Gå til innhold

Dere med barn i 5.klasse, har barna Snapchat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to sønner, en i 5. og en i 7. Han i 7. fikk snap i starten av 7. klasse, og var den siste i klassen sin som fikk appen. Han er heldigvis ingen stor bruker av hverken snap el SoMe. 

Anonymkode: b2d04...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har to sønner, en i 5. og en i 7. Han i 7. fikk snap i starten av 7. klasse, og var den siste i klassen sin som fikk appen. Han er heldigvis ingen stor bruker av hverken snap el SoMe. 

Anonymkode: b2d04...5c5

.. og i klassen til han i 5. har minst halvparten snap. Men aldri om jeg kommer til å gi etter

Anonymkode: b2d04...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Helt enig,det er da mye bedre at nabobarna er ute med sykkelen og fotballen,enn kun sitter med hver sin telefon.

Anonymkode: 7b767...9f7

Hæ? Skjønner ikke helt denne.. 

som jeg skrev, så spiller alle disse 11 gutta, med unntak av en gutt fotball eller håndball i tillegg til andre aktiviteter. 
At noen liker gaming er ikke ensbetydende med at de ikke er i aktivitet.

Anonymkode: bbd1f...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men da kan de begynne å kjøre, drikke alkohol, røyke og stemme når de er 17. Ikke mye forskjell på 17 og 18 åringer.

Anonymkode: 6731b...f56

Du vet at de fleste ungdommer drikker før de fyller 18.år.

 

Kjøre bil, eller stemme sier seg selv at ikke går, da det står i Norges lover.

Anonymkode: bbd1f...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (5 timer siden):

Ja, men det er verdt å nevne likevel. Selv med foreldrekontroll på snapchat får man ikke se hva barnet sender eller mottar, som tross alt er det viktigste. Det forhindrer dessuten ikke at barnet kan opprette en konto til, uten foreldrekontrollen. Foreldrekontrollen endrer for øvrig ikke aldersgrensen på snapchat selv om jeg ser en del bruker muligheten for foreldrekontroll som argument for å gi barn under 13 snapchat. 

Barnet kan jo også slette teksmeldinger og telefonsamtaler. 

Jeg ser ikke forskjellen. Bortsett fra at man på snapchat ikke kan skjule hvem man har kommunisert med. 

Anonymkode: 7abca...60e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

.. og i klassen til han i 5. har minst halvparten snap. Men aldri om jeg kommer til å gi etter

Anonymkode: b2d04...5c5

Han kommer jo til å føle veldig på utenforskapen. 

Anonymkode: 7abca...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Å gi smarttelefoner til barn overhodet er barnemishandling. Dagens foreldre er dessverre idioter. Appene på telefonen er ikke hovedproblemet.

Anonymkode: cc6a0...c7a

Skjerp deg og les deg opp på mishandling du, tenk å kalle det det for mishandling 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: c755b...fac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (9 timer siden):

Nei, hun har selvfølgelig ikke snapchat. Jeg vet at mange i klassen har snapchat allerede og det er mye stygt som foregår der. Det er ganske naivt å tro at man har kontroll på hva barna driver med på sosiale medier selv om man har foreldrekontroll. At man vet hvem de sender til betyr ikke at de vet hva som sendes. I tillegg er man med på å skape press i klassen. Det er helt uforståelig for meg at foreldre går med på sosiale medier så tidlig, men dessverre har det alltid vært slik at enkelte foreldre gir blaffen.

Blaffen?? Så fordi man velger annerledes sp gir man blaffen?

Anonymkode: c755b...fac

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå er det sånn at vi alle er forskjellige. Noen foreldre er godt bevandret i den digitale verden og har grunnlaget som trengs for å skape en trygg arena. Andre har ikke det ei heller interesse for å sette seg inn i det.

Barna til disse foreldrene blir dessverre da fritt vilt og kan styre på uten veiledning.

Myndighetene (og foreldre) bør være flinkere med å jobbe forebyggende i stedet for gjøre ting forbudt. 

Vi vet alle at det forbudte er spennende. Det kjente og vante er kjedelig.

Anonymkode: ae932...e19

🙏

Anonymkode: c755b...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (6 timer siden):

 

Dette er jo bare tull. Det er ingenting som tyder på at det er de barna som får sosiale medier tidlig som takler det best mens de som følger aldersgrensene blir fritt vilt. Mannen min jobber med IT-sikkerhet så jeg må jo bare le når du insinuerer at vi som følger aldersgrensene ikke er godt bevandret i den digitale verden, har dårlig grunnlag for å skape en trygg arena eller ikke har interesse for å sette seg inn i det. Jeg vil tvert i mot påstå at det, i motsetning til hva du tror, er nettopp de foreldrene som er best bevandret i den digitale verden som er mest restriktive, nettopp fordi de vet veldig godt hva som foregår der.

Tull 

Anonymkode: c755b...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Anonymkode: c15cc...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 time siden):

 

Det er vel strengt tatt ikke vi som forholder oss til aldersgrensene som burde argumentere for hvorfor vi gjør det. Det er som å forvente at det er de som ikke lar barn under 18 drikke alkohol som skal forsvare seg. 

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: c755b...fac

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da kan de begynne å kjøre, drikke alkohol, røyke og stemme når de er 17. Ikke mye forskjell på 17 og 18 åringer.

Anonymkode: 6731b...f56

Nei de kan ikke stemme, kjøre bil ja , drikke ja de fleste gjør det før 18 år, røykr ja 

Anonymkode: c755b...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Barnet kan jo også slette teksmeldinger og telefonsamtaler. 

Jeg ser ikke forskjellen. Bortsett fra at man på snapchat ikke kan skjule hvem man har kommunisert med. 

Anonymkode: 7abca...60e

Ja, barnet kan slette de som er på barnets egen telefon, ikke mottaker/avsender sin melding. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 time siden):

 

Det er vel strengt tatt ikke vi som forholder oss til aldersgrensene som burde argumentere for hvorfor vi gjør det. Det er som å forvente at det er de som ikke lar barn under 18 drikke alkohol som skal forsvare seg. 

Å hvorfor må vi som velge annerledes argumentere for?  Ser ingen grunn til å måtte forsvare nle som helst 

Anonymkode: c755b...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min trettenåring fikk snap nå i forbindelse med St hun fylte 13, så nei, en 5. klassing har ingenting på snap å gjøre. 

Anonymkode: 124d5...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å hvorfor må vi som velge annerledes argumentere for?  Ser ingen grunn til å måtte forsvare nle som helst 

Anonymkode: c755b...fac

 

Fordi det er dere som avviker fra standarden. Men nå var det uansett du selv som klaget over at ingen var interessert i å høre på argumenter, og nå sier du plutselig at man ikke trenger ha noe argument?

Endret av Arkana
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du vet at de fleste ungdommer drikker før de fyller 18.år.

 

Kjøre bil, eller stemme sier seg selv at ikke går, da det står i Norges lover.

Anonymkode: bbd1f...bf9

Tenker du at gode foreldre kjøper røyk og alkohol til barna sine før de er 18? 

 

Anonymkode: 6731b...f56

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (2 minutter siden):

 

Fordi det er dere som avviker fra standarden. Men nå var det uansett du selv som klaget over at ingen var interessert i å høre på argumenter, og nå sier du plutselig at man ikke trenger ha noe argument?

Avviker fra standarden faktisk?😂

Anonymkode: c755b...fac

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker du at gode foreldre kjøper røyk og alkohol til barna sine før de er 18? 

 

Anonymkode: 6731b...f56

Hvor står det at foreldre gjør det i teksten du siterte?

Anonymkode: c755b...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...