Gå til innhold

Hvordan trene for både å få bedre kondisjon og gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å både få bedre kondisjon og gå ned i vekt. 
Løping er ikke min greie, så det er utelukket.

Hvordan trener jeg vest for å oppnå begge deler?

Anonymkode: 6bce8...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykle, både ut og inne, som trening og transport. Romaskin er også bra.

Anonymkode: 76855...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardio, jeg er på mange timer som gir høy puls og god effekt i akkurat dette. (HIIT, pulsstep, puls, smilepuls, bodyattack, hardhausen, tabata, bodystep.)

Anonymkode: eb90e...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondisjon: Noe som får opp hjertepumpen, det kan være rask gange i motbakke, roing, ski, sykkel, ballspill eller typisk gruppetimer på treningssenter.

Gå ned i vekt: Aller viktigst å se på kostholdet å gjøre endringer her,

Anonymkode: 25be5...e39

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe tau :) 

Anonymkode: 4505b...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardio! Gå på mølla i incline. Å øke incline og hastighet over tid feks vil styrke utholdenhet og få kiloene til å rase av (kombinert med kaloriunderskudd). Tro meg 😅 Men jeg synes det er gøy, og det er jo det som er greia: å finne en treningsform du synes er skikkelig gøy! 

Anonymkode: d05ca...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intervaller gjør underverker med kondisen, men du bør også trene litt styrke. Da blir man fastere i fisken. Noen liker gruppetreninger, andre trener best alene. Selv synes jeg gruppetreninger gjør at jeg yter litt ekstra. HIIT, tabata, spinning og forskjellige puls-treninger: prøv litt forskjellig og fortsett med det du synes er morsomst. (Eller, for å være helt ærlig: i begynnelsen handler det av og til om å finne ut av hva som er minst j*$%&g.) 

Når det gjelder vektnedgang er det kostholdet som er det viktigste, men trening og kosthold til sammen er supert for kroppen!

Anonymkode: 4cc06...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombo av styrke og kondisjonstrening. Om du sliter med å komme i gang kan du få en PT til å gå gjennom ting med deg. En del kan ofte også en del om kosthold også. Jeg trente omtrent 0 før (var i praksis støttemedlem på senteret), så kontakta jeg en PT jeg kjente og så fikk jeg satt opp program. Det har resultert i at jeg trener skikkelig minst tre ganger i uka, fire helst. 

Anonymkode: d019d...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba og Pure strength på Sats. Mine favoritt-timer ❤️ 

Anonymkode: 6cf81...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 4.05):

Ønsker å både få bedre kondisjon og gå ned i vekt. 
Løping er ikke min greie, så det er utelukket.

Hvordan trener jeg vest for å oppnå begge deler?

Anonymkode: 6bce8...5ea

Vektreduksjon oppnår best ved å regulere matinntaket (altså innta færre kalorier). Bedre kondisjon vil du få av all trening som øker pulsen - løp, sykkel, hurtig gange i motbakke, og til og med sirkel-basett styrketrening. Trening vil forbrenne noen kalorier, men kroppen er utrolig flink til å justere seg/kompensere for økt energiforbruk på trening ved å nedjustere energiforbruk til andre ting (blant annet vil mange automatisk bevege mindre på seg utenom den ene lille økta) slik at netto energiforbruk ikke blir så mye større som en gjerne antar. Om man så spiser litt ekstra fordi man skal trene, og kanskje har litt ekstra apetitt etterpå, ender en ofte opp med å gå i null eller til og med pluss... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stairmaster i 10 minutter kommer til å myrde deg i starten. Men fy søren så det øker kondisen på kort tid. Prioriterer styrketrening og pilates over kondis. Cluet for min del er å øke og senke pulsen ganske hardt noen ganger i uka. Få senket kortisolnivået også. Mister alltid magefett når jeg driver med yoga og passer på å stresse ned i hverdagen. Spiser mer fornuftig når jeg har en balansert hverdag også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...