Gå til innhold

Himmel og hav da damer!

Gjest Gentleman59

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😢

Anonymkode: abc4a...864

Den var til deg, Gentleman

Anonymkode: abc4a...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok ingen bruker høyhælte sko om 20 år. Forferdelig oppfinnelse og finnes ikke attraktivt. Sneakers og skjørt er ganske hot da skal jeg være helt ærlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flott at norske kvinner tar vare på seg selv og har fokus på egen velvære, istedenfor å føle at de må kle seg for å tiltrekke menn. Jeg er glad for at vi har kommet så langt at vi kan kle oss hvordan vi selv ønsker. Verden går heldigvis fremover. Det som er trist, er sånne som ts, som ikke har kommet lengre enn at de skal prøve å trykke kvinner ned. 

Anonymkode: f7498...f0a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gentleman59 skrev (10 timer siden):

Herlig, her tente jeg fyr på alle palestinaskjerfdamene på en gang. Godt jeg heller omgås skjønnhet, stil, klasse og eleganse.

Det nicket ditt er bare tomt skryt, du er verken fint tenkende, hensynsfull eller taktfull.

Gentleman er en fint tenkende og hensynsfull mann med taktfull oppførsel, høyt utviklet æresfølelse og en viss kultur i sin ytre opptreden; en dannet og høflig mann. )

Det er ikke klesstilen din som avgjør om du er en gentleman eller ikke. En ekte gentleman ville f.eks. aldri uttalt seg om kvinners klesstil eller utseende, verken IRL eller i et nettforum. Jeg tror faktisk ikke at en ekte gentleman ville frekventert et forum som KG en gang. Men jeg skjønner at noen mennesker har behov for å tviholde på livsløgnen sin. 

Anonymkode: 75dff...99a

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en "gutt" engang som ikle kunne gå videre i forholdet for jeg tok på meg joggesko på en date. Tenkte herlig at jeg så hvor overfladisk du var før vi kom lenger 😂

Jeg bruker hæler noen ganger jeg, men det er bare når jeg vet jeg ikke skal gå så mye. Orker ikke å ha vondt når det er helt unødvendig :)  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bromance
Forvirret23 skrev (1 minutt siden):

Jeg datet en "gutt" engang som ikle kunne gå videre i forholdet for jeg tok på meg joggesko på en date. Tenkte herlig at jeg så hvor overfladisk du var før vi kom lenger 😂

Jeg bruker hæler noen ganger jeg, men det er bare når jeg vet jeg ikke skal gå så mye. Orker ikke å ha vondt når det er helt unødvendig :)  

Sikkert en mann som oppfant sko med høye hæler for kvinner i utgangspunktet. Han kunne ha prøvd å gå med dem selv i stedet for å bruke dem til "mishandling" av kvinner...:balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det nicket ditt er bare tomt skryt, du er verken fint tenkende, hensynsfull eller taktfull.

Gentleman er en fint tenkende og hensynsfull mann med taktfull oppførsel, høyt utviklet æresfølelse og en viss kultur i sin ytre opptreden; en dannet og høflig mann. )

Det er ikke klesstilen din som avgjør om du er en gentleman eller ikke. En ekte gentleman ville f.eks. aldri uttalt seg om kvinners klesstil eller utseende, verken IRL eller i et nettforum. Jeg tror faktisk ikke at en ekte gentleman ville frekventert et forum som KG en gang. Men jeg skjønner at noen mennesker har behov for å tviholde på livsløgnen sin. 

😀😄😁😆😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler meg ALDRI ukomfortabelt. Verken for søramerikanske jåletupper eller gnålekuker fra Norge. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes også en regel som sier at en kjole enten kan ha utringning eller kort skjørtelengde, ikke begge deler samtidig. Dette er tydeligvis ikke en regel som gjelder i Brasil, der overlates svært lite over til fantasien, noe som ikke akkurat oser av «klasse».

Anonymkode: 0dfa9...1fc

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det grå greit for meg. Jeg bruker bena aktivt på jobb og på trening, jeg har ikke råd til vonde føtter og ankler i hverdagen. Tror samboeren synes det er morsommere med aktiv dame, enn at jeg løper rundt på hæler. Og jeg kler meg ikek for fremmede.

Anonymkode: 0a74f...0b8

Beg to differ. Du kler deg vel for at du ikke skal skremme fanden på flatmark? Ergo kler du deg for fremmede. 

Anonymkode: 9bb9b...483

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Handler vel om at norske kvinner er mer sporty enn kvinner fra svært mange andre land, og kler seg deretter. Vi har heller ikke et klima eller en kultur hvor høye heler har vært særlig aktuelt. Det er nydelig å trippe rundt i høye heler på ferie, ikke like nydelig hjemme på glatta i vind og regn i april :)

Anonymkode: 05d0c...21c

De klarte det før i tiden. 

Anonymkode: 9bb9b...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å "kle ned" ett antrekk med joggis er helt greit, men å "kle seg opp" og så dra på joggis er ikke.. Da kan man finne pensko som er flate om comfy i stedenfor tenker jeg siden alternativene er mange på området..  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Gentleman59 skrev (14 minutter siden):

😀😄😁😆😂🤣

Jeg er imponert over at du er så utholdende i din iver etter å motbevise din egen innbilte status.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ebbeliten skrev (11 minutter siden):

Jeg kler meg ALDRI ukomfortabelt. Verken for søramerikanske jåletupper eller gnålekuker fra Norge. 

Takk 😀 

Jeg trengte virkelig å le litt i dag. Herlig ord! 

Anonymkode: 564fb...dce

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man skal farte rundt hit og dit kan det bli slitsomt for føttene med «pensko». Man kan gå med flatere og samtidig pene sko men går man endel hver dag er det deilig å gå med behagelige sko,det finnes fine sneakers / tøysko etc. og ikke bare gule sports joggesko til skjørt  feks. men menn blir ikke fortalt at de har dårlig stil hvis de bruker flate sko/ fine sneakers til feks dressbukse?

Anonymkode: cad98...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er i og for seg enig i at det ikke er fint med joggesko og kjole (nette sneakers går til nød an), men det er da virkelig ikke bare norske kvinner som bruker dette, det er jo mote i store deler av den vestlige verden for tiden. 

Anonymkode: 6e6d5...c0a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gentleman59 skrev (10 timer siden):

Jeg er enig med deg. 
Nå handler tråden om at min venninne og jeg diskuterte dette og at vi er enige. 
Men jeg kunne gjerne lavet en tråd om at norke menn overhodet ikke har stil og klasse i måten de generelt kler seg på. 

Det heter laget eller lagde, ikke lavet. Det heter også norske, ikke norke. 

Anonymkode: fa4ae...0b3

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det finnes også en regel som sier at en kjole enten kan ha utringning eller kort skjørtelengde, ikke begge deler samtidig. Dette er tydeligvis ikke en regel som gjelder i Brasil, der overlates svært lite over til fantasien, noe som ikke akkurat oser av «klasse».

Anonymkode: 0dfa9...1fc

Nettopp! 

Anonymkode: fa4ae...0b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad det betyr så mye, så mener i alle fall jeg at norske kvinner kler seg helt herlig.

Man bør kle seg i det man er komfortabel med og situasjonen man er i. Jeg kan gå på jobb i alt fra dress (hvis situasjonen krever det) til jeans og genser. Jeg antar det samme gjelder kvinner? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...