AnonymBruker Skrevet 11. april #1 Del Skrevet 11. april Har så mange i familien som bruker ullsokker/raggsokker, og har så lyst å få lysten til å strikke maaange sokkepar. Kan noen komme med tips til garn? En god enkel oppskrift? skulle så gjerne blitt motivert Liker farger Anonymkode: c47e1...5d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #2 Del Skrevet 11. april Du har lyst til å få lyst? Men har ikke lyst? Jeg ville tatt den manglende lysten på alvor og funnet en annen hobby. Anonymkode: 18aa5...a94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 11. april #3 Del Skrevet 11. april Jeg kom nettopp over sokke-kneika selv! Har hatt lyst en stund, og hadde mest lyst til å gi opp etter 4 mislykkede forsøk 😲 Prøvde til slutt oppskriften til Petiteknit på Sunday socks, med Sandnes Garn sitt Perfect, og det gikk på første forsøk. Det er litt tykkere sokkegarn, og da tar det heller ikke en evighet å lage sokker. VELDIG mykt og deilig garn. Har strikket på et par sokker i 12 dager nå, blir ferdig i kveld, så hver sokk tok 6 dager for meg, og det er mitt første par hvor jeg sitter med nesa i oppskriften. Så det går sikkert raskere etterhvert. (Strikker maks et par timer om dagen) Jeg må også si, jeg har prøvd alle metodene nå, både strømpepinner, magic loop, addi crasy trio, men det som funker best for min del er sånne mini rundpinner for sokker og votter. Addi Sock Wonder for eksempel. Gjør det mye enklere synes jeg personlig. Slipper at det blir sånt glippe mellom maskene som det ofte blir med strømpepinner og magic loop 😊 Masse lykke til! Mitt siste tips er å ikke gi deg! Om du har lyst til å få til noe, så går det til slutt! 😀 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #4 Del Skrevet 11. april jaromei skrev (30 minutter siden): Jeg kom nettopp over sokke-kneika selv! Har hatt lyst en stund, og hadde mest lyst til å gi opp etter 4 mislykkede forsøk 😲 Prøvde til slutt oppskriften til Petiteknit på Sunday socks, med Sandnes Garn sitt Perfect, og det gikk på første forsøk. Det er litt tykkere sokkegarn, og da tar det heller ikke en evighet å lage sokker. VELDIG mykt og deilig garn. Har strikket på et par sokker i 12 dager nå, blir ferdig i kveld, så hver sokk tok 6 dager for meg, og det er mitt første par hvor jeg sitter med nesa i oppskriften. Så det går sikkert raskere etterhvert. (Strikker maks et par timer om dagen) Jeg må også si, jeg har prøvd alle metodene nå, både strømpepinner, magic loop, addi crasy trio, men det som funker best for min del er sånne mini rundpinner for sokker og votter. Addi Sock Wonder for eksempel. Gjør det mye enklere synes jeg personlig. Slipper at det blir sånt glippe mellom maskene som det ofte blir med strømpepinner og magic loop 😊 Masse lykke til! Mitt siste tips er å ikke gi deg! Om du har lyst til å få til noe, så går det til slutt! 😀 ÅÅÅÅ så glad jeg blei for svaret ditt. Tusen takk. I morgen skal jeg kjøpe perfect garn og sette i gang, med oppskriften fra Petiteknit. Jeg har så lyst at "mine" skal få fråtse i deilige ullsokker som jeg har laget takk, du ga meg motivasjon. TS Anonymkode: c47e1...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #5 Del Skrevet 11. april Jeg bruker minirundpinner og synes oppskriftene fra Drops er helt fine. Min motivasjon er at jeg vet at det er populære gaver. Jeg har et lager av ferdige sokker liggende, så har jeg alltid en liten gave klar. Liker best tynne sokker- pinne 2,5 - resultatet blir så fint og delikat, og synes det er enklere å strikke dem også. Anonymkode: edc3a...823 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #6 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg bruker minirundpinner og synes oppskriftene fra Drops er helt fine. Min motivasjon er at jeg vet at det er populære gaver. Jeg har et lager av ferdige sokker liggende, så har jeg alltid en liten gave klar. Liker best tynne sokker- pinne 2,5 - resultatet blir så fint og delikat, og synes det er enklere å strikke dem også. Anonymkode: edc3a...823 Tusen takk for gode råd Kan jeg spør hvilket garn du foretrekker? Kanskje jeg skal prøve meg på tynnere pinner og garn. Blir det lettere hull da? ts Anonymkode: c47e1...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 11. april #7 Del Skrevet 11. april Jarbo.se har Raggi garn som en strikker sokker av, der det blir mønster i ulike farger etterhvert som en strikker. De har gratismønster liggende på nettsiden. Pinnene deres i bjørk er veldig gode om du ønsker å strikke på 5 pinner (passe glatt å strikke på men glir ikke ut), ellers så anbefaler jeg å strikke på lang rundpinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #8 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for gode råd Kan jeg spør hvilket garn du foretrekker? Kanskje jeg skal prøve meg på tynnere pinner og garn. Blir det lettere hull da? ts Anonymkode: c47e1...5d3 Jeg liker billig garn, så Fabel, tynn Socki eller andre garn (Sandnes, arwetta) når jeg finner dem billig - feks på loppemarked. Ser alltid etter garn på loppemarked! Så tynt garn er jo utsatt for slitasje, så sokkene varer nok ikke for aldri, og det er viktig med litt nylon i garnet. Har sjelden opplevd slitasje-hull i sokkene men da stopper jeg med stoppegarn - det kan bli veldig dekorativt. Kan jo brodere på sokkene også hvis man vil pynte litt. Anonymkode: edc3a...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #9 Del Skrevet 14. mai Til større pinner (3-4) liker jeg viking sportsragg, Sandnes smart, Sandnes tresko, Norgeraggen eller Ola raggegarn. De er billige, og med litt synet for forsterkning. 100%ull blir fort hull i ved bruk. Til mindre pinner (2-2,5) liker jeg Nord og Fabel. Bruker 4 strømpepinner, synes det egentlig er veldig greit når man får teken på det. Klarer ikke å strikke effektivt med magic loop. Legger bare opp og strikker vrangbord med 2r2v med så mange jeg trenger for å gå en grei omkrets rund leggen, til lengden jeg vil ha. Så strikker jeg hæl. Finnes mange måter å gjøre det på. Legger link til "min" måte nederst. Vet at Siri Nilsen har en veldig enkel en som strikkes i etterkant i boka si. Etter hæl strikker jeg glattstrikk på de to hælpinnene og vrangbord på de to øverst. Feller av til tå ca 3 cm før ferdig lengde. Bruker stjernefelling. Sokkestrikk er veldig meditativt og det er kun hæl og tåfelling du må lese oppskrift på i starten. Tar lengre tid enn genser feks med store pinner og autopilot, men veldig verdt det! Bra og enkel hæl; https://boerboelheidi.com/tag/haelfelling/ Anonymkode: 0bf07...f8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå