Gå til innhold

Hva hadde du gjort dersom du vant mange hundre millioner i Eurojackpot?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde IKKE gitt til noen jeg kjenner, ville ikke engang fortalt det til noen.

Har lyst på en liten til medium enebolig og en ny bil, ikke så flashy på den fronten, jeg hadde nok brukt mest penger på teknologi i hjemmet mitt og reiser.

Mye av pengene hadde nok havnet i fond også slik at jeg kan tjene mer.

Anonymkode: 3d65b...6ec

"Alle" hadde sett det på ligningen da. Di hadde jo fort vært på topp 10 i kommunen 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Klart de hadde merket at noe hadde skjedd og gevinst i lotto er nærliggende, men jeg hadde aldri oppgitt det eksakte tall. Hadde nektet å snakke om penger. :) 

Formuen kommer jo i ligningen året etter, så du skal jobbe hardt for å skjule det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde tiden for snoking var over jeg. Så naiv er jeg visst. :klo: Man kan jo se hvem som har vært innom og snust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørger for at jeg og mine nærmeste hadde alt de trengte. Så ville jeg gitt penger til ukjente som hadde trengt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hoppetaujenta said:

Trodde tiden for snoking var over jeg. Så naiv er jeg visst. :klo: Man kan jo se hvem som har vært innom og snust...

Nei, de med høyest inntekt/skatt/formue kommer i oversikt i lokalavisa. Helt til topp 50 tror jeg enkelte steder. Og da ser du vel bare at en journalist har snust.

Og mener jeg leste at det skulle åpnes igjen, slik at man kan sjekke uten at det spores

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Det er flere firmaer som utfører anonym sjekk av ligninger for noen hundrelapper.

Anonymkode: bd828...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kone, kjæreste, prostituerte, aupair, rusmidler, luksusbolig, lamborghini, båt, masse unger.

Anonymkode: 4783e...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde jublet og så fort pengene er på konto ville jeg bestillt tur til ett sted med sol og varme.

Hadde gitt mesteparten til mine barn og pusset opp alle rom i huset jeg har. Kjøpt meg ny bil.

Ellers hadde jeg sluttet i jobben med umiddelbar virkning.

Anonymkode: 66efc...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde:

-Nedbetalt gjeld.
-Bygd meg to hus, spesialtilpasset min helse og mine hindringer. Ett i Norge, og ett i det landet jeg bor.
-Kjøpt meg spesialtilpasset bil og ansatt sjåfør.
-Ansatt hjelpere til hjemmet, siden jeg ikke kan ta meg av hus og hjem grunnet sykdom.
-Funnet de beste legene i verden innen feltet jeg behøver, og ansatt de til å ha fokus på min helse, og potensielle løsninger.
-Gitt noen millioner til mine foreldre.
-Investert noen millioner.

Anonymkode: d34a3...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (57 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om folk ser at jeg har snoka. Hvilken rolle spiller det? 

Anonymkode: 0a1d6...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bryr meg ikke om folk ser at jeg har snoka. Hvilken rolle spiller det? 

Det spiller en rolle for de som skiller seg ut. Enten det er pga skyhøy inntekt,eller svært lav. Man vil ikke være den som skiller seg ut. Uansett blir man et samtale emne for enkelte,som synes dette er svært viktig. (Vi vet alle de finnes)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skrevet oppsigelse på jobb fortere enn svint.

2. Kjøpt hus akkurat der jeg ville. Og et feriehus på mitt favorittsted i utlandet.

3. Betalt ned studielån og huslån til ungene mine og sikret de god økonomi.

4. Betalt ned huslånet til søsteren min.

5. Gitt penger til veldedige formål jeg støtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde lagt meg inn på et privat behandlingssted for traumebehandling og tatt med mannen min på noe av oppholdet (som støtte). 

Deretter, hvis jeg er frisk nok, ville jeg tatt utdanning innen noe som gir meg jobbmuligheter i utlandet. 

Deretter sikkert bare nyte livet og gjort hva enn jeg vil.

Anonymkode: ff4c2...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fant80 skrev (10 minutter siden):

Det spiller en rolle for de som skiller seg ut. Enten det er pga skyhøy inntekt,eller svært lav. Man vil ikke være den som skiller seg ut. Uansett blir man et samtale emne for enkelte,som synes dette er svært viktig. (Vi vet alle de finnes)

Så det er for den som blir snoka på det er negativt mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blitt glad, lettet, redd fordi mye penger tiltrekker seg oppmerksomhet i negativ forstand.

Delt med familien, gruvd meg til om det hadde forandret noe mellom oss. Også blitt redd for at det å få kjæreste kunne blitt vanskeligere. Har sikkert blitt mer paranoid.

Men hadde kjøpt meg nytt hus med bedre gå stier utenfor og inne i skog og nærmere butikken, fordi jeg ikke kjører bil. Kjøpt bil, og kanskje jobbet mer for å kjøre opp.

Operert nesen. Kjøpt harpe. Reist. Og hadde kanskje sikkert, okei jeg hadde helt sikkert fått et kles problem. Elsker klær. Walk in garderobe og en livsjobb om å ikke kjøpe for mye og være fornuftig. 

Anonymkode: d00c0...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kommet tilbake til tanken på å bruke penger på disse tingene om jeg vant stort:

-Kjøpe land privat kun for å beskytte naturen og la det gro og få stå i fred

-Kjøpt flere næringslivs lokaler og tilbudt hjelp og billig leie til småbedrifter, spesielt de som jobber med håndverk og kultur, eller cafeer som 

-Lagd en stor-stue med dusjer, vaskemaskiner, kjøkken, sofaer, bøker, spill, hage og scene for hjemløse og reisende, i en europeisk by jeg kjenner til. 

-Støtte forskning og bedrifter som jobber for et mer bærekraftig samfunn, sette penger i fond 

-Gi en god del til familien jeg ble født inn

-Kjøpe meg selv tre steder å bo, hytte i Norge, "gård" i utlandet som deles med flere og en båt

-Kjøpe hus og leiligheter i fattigere land som sliter med turister, og være en god utleier som ikke følger inflasjonen men som heller driver med "fra leie til eie"

-Hjelpe min egen helse

-Ta lappen

-Leve rolig, enkelt, levende -og gjøre det jeg skal med livet uten stress

Anonymkode: 06d6c...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Cafeer som driver med autentisk "hjemmelaget mat"* skulle det stå 

Anonymkode: 06d6c...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gått ned i % på jobben, begynt å studert noe annet, kjøpt meg hus. Betalt ned lånet til foreldre og søsken. 

Anonymkode: 95059...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

-Kjøpe land privat kun for å beskytte naturen og la det gro og få stå i fred

God ide! 💚

Du er en veldig omtenksom sjel 😊 Leste de andre punktene dine også. Veldig fint. 

Anonymkode: d00c0...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenkt sikkerhet og økonomisk rådgiving først. Hvordan kan pengene organiseres slik at man ikke blir mål for kriminelle? Hva er fornuftig forvaltning på kort og lang sikt?

Liker jobben min, så måtte tenkt alvorlig på hva jeg skulle gjort med livet.

Shoppet en del, bygget om huset, kjøpt kunst.

Anonymkode: bc997...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...