Gå til innhold

Er det trygt å være mann og si fra om ulovligheter?


Majer

Anbefalte innlegg

Tenker på han mannen som ble slått ned på Romsås nå mens han luftet hunden sin fordi han sa fra til en bilist som kjørte fort på gangveien at han ikke skulle gjøre det

Selv har jeg blitt forsøkt kjørt på x1, fikk en guttegjeng etter meg fordi jeg ba de bråke mindre på bussen, opplevde som barn at noen ungdommer ville slå faren min fordi han sa fra at de ikke skulle sparke ned søppelkasser i nabolaget, så faren min bli truet av faren til en guttunge som hadde ripet opp bilen vår, ble truet en gang jeg skulle fylle bensin fordi jeg ikke fant meg i at noen prøvde å snike, ble truet i køen til en matbutikk fordi en fyr prøvde å snike

I dagens samfunn må man nesten anta at slike gale mennesker bærer våpen. Forventet virkelig politiet at vi lovlydige mennesker skal gå rundt og la være å si noe fordi vi ikke vil bli angripet eller håper de i sitt stille sinn at vi også går med våpen sånn at vi kan forsvare oss? 

Endret av Majer
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldigvis var det et vitne som tok bilde av ugjerningsmannen på Romsås. Litt rart av politiet å bare offentliggjøre et sladdet bilde av ugjerningsmannen når de ber publikum om tips til å gjenkjenne ham. I artikkel om hendelsen hos iNyheter kan man likevel finne bildet usladdet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (9 minutter siden):

Heldigvis var det et vitne som tok bilde av ugjerningsmannen på Romsås. Litt rart av politiet å bare offentliggjøre et sladdet bilde av ugjerningsmannen når de ber publikum om tips til å gjenkjenne ham. I artikkel om hendelsen hos iNyheter kan man likevel finne bildet usladdet.

Bildet er sladdet hos inyheter, men det var kanskje ikke det i starten? Ikke første gang politiet ber om tips med sladdet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (18 minutter siden):

Bildet er sladdet hos inyheter, men det var kanskje ikke det i starten? Ikke første gang politiet ber om tips med sladdet bilde

Rull ned til kommentarfeltet. Du finner det der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel dessverre slik at det i mange tilfeller ikke lønner seg å være den som konfronterer en som gjør urett. En er jo trygg når en konfronterer en som sniker i køen, da har en jo mange vitner rundt seg. Langt værre å konfrontere en gjeng som tøffer seg og kanskje bærer våpen, når en selv er mer eller mindre alene.

Men nå tror jeg absolutt ikke at det blir noe tryggere om våpenloven endres slik at sivile kan gå med våpen om de har løyve til det. En ser jo galskapen i USA der små barn finner våpen I nattbordet/hanskerommet/vesken og skyter seg selv eller andre ved uhell, der du kan risikere å bli banket/skutt av noen som mener du gjorde en feil i trafikken....

Å styrke politiet så de kan patruljere mer åpent i samfunnet, og slik at de faktisk kan ta tak i mindre forseelser ville vært positivt, selv stor kriminelle starter med små lovbrudd. Mulig en legalisering av narkotiske stoffer ville stoppet endel kriminalitet. Det var jo litt de problemene en så under forbudstiden for alkohol, at det ble et stort illegalt marked av det. Jeg er absolutt ikke for narkotika, men jeg ser problemene og de store kostnadene det er for samfunnet å jakte på alle disse smuglerene/langere og ikke minst faren for overdoser pga feil dosering/virkestoff i det folk får tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt å se han situasjonen, ikke alltid det er lurt å konfrontere folk,  og så må man tenke på hvordan man snakker til folk, ikke lurt å si fra i en aggressiv tone selv om folk gjør dumme ting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som hendte i Sverige er helt forferdelig 😔

Nesten så jeg ikke tør å reise dit lenger, landet virker borderline ødelagt. Sylvi fikk helt rett.

Det har nok alltid vært farlig å blande seg når situasjoner oppstår, er ikke bare for menn det. Er et menneskeproblem. 
 

Virker som der har blitt farligere i det siste, uten at jeg vil spekulere i årsaker til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...