Gå til innhold

Fotballspilling i nabohage tidlig kveld

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, nærmeste nabo i byggefelt har tre barn i barneskolealder. Så fort solen titter frem er det fotballspilling i hagen til rundt 20 på kveldene. Det høres dunk dunk dunk konstant, altså skuddene av ballen. Se for dere en tung fotball med litt for lite luft i og et barn som skyter alt det kan ;) I tillegg er det ekstremt mye brøl og skråling fra barna. 

så irriterende er dette at vi gruer oss til finvær kommer. Vi har et barn i barnehagealder som legger seg kl 19, men hun ser ikke ut til å bry seg om dette altså (men ville gjerne brukt henne som unnskyldning;) ) 

jeg syns det er rart at foreldrene ikke ser at dette kan være irriterende for andre å høre på en tidlig kveld etter en lang dag med jobb og annet. Jeg er fullt klar over at det ikke finnes noe regler mot dette, men jeg spør altså;

hva tenker folk her, er det innafor å si fra eller helt bak mål (no pun intended) ?

Anonymkode: fff4c...031

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nesten samme problem men med trampoline. Vi sier ikke noe om det. 

Anonymkode: 8a101...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger du å bo nærme folk må du tåle at de lager lyd. Nå er det deres barn som stråler, om noen år er det ditt barn sitt tur. Det varer en periode og så er de store.

Hilsen ei som har byggefeltets lekeplass rett på andre siden av huset mitt. Hører -alt- men gidder ikke bry meg så lenge ungene mine får sove.

Anonymkode: 76d04...1e9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lek, glede og de gir seg kl 20 så bør du ikke irritere deg. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være sjeleglad for at de holder på til 20, og ikke til 23. Du sier du ikke skjønner at foreldrene ikke tenker på naboer, men det er nok akkurat det de gjør når de avslutter til 20. Jeg synes du er urimelig, og tror du møter deg selv i døra om 7 år

Anonymkode: 7264f...2d4

• Liker 27
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette må du tåle. Jeg vet det bråker, men hvis de slutter klokka 20 og barnet deres ikke blir vekket av det, er dette irritasjon som jeg ville bitt i meg.

Anonymkode: a2b86...705

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skal være sjeleglad for at de holder på til 20, og ikke til 23. Du sier du ikke skjønner at foreldrene ikke tenker på naboer, men det er nok akkurat det de gjør når de avslutter til 20. Jeg synes du er urimelig, og tror du møter deg selv i døra om 7 år

Anonymkode: 7264f...2d4

100 prosent enig!

Anonymkode: 44d01...c68

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bosatt deg i et boligfelt så må du tåle dette. Selvfølgelig skal en hage kunne brukes til vanlig lek og moro, som jo barns fotballspilling er.

Anonymkode: 12e0d...ee8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre a de er ute å spiller fotball enn at de sitter inne og gamer. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... du klager over at nabobarna er ute og er aktive?

Da er det bare en ting å gjøre, TS: Flytt.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en bosetter seg slik I boligfelt må en faktisk regne med at det er liv å røre i hager til fort 23, for det har de lov til. Og en burde faktisk være glad for at unger er ute å lager liv en å bare sitte inne som en del barn gjør i dag. De er nesten ikke ute av døra når de ko.mer hjem. Tenker så lenge de ikke gjør annet galt en å sparke ball, sykle og leke burde det være bra

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nabo som elsker å klippe gresset. I tillegg har hun en dårlig elektrisk variant som hun må skru av og på hele tiden for å flytte med seg ledningen. VROOOM - stille - VROOM - stille - Ah, der var hun sikkert ferdig - neida, 3 timer senere holder hun fortsatt på. 

Hun starter gjerne kl 08 lørdag morgen.

Eksepsjonelt irriterende, men hun bråker innenfor lovlig tidspunkt. Hadde heller tatt glade barn med fotball 😄

Folk bråker og når solen og varmegradene kommer frem gjør naboene og bråket dems det samme 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart forsvinner de til nærmeste fotballbane. 

Anonymkode: d4f7b...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før du vet ordet av det suset de forbi huset ditt med mopeder, atv og bil mens du river deg i håret og sier til mannen: "DET var IKKE 30!! Det er 30 sone her!"

🤪

Anonymkode: 76d04...1e9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klage på at unger er ute og leker.. 
Sånn er det når man bosetter seg et sted med mange familier og barn.

Hadde sagt etter kl 23 på hverdagen, så ok. Men ikke kl 20..

Om 7-8-9-10 år er det dine barn som vil være ute på kvelden. Tenker du å nekte de det da? Da er du nok glad for at barna dine vil være ute.

Anonymkode: 335f6...4bb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei, nærmeste nabo i byggefelt har tre barn i barneskolealder. Så fort solen titter frem er det fotballspilling i hagen til rundt 20 på kveldene. Det høres dunk dunk dunk konstant, altså skuddene av ballen. Se for dere en tung fotball med litt for lite luft i og et barn som skyter alt det kan ;) I tillegg er det ekstremt mye brøl og skråling fra barna. 

så irriterende er dette at vi gruer oss til finvær kommer. Vi har et barn i barnehagealder som legger seg kl 19, men hun ser ikke ut til å bry seg om dette altså (men ville gjerne brukt henne som unnskyldning;) ) 

jeg syns det er rart at foreldrene ikke ser at dette kan være irriterende for andre å høre på en tidlig kveld etter en lang dag med jobb og annet. Jeg er fullt klar over at det ikke finnes noe regler mot dette, men jeg spør altså;

hva tenker folk her, er det innafor å si fra eller helt bak mål (no pun intended) ?

Ærlig talt. Lyd av barn som leker ute er en bagatell rent støymessig, så det tenker jeg du må tåle, hvis du ikke vil ha rykte på deg som hun sure nabokjerringa. Du skulle bodd i byen og opplevd den støyen vi har her med konstante bygge og graveprosjekter i bygg og vei; pigging og boring an mass. Det er støy det!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🤣🤣🤣 Takk for innspill, er jo enige med dere fleste. Jeg er ekstremt lett å irritere når det kommer til lyd. Er ikke latter og glede som er mest irriterende, det er faktisk de heftige DUNKENE når ballen skytes konstant. 
kanskje jeg kan be dem bruke en ball av plysj 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å irritere seg over barn som leker ute.. Jeg har ikke barn selv, og jeg syns det er utrolig koselig å høre lyden av barnelek. Syns det er mye hyggeligere med tegn til liv, enn å vite at de sitter inne bak en skjerm. 

Anonymkode: 561eb...ad3

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare FLYTT om du ikke tåler aktive nabobarn!!!!

Anonymkode: 404a4...f76

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🤣🤣🤣 Takk for innspill, er jo enige med dere fleste. Jeg er ekstremt lett å irritere når det kommer til lyd. Er ikke latter og glede som er mest irriterende, det er faktisk de heftige DUNKENE når ballen skytes konstant. 
kanskje jeg kan be dem bruke en ball av plysj 🤣

Dette må du tåle, dessverre. For skjønner godt at det forstyrrer. Jeg er også sensitiv for lyd og gruer meg litt til hver vår når nabobarna begynner å være ute. Jeg bruker ikke mitt uteareal pga det, noe jeg gjerne skulle ha gjort. Men vi kan ikke be barn dempe seg.

Anonymkode: 257ae...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...