Gå til innhold

Kvalm og uvel når jeg spiser, kan vel ikke være gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært så kvalm og uvel når jeg spiser, minner om graviditetskvalme. Men jeg er jo 50 år så det er jo utelukkende .

Noen flere som er plaget med kvalme i overgangsalderen? Og hva kommer det av?

Anonymkode: 4d399...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt umulig er det kanskje ikke... mange som har trodd det, og plutselig var det mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (Akkurat nå):

Helt umulig er det kanskje ikke... mange som har trodd det, og plutselig var det mulig.

Har ikke brukt prevensjon siden jeg trodde jeg var ufruktbar 10 år før overgangsalderen?? Har ikke kjent noe til hetetokter, men mensen er veldig rar  og ustabil. Leste en plass at man er infertil 10 år før overgangsalderen, så trodde ikke det var mulig å bli gravid når man er så gammel som meg. 

Anonymkode: 4d399...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (8 minutter siden):

Er det ti år uten menstruasjon? 

Nei men leste man var infertig fra 40 årsalder og jeg er 50. Har mensen enda, men den er ustabil og rar. 

Anonymkode: 4d399...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei men leste man var infertig fra 40 årsalder og jeg er 50. Har mensen enda, men den er ustabil og rar. 

Anonymkode: 4d399...6da

Man er ikke automatisk infertil fra 40 års alder. Dette er jo individuelt fra kvinne til kvinne. Så ja, du kan godt være gravid🤷‍♀️

Anonymkode: af7a9...96a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har egg og livmor, og har hatt sex med en som produserer sæd kan du være gravid. 

Anonymkode: 1bc0f...7ea

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også jeg var gravid, men var magekreft. Jeg var 30🤷‍♀️ det kan være hva som helst, så lege er det riktige. Går ufattelig mye mage/tarmvirus  nå da.

Anonymkode: c5d39...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt sex, så kan du være gravid... i teorien iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan og være noe med magesekken, jeg hadde noe som lignet for noen år siden. Fikk nexium in8 uker og ble bra. 

Anonymkode: 210e4...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større sannsynlighet for magesår eller problemer med magesyre, men ja du kan være gravid. Har en del venner som er overgangsalderbarn og alle kom til verden etter mor var blitt 50.

Anonymkode: f2d36...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du hatt denne kvalmen da, ts? Kan det være er virus du har fått eller har du hatt det så lenge at det nok heller er noe annet?

Anonymkode: df6de...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det jo være, men jeg hadde mistenkt magesår over graviditet.

Graviditet kan enkelt bekreftes/avkreftes med en urinprøve, så hvis den er negativ så ville jeg kontaktet lege.

Anonymkode: 8611d...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du fortsatt har mensen er du fruktbar. 

Anonymkode: 518ee...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, skal sjekke det over helgen om jeg er gravid. Om jeg ikke er det, må jeg bestille time til legen uansett. For klarer ikke  å gå slik med denne kvalmen, Trodde kanskje det kom av overgangsalder, men om det ikke er vanlig med kvalme , så må detjo være noe annet.

Trodde man ble infertil ca 10 år før overgangsalderen og jeg trodde jeg var kommet dit da jeg blir 51  år snart og mensen har tullet mye. 

Anonymkode: 4d399...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke i overgangsalder før du ikke har hatt mensen på lenge, det er jo mange som får barn tidlig i førtiårene, så man er ikke infertil i 10 år før femti.

Anonymkode: 075ec...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...