Gå til innhold

Himmel og hav da damer!

Gjest Gentleman59

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå elsker jeg kjoler, men har en muskel og ledd sykdom, så da blir det joggesko til.

Anonymkode: 20a74...71f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gentleman59 skrev (1 minutt siden):

Herlig, her tente jeg fyr på alle palestinaskjerfdamene på en gang. Godt jeg heller omgås skjønnhet, stil, klasse og eleganse.

Vinn-vinn tenker jeg😁

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (Akkurat nå):

Herlig, her tente jeg fyr på alle palestinaskjerfdamene på en gang. Godt jeg heller omgås skjønnhet, stil, klasse og eleganse.

Deg om det.  På grunn av den jobben jeg har så må jeg ta vare på føtter og rygg. Da kan jeg ikke springe rundt i høyehæler. Comfort og helse før skjønnhet. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
Freyja Valkyrie skrev (1 minutt siden):

Deg om det.  På grunn av den jobben jeg har så må jeg ta vare på føtter og rygg. Da kan jeg ikke springe rundt i høyehæler. Comfort og helse før skjønnhet. 

Kolleger av begge kjønn bruker solide støvler tilpasset jobb - på jobb. Det er ikke det jeg kritiserer - det forsto du om du da klarer lese norsk innenat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mot normalt, og bruker bare joggesko til trening. Det er bare ikke min stil.

Men hvorfor tror så mange at det eneste alternativet er høye hæler? Jeg har en skade i en fot, så bruken av høye hæler er strengt rasjonert. Jeg bruker ballerinasko, loafers, dressko eller flate sandaler. Alternativt lignende typer sko med lav hæl. 

Nå sier riktignok ikke TS hva den brasilianske damen mener om slike sko, men min personlige mening er i alle fall at det finnes mange gode alternativer til joggesko.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gentleman59 skrev (15 minutter siden):

Humøret er upåklagelig, jeg liker stil, eleganse og klasse. Rett sko til rett antrekk. 
Vi menn bruker eksempelvis heller ikke brune sko og brunt belte efter klokken 1900. 
Tråden handler ikke om å ha draget eller ikke. Den handler om stil og klasse, og det å ha et speil. 

Det handler jo hverken om stil, klasse eller å ha et speil, det at du ikke bruker brune sko etter klokken 19 er jo bare en fiks idé noen har hatt på et eller annet tidspunkt og hvor noen etterdiltere slang seg med også ble det en greie. Det ser jo akkurat likt ut klokken 18. 

Ellers så synes jeg ikke det er særlig flott med slitte joggesko til kjoler, men glad for at folk er komfortable. Jeg bruker utelukkende flate, romslige sko og klær som gir rom for god bevegelse - er nok langt unna din gjeng, men jeg mener kroppen er til for bevegelse, ikke for å sitte pent i trange skjørt. 

Anonymkode: 2b7b7...650

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handler jo hverken om stil, klasse eller å ha et speil, det at du ikke bruker brune sko etter klokken 19 er jo bare en fiks idé noen har hatt på et eller annet tidspunkt og hvor noen etterdiltere slang seg med også ble det en greie. Det ser jo akkurat likt ut klokken 18. 

Ellers så synes jeg ikke det er særlig flott med slitte joggesko til kjoler, men glad for at folk er komfortable. Jeg bruker utelukkende flate, romslige sko og klær som gir rom for god bevegelse - er nok langt unna din gjeng, men jeg mener kroppen er til for bevegelse, ikke for å sitte pent i trange skjørt. 

Anonymkode: 2b7b7...650

Skikk og bruk er en fin bok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (11 minutter siden):

Kolleger av begge kjønn bruker solide støvler tilpasset jobb - på jobb. Det er ikke det jeg kritiserer - det forsto du om du da klarer lese norsk innenat.

Hadde jeg brukt høyhælte sko utenom jobb ville føtter og rygg fått slitasje og skader over tid. 

Endret av Freyja Valkyrie
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gentleman59 skrev (29 minutter siden):

Humøret er upåklagelig, jeg liker stil, eleganse og klasse. Rett sko til rett antrekk. 
Vi menn bruker eksempelvis heller ikke brune sko og brunt belte efter klokken 1900. 
Tråden handler ikke om å ha draget eller ikke. Den handler om stil og klasse, og det å ha et speil. 

Speilet klarer seg om dere bruker brunt etter klokka 19. Hvem lagde den regelen og hvorfor skulle noen bry seg? 

Det er den dummeste stil regelen jeg har hørt i hele mitt liv. Ingen bevis på at du har verken stil eller klasse, kun  ferre valg muligheter.

Anonymkode: d73e7...3d6

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i at joggesko til kjole ikke harmonerer helt, men tenker at det er bra vi tar vare på helsa framfor å ødelegge føtter og rygg pga. forfengelighet. 

Anonymkode: 221b0...61c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig glad for at vi har valgfrihet til å kle oss med ca det vi vil, og at folk flest tilsynelatende kler seg etter sin egen smak og comfort😍 joggesko er stort sett best for dei fleste ryggar, både flate sko og høge helar er ikkje bra i lengda. Men finst pene joggesko etter min smak i alle fall🤩

Anonymkode: 5784a...d15

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Speilet klarer seg om dere bruker brunt etter klokka 19. Hvem lagde den regelen og hvorfor skulle noen bry seg? 

Det er den dummeste stil regelen jeg har hørt i hele mitt liv. Ingen bevis på at du har verken stil eller klasse, kun  ferre valg muligheter.

Det heter "valgmuligheter", ikke "valg muligheter". 
Det heter "færre", ikke "ferre". 

Du må, for øvrig, gjerne synes at skikk og bruk  er dumt. Det er din demokratiske rett. 

Endret av Gentleman59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Gentleman59 skrev (3 minutter siden):

Det heter "valgmuligheter", ikke "valg muligheter". 
Det heter "færre", ikke "ferre". 

Du må, for øvrig, gjerne synes at skikk og bruk  er dumt. Det er din demokratiske rett. 

Skikk og bruk, men ingen hensikt. Så hvorfor finnes den regelen? 

Jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med norske menn? Synes du de ser ut som de har lest "Skikk og bruk", eller er det bare damene som må ta seg sammen? Synes jeg ser brune sko og brune belter i hytt og pine, her må det virkelig skjerping til. 

Anonymkode: abc4a...864

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med norske menn? Synes du de ser ut som de har lest "Skikk og bruk", eller er det bare damene som må ta seg sammen? Synes jeg ser brune sko og brune belter i hytt og pine, her må det virkelig skjerping til. 

Skandaløøøøst! *Faller av stolen og velter et lite bord med makroner* Makronene mine 😢 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Må ikke spise for mange makroner nå da! Nå er det lenge siden jeg leste Skikk og bruk, men jeg er sikker på det står noe om måtehold der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig med deg. 
Nå handler tråden om at min venninne og jeg diskuterte dette og at vi er enige. 
Men jeg kunne gjerne lavet en tråd om at norke menn overhodet ikke har stil og klasse i måten de generelt kler seg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må ikke spise for mange makroner nå da! Nå er det lenge siden jeg leste Skikk og bruk, men jeg er sikker på det står noe om måtehold der. 

Måtehold er ikke omtalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...