde du kanskje har PCO? Jeg har aldri forsøkt Cerazette selv men har lest mye bra om den. Det er en slags p-pille som ofte stopper menstruasjonen så lenge du går på den. Kanskje det kunne vært noe?
hecuba Skrevet 7. februar 2006 #14 Skrevet 7. februar 2006 P-sprøyte gjør også at du mister mensen. Er også en mulighet.
BergensJente Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #15 Skrevet 7. februar 2006 P-sprøyte gjør også at du mister mensen. Er også en mulighet. ← P-sprøyten er jo selvsagt en mulighet,men litt dumt å begynne på den når jeg ønsker å bli gravid...
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #16 Skrevet 7. februar 2006 Det sies at menstruasjonen blir mindre smertefull etter fødsel.. Men det er gjerne ikke av den grunn man får barn.. *ler* Selv fikk jeg mindre smerter da jeg startet på p-piller som tenåring. Tobarnsmor..
Gjest Gjest_blond_qik_* Skrevet 7. februar 2006 #17 Skrevet 7. februar 2006 hei du... ta naporeks, du merker nok et par dager før du får mense, så hvis du tar det en dag før eller samme dagen som du får mensen så vil det hjelpe deg veldig.. jeg tar en hver kveld, det hjelper veldig om dagenn anbefaller på det sterkesten... alle på jobb bruker det.. ikke bruk for mye ibux,pinex, det skader bare kroppen,,,... lykke til
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #18 Skrevet 7. februar 2006 Har vært hos gynekolog.. Han så at det kunne hende eg hadde PCO.. ← Da synes jeg du bør forlange en ordentlig undersøkelse for å finne ut om du evt. har det. Er ikke legen din villig til det, så bytt lege.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #20 Skrevet 7. februar 2006 PCO=????? ← polycystisk ovarie syndrom
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå