Gå til innhold

Hva hadde du gjort dersom du vant mange hundre millioner i Eurojackpot?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kan gjerne dele. 480 millioner er ikke så værst det heller 😅

Anonymkode: 50fac...db8

Ha! Beklager, men har for mange planer. Trenger alle pengene selv 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første jeg skal gjøre er å bestille en venninnetur til New York! Hvor vi skal shoppe helt nye garderober, brunche fint og generelt mye champagneskåling! Barn og mann kommer noen dager senere, og vi skal sammen gjøre litt turistgreier før vi flyr ned til Miami for å finne en megler av seilbåter som vi kan seile nedover karibien med! Kanskje flotta oss sånn at båten var av en sånn str at det hadde vært mulighet for en liten besetning, slik at mannen og jeg bare kunne konsentrert oss om barn og generell avslapning. 

Anonymkode: cc087...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hundrevis av millioner - da har jeg tenkt jeg kunne betalt ned boliglånene til en del folk rundt meg. Så ville jeg gitt noe hvert år til veldedighet, leger uten grenser og days for girls.

For meg selv hadde jeg kjøpt eller bygd et bedre hus til oss, en sjøhytte og en fjellhytte. Bedre biler. Jeg hadde ansatt en fast barnevakt på "tilkalling", så barna hadde en fast person som barnevakt. Og kanskje en kokketjenste noen dager i uka. Definitivt vaskehjelp. Startet utleieselskap, ansatt noen folk der. Sluttet i nåværende jobb, og gått inn for mer studier i fagområdet mitt. 

Anonymkode: 3b4da...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vunnet en milliard nesten. Så hadde jeg sørget for at skolen har miljøarbeidere på skolen.  Sørget for at ungedommen hadde et mekkeverksted. Og noe å gjøre. 

Ansatt en god økonom. For jeg alene hadde nok ikke klart  å ta vare på så mye penger alene. 

Reist til utlandet på vinteren. 

Helst holdt munn om det. Kunne nok evnt ha sagt  jeg hadde vunnet noe men ikke så mye. 

Men det hadde nok blitt et småbruk, med verksted og eget lite bygg til hobby rom. 

Anonymkode: d25dd...3b5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, flere hundre millioner går fort det også, dersom man først begynner å bli litt for raus. 

I første omgang ville jeg betalt ned hus- og billånet, satt av 10.000 til en helgeshopping for å feire (og kjøpe noen nye bukser og sånt som jeg virkelig trenger). Spist noe ekstra godt til middag.

Så ville jeg tatt en lang samtale med mannen min om han ville ha halvparten av pengene og en vennskaplig skilsmisse, eller om han så for seg å klare å tilpasse seg meg selv om vi har vidt forskjellige syn på pengebruk. For jeg vet at jeg ikke kan leve på "hans nivå", det er en livsstil som ikke tiltaler meg. Han  ville nok gitt et tosifret antall millioner til Røde Kors eller noe sånt, kjøpt seg seilbåt (vi bor på tjukkeste Østlandet!), kjøpt seg luksusleiligheter her og der, og kjøpt hauger av merkeklær, klokker, nyeste teknologi på alt og så videre hele tiden, inkludert å gi familie og venner gaver til mange tusen hver gang de møttes. Og så ville han spist på Michelin-restauranter, tatt noen sigarer og årgangswhiskey hver kveld, kanskje litt kokain, og selvfølgelig reist på "gutteturer" med de av kameratene hans som har bikket 40 og fremdeles ikke roet ned festtrangen...  Og etter 5 år ville kontoen vært tom. Den eneste grunnen til at mannen min ikke lever som dette og sløser som en gal mann per idag er at vi er fattige og han ikke får kredittkort... 

Så da ville jeg enten ha hatt en mann med "ukeslønn" og jobbet hardt med å leve veldig nøkternt selv, eller vært nyskilt, ikke at jeg tror det hadde hatt så mye innvirkning på resten av planene. Som nok ville vært å betale ned lån for foreldrene mine og søsteren min (det er ca 1 million tilsammen, så lett overkommelig) og betale for førerkort for søsteren min. Videre kjøpe et fint hus sentralt i nærmeste by (5-10 millioner) og kanskje en liten ferieleilighet noe sted. Og så gi meg selv en liten ukelønn også, og ellers stort sett spare pengene på best mulig måte fremover. Jeg har 3 barn og ville ønsket å kunne gi størsteparten av gevinsten videre til barn og barnebarn ettersom de ble voksne. 

 

Anonymkode: 52898...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta i jobben (kanskje jobbet en gang iblant).

Kjøpt meg drømmeboligen, til meg og de i familien som vl ha 😄👍

PT annenhver dag.

Reist masse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpt nytt hus til meg selv og de i familien som ville ha, nytt hus til eksen og en venninne. Gitt andre venninner cash. Hadde lagt av mye til min sønn. Ferie på alle.. Gitt bort til trengende 

Anonymkode: 98417...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er så kynisk, så hadde tenkt på meg selv. Kun delt med aller nærmeste familie og ellers levd livet. Hadde sluttet å jobbe.

Såkalte venner som aldri tar kontakt kunne se langt etter noe som helst.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok blitt umulig å holde det hemmelig for omgivelsene, men jeg hadde ikke aktivt sagt noe til noen. Deretter hadde jeg brukt mye tid på å tenke fornuftig og planlegge. Jeg hadde nok gått på en del visninger for å orientere meg i terrenget, men en ny plass og bo hadde det blitt. Ikke storluksus, men solid og trygt, med plass nok til det jeg ønsker meg i hverdagen. Det står først på min meny, men etter hvert hadde jeg også satt meg inn i min families behov; jeg liker ikke å gi en og en en million...for store summer penger gjør noe med folk og de bruker opp og gjør dumme ting, kaster bort pengene etc. Jeg kunne ha betalt en ny bil om noen trengte det. Et nytt bad. Slettet gjeld for alle kanskje? Satt penger på en sparebankkonto til de yngste. 
Noen av pengene skulle nok ha blitt brukt, men med jording i aktivitetene. En fellesfamiliereise med stor båt og store lugarer/bad pluss alle måltider m.m. dekket, sørover eller nordover, med leid turnèbuss/senger og sjåfør tilbake til utgangspunktet? Bare man tenker litt, så baller det på seg med idèer. 

Gitt bort til verdig trengende, organisasjoner, småklubber som sliter litt og annet som mitt hjerte brenner for. 
Måtte det være meg som står for tur til lørdag. :nigo:  Pliiiis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er snakk om såpass summer at vi kan gjøre alt vi drømmer om 🤩

Isåfall sier jeg opp umiddelbart og jobber bare frivillig med det jeg vil videre, når jeg vil. Jeg betaler ned gjeld til mine nærmeste, gir et lite fond til en venninne som ikke har mulighet til å øke inntekt eller få det bedre på egenhånd. Et fond til hyggelige ting, ikke regninger. Reiser på alle de lengste turene jeg har drømt om før jeg  bygger drømmehuset med stor, inngjerdet hage og tar til meg eldre hunder som må omplasseres. Må ansette en fast person til å passe dem hjemme i ferier, de skal ikke på kennel. 

Viktigst av alt- nyter at jeg er helt fri! Jeg jobber fullt, men er en som aldri har passet inn i A4 livet og ser med gru på økende pensjonsalder 😅

Anonymkode: 02261...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan svare på fredag 22.15 😃

Anonymkode: 50fac...db8

Lykke til 😛

Anonymkode: ec231...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet i jobben og startet eget firma og kjøpt hus i et varmt land så jeg kunne bodd der om vinteren:)

Anonymkode: 5188e...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst hadde jeg donert til veldedige formål som betyr mye for meg.

Hadde bygd drømmehuset på drømmetomten, betalt ned mammas hus og pappas leilighet og gitt en god slant til mamma, betalt ned huset til svigers og satt av en bra sum til søsknene mine så de kan kjøpe bolig når de er klar for det. Hadde investert en god del i fond, både for meg selv, samboer og barna, men låst barnas penger til fornuftige formål. Måtte vel også kjøpt ny familiebil med god plass. Hadde ellers delt ut penger til diverse formål som familiemedlemmer måtte ha.

Anonymkode: 70c50...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første ; de som tror en så sum går an å holde hemmelig er temmelig naive. Folk ser etterhvert at ting i din livsførsel forandrer seg og det kommer for en dag. Jeg hadde nok sjekka på skatteetaten om jeg hadde mistanke . 

Jeg hadde sagt opp jobben og gått på dagen. Så hadde jeg leid meg hjelp til renhold i huset resten av livet og en coach som kunne hjelpe meg å organisere huset samt en interiørekspert som kunne hjelpe meg å planlegge oppussing og farger i huset. 

Jeg hadde gitt penger til ME- og kreftforskning, det er viktige saker! 

Familien hadde fått en del, ungene hadde fått til å kjøpe seg hus og søsken hadde fått til å betalt ned gjeld. 

Så hadde jeg ordna så jeg kunne ha et godt liv med mine hobbyer. 

Reising er ikke min stil men en helg på hotell med kjæresten hadde det nok blitt. 

Anonymkode: 0a1d6...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhet hadde blitt ekstremt viktig, når man har så mye penger kommer man kjapt på radaren til kriminelle nettverk som kidnapper folk for løsepenger.

Det andre hadde jeg nok funnet ut av, men det er sikkerheten til meg og resten av familie/venner jeg hadde brukt mye tid på å finne ut av i begynnelsen før det blir kjent at jeg hadde så mye spenn.

 

Anonymkode: ec231...a90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt bort det meste, til organisasjoner, veldedighet, venner og familie osv. Likevell hadde jeg lagt av en sum til barna. Nedbetalt huslån og studielånet til både meg og mannen. Jeg hadde også pusset opp kjøkken og bad, da vårt nåværende kjøkken og bad er fra 80-90-tallet og faller fra hverandre 😅 kost meg med god mat. 

Jeg finner stor mening i jobben min, tjener bra, og har det generelt veldig mye i livet som gjør meg lykkelig. Det er så mye fantastisk jeg kan glede meg over i hverdagen, og er generelt veldig heldig ❤️ hundrevis av millioner hadde ikke kommet meg noe særlig til gode, annet enn å betale ned bolig- og studielån raskere 🥰

Jeg er akademiker i sjela, og elsker å studere. Kanskje jeg hadde satt meg på skolebenken igjen og studert noe nytt og spennende. 

Anonymkode: 30d2d...ca5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stikket av. Flyttet ut av Norge. Sagt hasta la fucking vista

Anonymkode: ed899...db2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde betalt ut boliglånet til broren min og samboeren hans, sikret barna deres, kjøpt drømmehuset til et av de andre tantebarna som sparer og sparer for å kjøpe bolig, gitt noen millioner til min far, betalt ut gjelda til ei venninne så hun kunne blitt heltidspensjonist. Så hadde jeg kjøpt hus til meg og jentungen, med hage og god plass til aktiviteter og vennebesøk. Kjøpt meg splitterny Skoda. Så hadde vi brukt de to årene fram til skolestart på å reise og oppleve verden. Sukk!

Anonymkode: 2810d...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ikke minst hadde jeg betalt full kreftbehandling på de beste klinikker i Sveits for svigermor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

For det første ; de som tror en så sum går an å holde hemmelig er temmelig naive. Anonymkode: 0a1d6...4a8

Klart de hadde merket at noe hadde skjedd og gevinst i lotto er nærliggende, men jeg hadde aldri oppgitt det eksakte tall. Hadde nektet å snakke om penger. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...