Gå til innhold

Inspirert av tråden om det å være venn med ekser/tidligere partnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger hørt fra venninner at deres mannlige venner viste seg å være "sexpartnere på vent", altså ønsket de egentlig noe mer, og derfor beholdt vennskapet, sånn i tilfellet hun viste interesse senere. Flere av dem gjorde også tilnærmelser mot henne. Så leste jeg denne:

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-samliv-sosiale-relasjoner/umulig-a-vaere-bare-venner/674472

Og denne:

https://inyheter.no/04/12/2022/kan-kvinner-og-menn-vaere-venner/

For min egen del har jeg aldri opplevd at en kompis hadde noen seksuell eller romantisk interesse for meg. Nå har jeg aldri pleid vennskap med de få tidligere sexpartnere/ekser, men på grunn av min spesifikke hobby og idretten som barna holder på med, er det nesten bare mannlige bekjente/venner jeg har. Jeg har i løpet av mitt 43 år lange liv aldri opplevd interesse eller tvetydighet fra de mannlige vennene. Det er faktisk NULL interesse, derfor fungerer vennskap ypperlig. Det må sies at jeg er veldig lite attraktiv (nei, ikke feit, bare veldig uheldig med ansiktet og håret). Kan dette være forklaringen? At de klarer å være venn, og bare venn med meg fordi jeg ikke er attraktiv? For min del fungerer disse vennskapene kjempefint - jeg slipper å bidra til misforståelser, være redd for at de egentlig mener noe annet og så videre.

Anonymkode: 157a7...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vokst opp med stort sett kompiser. Og har vært en av gutta. Ikke vært noe prolem i det heletatt.

Men igjennom årenes løp. Har det jo skjedd at noen ytterst få har vist interesse.  Og noen ytterst få vet jeg at jeg kunne ha prøvd meg på med hell. De har ikke flørtet eller sagt noe. Men man merker jo at de ddt gjelder har en interesse.  Dog er ikke det et problem, så lenge man usagt er enig at vi er venner.

Men dette gjelder jo bare noen få av dem. De andre har sagt det også i fylla, fordi andre maser om at det må være noe mer, at nei det hadde vært like rart som å prøve seg på søstera si. 

Nå blir jeg kalt både pen og stygg.  Men kompisene har jeg hatt siden jeg var liten. Så vi er mer som søsken på en måte. Og 0 sjalusidrama ol om jeg eller de får partner. Mest evnt partnere som har et problem med at jeg er en del av gutta .

Jeg på min side skjønner ikke helt hvorfor jeg blir sett på som en trussel.  Fordi dette er menn jeg har kjent i åresvis.  Og ikke har hatt noen kjæreste forhold til noen sinne. Så hvis det var noe mer enn bare venner hadde vi nok funnet ut av det for flere år siden.  Hadde mer skjønt det om det var en fyr jeg hadde vært kjæreste med for ett år siden isåfall.  

Anonymkode: cb8c1...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ekser kan jeg være venner med, men ikke den siste som var skadelig psykisk for meg og har narisisstiske trekk.

Anonymkode: 9d5da...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har vokst opp med stort sett kompiser. Og har vært en av gutta. Ikke vært noe prolem i det heletatt.

Men igjennom årenes løp. Har det jo skjedd at noen ytterst få har vist interesse.  Og noen ytterst få vet jeg at jeg kunne ha prøvd meg på med hell. De har ikke flørtet eller sagt noe. Men man merker jo at de ddt gjelder har en interesse.  Dog er ikke det et problem, så lenge man usagt er enig at vi er venner.

Men dette gjelder jo bare noen få av dem. De andre har sagt det også i fylla, fordi andre maser om at det må være noe mer, at nei det hadde vært like rart som å prøve seg på søstera si. 

Nå blir jeg kalt både pen og stygg.  Men kompisene har jeg hatt siden jeg var liten. Så vi er mer som søsken på en måte. Og 0 sjalusidrama ol om jeg eller de får partner. Mest evnt partnere som har et problem med at jeg er en del av gutta .

Jeg på min side skjønner ikke helt hvorfor jeg blir sett på som en trussel.  Fordi dette er menn jeg har kjent i åresvis.  Og ikke har hatt noen kjæreste forhold til noen sinne. Så hvis det var noe mer enn bare venner hadde vi nok funnet ut av det for flere år siden.  Hadde mer skjønt det om det var en fyr jeg hadde vært kjæreste med for ett år siden isåfall.  

Anonymkode: cb8c1...a11

Du blir sett på som trussel fordi flere av dem har sagt til deg at de kunne ha prøvd seg på deg, og vist interesse. De er interessert. Derfor er du en trussel. Fordi hvis du hadde gått all inn, ville flere av dem ha hoppet rett på.

Anonymkode: 157a7...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I yngre dager hadde jeg en del jentevenner. Det som er cluet her er at dere damer kan ikke vite, for noen av oss forstår det sosiale spillet, vi skjønner at sier vi det vi tenker, så kompliserer vi mye. Som sosialt oppegående, så sier jeg ikke til jentevenner at jeg onanerer til de. Når sjansene bydde seg, så klart jeg lå med de. Så dere med guttevenner, og tror dere vet, nei, det gjør dere ikke. Finnes det noen gutter som er unntak fra å tenke slik? Så klart. Men de fleste menn vil knulle venninna om de får sjansen.

Anonymkode: 4edb4...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I yngre dager hadde jeg en del jentevenner. Det som er cluet her er at dere damer kan ikke vite, for noen av oss forstår det sosiale spillet, vi skjønner at sier vi det vi tenker, så kompliserer vi mye. Som sosialt oppegående, så sier jeg ikke til jentevenner at jeg onanerer til de. Når sjansene bydde seg, så klart jeg lå med de. Så dere med guttevenner, og tror dere vet, nei, det gjør dere ikke. Finnes det noen gutter som er unntak fra å tenke slik? Så klart. Men de fleste menn vil knulle venninna om de får sjansen.

Anonymkode: 4edb4...890

Det avhenger av hvordan dama ser ut. Tro meg, ingen av mine venner ønsker å ha sex med meg. Ingen. Et par av dem ble "testet" da jeg var singel. Fortsatt null interesse, selv om jeg (for moro skyld) skulle se om jeg fikk en flørt der. Null respons tilbake, den ene ble overrasket over mine tilnærmelser, vi var jo bare venner. Mens mine pene venninner opplever titt og ofte at deres mannlige venner og bekjente prøver seg på noe.

Anonymkode: 157a7...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt sjalu på min samboers bestevenninne. Han ville aldri finne på å være utro med henne. Men hun er en han har kjent hele livet og som jeg føler han egentlig er med glad i enn meg og som han egentlig skulle ønske han var sammen med, bare at det aldri har passet seg sånn at de var single samtidig.
Eksempler på ting som bidro til at jeg i det hele tatt kom på å bli sjalu på henne (det ligger egentig ikke i min natur, og jeg var i starten overhodet ikke sjalu).

Han hadde en slags krise, et stort dilemma som han grublet mye over. Vi snakket sammen og jeg forsøkte å støtte og komme med råd. Han sa da: "Det er fint å snakke med deg altså, men jeg må nok prate med "Frida", for hun er så klok"
Vi var på skitur tidlig i forholdet. Frida og mannen var med, pluss en annen felles venn. Jeg kjente alle dårlig. PÅ turen gikk min kjæreste og Frida sånn at de ble hengene langt bak oss andre. De gikk tett sammen og hvis vi andre stoppet for å vente på dem, stoppet de også, sånn at vi til slutt måtte fortsette å gå for ikke å bli for kalde. De to andre så nervøst på meg og lo unnskyldende mens de sa: "hehe, de to skal alltid snakke fag sammen" (de er tidligere kolleger). De snakket ikke fag.
HVis vi gjør noe sammen med Frida og mannen, skal min kjæreste og Frida alltid stå litt ekstra sammen og snakke bare de to, f.eks hvis vi har gått tur og skal inn i hver vår bil på vei hjem, så går de to ut igjen  og bort til hverandre når jeg har satt meg, og står og prater lenge mens jeg og Fridas mann sitter og venter i hver vår bil.
I sommer var kjæresten og jeg på bilferie, og stoppet ved en ladestasjon for å lade. Det var kjæresten som hadde kjørt hele ferien. Det var kø, så vi gikk ut av bilen for å vente. PLutselig ble det ledig, s¨å vi måtte skynde oss å kjøre bilen frem, Men i samme øyeblikk fikk vi se at frida og mannen også var ved samme ladestasjon.  Vi vinket til hverandre, men plutselig bare kastet kjæresten bilnøkkelen til meg, og stormet bort til Frida, og ropte at jeg måtte kjøre bilen frem.

Tidlig i forholdet skulle jeg bli med på en middag med mange av kjærestens venner, også Frida og mannen. Jeg kjente da andre dårlig eller ingenting, og var ganske. Vi var 9 par, så det var en del mennesker. Da vi skulle gå til bords, åtte min kjære på do. Jeg var litt usikker på om jeg skulle vente, men følte meg dum der jeg sto nølende midt på gulvet, så jeg valgte å sette meg. Det var ledig i enden av bord-rekken en plss ved siden av Frida, en ved siden av en annen jeg også kjente litt. Siden vi hadde stte med Frida under hele aperitiffen, satte jeg med hun andre. På den andre siden av meg var det helt tomt. Da kjæresten kom fra do, ble han stående og næle da han så at det var ledig både ved siden av meg og ved siden av Frida. Jeg kjente hjertet sank i brystet da jeg merket tydelig at han heller ville sitte ved henne og la meg sitte alene ytterst på enden. Alle da andre satt med sine partnere. Frida spurte da om ikke hun kunne få låne ham den kvelden, og jeg kunne jo ikke svare annet enn ok. 
Dette var noe som ble lagt merke til, for neste morgen (dette var med overnatting på et hotell), sa hun jeg hadde sittet ved siden av til kjæresten min. "Det er en fantastisk dame du har fått deg, Morten, helt fantastisk. Jeg håper virkelig du setter pris på henne"

 

Anonymkode: f57a9...eb9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knulla alle kompisene jeg har idag, og gjør det fortsatt innimellom 😅 vi får kalle en spade for en spade

Anonymkode: 56cdc...8eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...