Gå til innhold

Ønsker ikke at mannen skal oppdatere sin familie under fødselen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal utenforstående få oppdateringer under fødsel? Hva om det skjer noe alvorlig underveis? 

Anonymkode: 5c3cc...2ba

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at du ikke ønsker å informere løpende under fødsel (det hadde jeg ikke ønsket å gjøre til noen), men forstår ikke begrunnelsen - en «hevn» for at de ikke har brydd seg, gratulert. When they go low, we go high osv.

Anonymkode: 33683...d4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (8 minutter siden):

Når hun har rier bør far konsentrere seg om henne, og ikke mamsen uansett...

Helt enig, men det ble jo foreslått at TS i fødsel kunne oppdatere sin familie, og mannen oppdatere sin. Det er urettferdig. Jeg har ikke klart å ha kontakt med noen utenfor fødestua under fødsel. 

Anonymkode: a5a85...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker, en fødsel er mellom deg og far. Resten må tåle å vente. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg bare utrivelige bilder i hodet, av hvilke snap som er aktuelle i en slik situasjon...

Uansett. Gjør det likt. Du klager over at de ikke har brydd seg, men når de nå bryr seg så er det også et problem. 

(personlig mener jeg at ingen har noe som helst å gjøre med hva som skjer, før vi velger å dele en stund etterpå. For det er privat, og tar også fokuset bort fra det som betyr noe der og da) 

Anonymkode: dfec0...c01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like mye hans barn som ditt, så han står fritt til å gjøre som han vil.

Her hadde jeg samme "regler" for både mine og hans foreldre. Ikke si noe før vi var på føden og det var klart at vi ikke ble sendt hjem, og så ingen masing fra deres side. Og så fikk de beskjed samtidig når barnet var født.

Anonymkode: 6a8d5...385

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger man å oppdatere under fødselen i det hele tatt tenker jeg?! Og om hva?
«Nå er a 7 cm», «der var a 10», «whoops der ble det keisersnitt». Altså nei 😅 Nå er jeg kanskje eldre enn deg da (35). Hundevakten fikk vite at vi dro til sykehuset. Øvrig familie fikk bilde når alt var over og ungen var ute.

Anonymkode: 437f5...483

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier mannen da? Og har dem ikke noe kontakt med dere? Hva med barnet som dere allerde har. Aner ikke grunnen her, men om det var viktig for mannen min og sende dem melding la han få lov, det er ikke kun du som får barn selv om du bærer det frem og føder. Dere skal jo oppdatere din familie mye, er ikke sikkert han vil sende så mye meldinger om han merker dem uansett ikke bryr seg så mye

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din og hans familie bør selvfølgelig få samme informasjon. Så får du og mannen din bli enige om hvor mye informasjon alle skal få.

Anonymkode: e1619...a64

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er like mye hans barn som ditt, så han står fritt til å gjøre som han vil.

Her hadde jeg samme "regler" for både mine og hans foreldre. Ikke si noe før vi var på føden og det var klart at vi ikke ble sendt hjem, og så ingen masing fra deres side. Og så fikk de beskjed samtidig når barnet var født.

Anonymkode: 6a8d5...385

Enig i at det bør være lik info for begge sett med besteforeldre. Men det er IKKE fritt frem for far å sende snap og medisinsk info fra fødestua bare fordi det er hans barn. 

Anonymkode: a5a85...afc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå fikk jeg bare utrivelige bilder i hodet, av hvilke snap som er aktuelle i en slik situasjon...

Uansett. Gjør det likt. Du klager over at de ikke har brydd seg, men når de nå bryr seg så er det også et problem. 

(personlig mener jeg at ingen har noe som helst å gjøre med hva som skjer, før vi velger å dele en stund etterpå. For det er privat, og tar også fokuset bort fra det som betyr noe der og da) 

Anonymkode: dfec0...c01

Det er forskjell på å bry seg og å forvente personlig info for å stille nysgjerrigheten sin.

Har selv en svigerfamilie som gir beng i meg og ikke har gratulert meg, men som bare ville vite om termin, er jeg sykmeldt, vil jeg ha keisersnitt. Null omsorg, bare nysgjerrighet. 

De må jo ha litt grunnlag for drittsnakking når vi drar tenker jeg...

Anonymkode: a5a85...afc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår TS godt. Er også mange som ikke vil oppdatere i det hele tatt fordi de har familie og venner som risikerer å plutselig står på avdeling og kreve og få komme inn på besøk. Men har mannen din en «normal» familie der de vet at de IKKE skal møte opp uten videre så er det en annen sak.

Ellers tenker jeg at du er den fødende og burde ha mannen din totalt tilstede også mentalt. Jeg hadde faktisk ikke likt det heller om noen «måtte» oppdatere familien, spesielt under den aktive delen av fødselen.

Anonymkode: 834a3...75a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg har termin snart og vd forige fødsel snappen vi/mannen min jevnlig under fødsel.. dette var helt greit da men nå kjenner jeg veldig på at jeg ikke ønsker at hans familie skal få jevnlige oppdateringer rundt fødselen da hans familie ikke har vist noen som helst interesse rundt graviditeten. Dem har ikke gratuler med, dem har ikke spurt meg hvordan jeg har hatt det osv. Absolutt ingen kontakt (dem bor langt unna og vi har ikke møtt dem på ca 1 år)

 

Men min familie har vi hatt mye kontakt med og dem har vist stor interesse hele veien, så jeg tenker det er naturlig for oss å gi dem oppdateringer underveis hvis vi selvfølgelig har mulighet til det.

 

Er det kjipt av meg å skulle gi  denne beskjeden til mannen min? At hans familie ikke skal ha oppdateringer men min familie kan få det?

Anonymkode: 6129f...f41

Er det normalt å oppdatere UNDER fødselen? Hva er det man oppdaterer da? Er det interessant for svigerfar å vite at nå er du 9 cm.utvidet? 

Anonymkode: 2a1fb...b38

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden skal dere sende familien masse snap-oppdqteringer mens fødsel pågår?? Herregud så ekstremt hekta unge folk er på skjerm 🤮🤮

Anonymkode: 38be8...8ce

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke alle bare få beskjed når barnet er født?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Forstår TS godt. Er også mange som ikke vil oppdatere i det hele tatt fordi de har familie og venner som risikerer å plutselig står på avdeling og kreve og få komme inn på besøk. Men har mannen din en «normal» familie der de vet at de IKKE skal møte opp uten videre så er det en annen sak.

Ellers tenker jeg at du er den fødende og burde ha mannen din totalt tilstede også mentalt. Jeg hadde faktisk ikke likt det heller om noen «måtte» oppdatere familien, spesielt under den aktive delen av fødselen.

Anonymkode: 834a3...75a

Det er vel ikke det TS spør om? Slik jeg forstår det, vil hun informere sine foreldre mer enn hans. Og hans bor så langt unna at det neppe er en problemstilling at de skal dukke opp.

Anonymkode: e1619...a64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke ønsket å oppdatere noen under egne fødsler. Og som familie vil jeg helst få beskjed når barnet er trygt ute. En fødsel kan gå galt...

Anonymkode: ab010...19d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatere? Om hva?

Anonymkode: 6abfe...b48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at familien hans har spurt etter deg og fosteret, til din mann? Mannen min kan snakke med familien sin i 3 timer og ut fra det HAN forteller har de ikke snakket om meg (de har ikke spurt, han har ikke fortalt). Når jeg treffer svigers neste gang så er de fullt oppdstert på alt i livet mitt og han kan knapt huske å ha fortalt det🙄

Jeg tenker det er absurd at du skal oppdatere din egen familie og nekte ham å oppdaterer hans. Det er ikke bare oppdatering på DEG  men på babyen. Og babyen er like mye hans som din...

Anonymkode: a061e...e31

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden skal dere oppdatere familien om under fødselen? Nå er åpningen 3 cm!! Nå er den 4 cm!! Nå kom det masse fostervann!! Nå har Randi skikkelig vondt folkens, kanskje det blir epidural! NÅ ser vi hodet!! Altså, LEGG VEKK MOBILEN!! 

Anonymkode: 38be8...8ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...