AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #61 Del Skrevet 11. april 2024 8 hours ago, Jonn123 said: Nå begynner jeg jo å skjønne hvordan det kan være så mange partnerdrap, siden så sykt mange her inne kjenner noen de tror er i stand til å drepe sine nærmeste. Helt syk lesing! Klarer ikke tenke på en eneste person i min omgangskrets som kunne drept sin familie! Til alle som svarer ja, har dere meldt bekymringen videre? Eller venter dere på å bli kompisen/ nærmeste nabo som blir intervjuet i avisen? Nå er jo spørsmålet "under de riktige omstendighetene". At man kan drepe noen under slike omstendigheter betyr jo ikke at det er en reell sjanse for at man kommer til å drepe partneren. Disse omstendighetene kan jo være så spesielle at det nærmest er null sjans for at de oppstår. Anonymkode: 0f7f9...916 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #62 Del Skrevet 11. april 2024 Jeg kjenner ikke personlig, men hadde en nær i familien som kjente et par (de var naboer på fast feriested for å si det sånn). mannen drepte kona og de fortalte at de slettes ikke var overrasket. Det hadde alltid vært mye krangel og roping fra deres plass på feriestedet, særlig mye sent på kveldene, og slik jeg husker det fortalt, var både mannen og sønnene helt jævlige mennesker (ifølge de som kjente de.) Men en fremmed ville kanskje ikke reagert. Anonymkode: 93011...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonn123 Skrevet 11. april 2024 #63 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Til hvem? Politiet? De driter jo i det. Man kan ikke ta noen før de faktisk har gjort noe. De fleste gjør det jo ikke, heller. Anonymkode: 90028...f5a Ja feks politiet. Kan være de driter i enkeltmeldinger, men om en person får flere bekymringer på seg så må de vell gjøre noe? Eller tenker du at siden politiet sikkert ikke hører på deg så er det like greit å ikke si ifra? Er det greit å sitte å vente til det skjer noe? Såklart kan de ikke straffes før det skjer noe. Men med tanke på økning i partnerdrap og smitte effekten slike saker har, så burde vi vel si ifra til noen dersom vi kjenner noen som vi tror er kapable til å utføre drap havner i livskriser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #64 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Joda. Det er som oftest dem. Så får man slike saker der det skjer "ut av det blå" og de får store oppslag. Spesielt partnerdrap er nesten alltid varslet ved at han har vært voldelig og truende mot henne tidligere. Og skjer som oftest i en bruddfase. Drap på andre i familien enn partner, kan se ut til å ha andre mekanismer involvert. Særlig misforstått beskyttelse. Anonymkode: e6e8f...ba2 Jepp, synes det er tullete å sidestille partner og familiedrap i overskriften, dette er helt forskjellige ting. Partnerdrap er som regel partnervold som har gått enda lengre, og er som regel ikke overraskende. Murder/suicide som involverer barna baserer seg på helt andre ting, og kommer fra et mørkt sted andre som regel ikke ser på forhånd. Handler ganske riktig om beskyttelse, og at det virker som en rasjonell ting å gjøre, fra et ekstremt, irrasjonelt og ensomt utgangspunkt. Kjenner noen som hadde dette på lista over ting de vurderte å gjøre, men greide å stoppe seg selv. Ingen hadde trodd noe sånt, bortsett fra de ytterst få som dette har blitt delt med i etterkant. Anonymkode: 2e58f...4a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #65 Del Skrevet 11. april 2024 Jonn123 skrev (1 time siden): Men med tanke på økning i partnerdrap og smitte effekten slike saker har, så burde vi vel si ifra til noen dersom vi kjenner noen som vi tror er kapable til å utføre drap havner i livskriser? Jada, lykke til med det. Politiet har det budsjettet de har uansett hvor «synd» og «tankevekkende» politikerne synes det er hver gang et drap har skjedd. Anonymkode: 90028...f5a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonn123 Skrevet 11. april 2024 #66 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jada, lykke til med det. Politiet har det budsjettet de har uansett hvor «synd» og «tankevekkende» politikerne synes det er hver gang et drap har skjedd. Anonymkode: 90028...f5a Ja men da gjør vi ingenting i stedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #67 Del Skrevet 11. april 2024 Tror ikke eksem min fra et annet land kunne drept meg. MEN hadde vi hatt barn er jeg 100% sikker på at de hadde vært bortført og skjult i søreuropa et sted. Anonymkode: 46697...bd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #68 Del Skrevet 11. april 2024 Jonn123 skrev (1 time siden): Ja men da gjør vi ingenting i stedet! Voldsomt til enten eller da! Det finnes jo andre ting man kan gjøre. Anonymkode: 90028...f5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 11. april 2024 #69 Del Skrevet 11. april 2024 Alle er vel i stand til å drepe under feil omstendigheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 11. april 2024 #70 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, min eks-stefar. At mamma og jeg er i livet i dag er bare flaks. Selv da vi kom oss unna så flyttet han etter, hvor enn vi dro. Han stalket oss de neste 15 årene, besøksforbud og anmeldelser hjalp nada. Til slutt døde han av kreft og selv om det er fælt å si, var det en enorm lettelse for da var vi endelig trygge. Anonymkode: ad909...053 Bekrefter min teori om at «sånne « menn forfølger (og trakkaserer )sin eks i 10-15 år . Den litt «feigere « utgaven av en som dreper . Men like fullt en relasjons-tyrann . Glad for at dere endelig fikk fred ❤️🙏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #71 Del Skrevet 11. april 2024 Tror min ex er kompatibel til det på sin nye kjæreste om hun går fra han. Anonymkode: 7e5da...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #72 Del Skrevet 11. april 2024 Ja, det verste er at det er medlemmer av min familie jeg er redd han skal drepe. Han tapte nemlig så det sang i retten, og ble dømt for familievold. Han har mistet alt nå, og står iet stort minus når det gjelder økonomi. Kom frem under rettsaken mange grusomme meldinger. En at han hadde lyst til å drepe begge sønnene sine. Anonymkode: a0917...4ca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #73 Del Skrevet 12. april 2024 Ja moren min. Er godt likt av utenforstående og blid og hyggelig. For familiemedlemmer er hun kontrollerende, eiesyk og mener hun er den viktigste. Jeg prøvde bare å forklare henne hvordan hun tapper meg for energi og hun valgte å prøve å slå meg ned og true meg på livet. Hun så helt gal ut. Hadde ikke mannen min greid å stanse henne så vet jeg ikke hva som hadde skjedd. Trodde virkelig det hadde klikket for henne. Og etter å ha sett det jeg har sett og sluppet unna med kun blåmerker, så har jeg null interesse å ha noe mer med henne å gjøre. Jeg tror narsissister som får kritikk er som små barn og deres raseriutbrudd er av en annen verden. Men som voksen og med mer styrke så kan man gjøre hva som helst. Anonymkode: dd7c7...a6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #74 Del Skrevet 12. april 2024 Jeg tror i grunn at ganske mange, om ikke alle - kan gjennomføre slike handlinger under "rette" omstendigheter. Jeg tror 100% at mennesker generelt kan gjennomføre mer enn man gjerne tenker og tror under "rette" omstendigheter... Anonymkode: 84669...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #75 Del Skrevet 12. april 2024 Vet om flere som har større sannsynlighet enn andre, men alle og enhver, inkludert meg selv kunne gjort det under de rette forutsetninger. Tror faktisk mye av det kan ha med dårligere økonomiske tider å gjøre. Menn ser ofte på det som et nederlag å ikke greie å forsørge familien, glir inn i depresjon og i verste fall tar livet av familien sin fordi de ikke ser noen utvei. Mange har stort huslån, og kombinert med økte renter, dyre strømregninger og prisvekst så befinner mange seg i en økonomisk krise de aldri har opplevd før. Får inkassosaker,stor gjeld. Ser ingen vei ut av uføret. Anonymkode: 353c3...d87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 12. april 2024 #76 Del Skrevet 12. april 2024 Heldigvis kjenner jeg ingen jeg kan mistenke for å kunne begå drap. Samtidig så vet en jo aldri når det kan rable for en person og dermed er hele familien drept. Håper aldri jeg opplever noe sånt i min omgangskrets. Jeg har blitt truet med kniv på jobb og kan ikke klare å forstå hvordan det er om en partner står der med en knivtrussel. Det må jo være helt fryktelig lammende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #77 Del Skrevet 12. april 2024 Ja, det gjør jeg faktisk. En nær venn av familien er morder. Han drepte kona si for noen år siden. Ingen rundt dem ante at det var vold i ekteskapet og ingen så for seg at han var i stand til å drepe. Men hun var skikkelig død innen han var ferdig med henne... Jeg husker jeg satt i avhør og argumenterte for at det måtte være noen andre som sto bak. Ikke bare var mannen usedvanlig snill og hjelpsom, men han var fysisk liten og spinkel. At han kunne utøve så massiv vold over så lang tid hang ikke på greip. Så feil kan man ta. Og da det viste seg at det ikke var første gangen han skadet kona, så ble jeg utrolig skuffet. Anonymkode: 6b173...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #78 Del Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 16.28): Hei. I lys av alle partner/familiedrap som har skjedd de siste månedene, og det faktum at omgivelsene nesten alltid kjente gjerningspersonen som snill, real og omgjengelig så lurer jeg altså på om du personlig kjenner til mennesker som du tror muligens kunne utført partnerdrap evt. familiedrap under " riktige" omstendigheter som f.eks. samlivsbrudd, livskrise etc. Anonymkode: fb0c7...3eb Det er mange som er i stand til det, de er helt vanlige som du og meg Anonymkode: 7ee19...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #79 Del Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 0.24): Jeg tror desse «familiemorderene» er personer med stor et veldig stort behov for lojalitet og kontroll over familien sin. Om partneren, kona, begynner å vise tegn på å bryte ut eller vil skilles så rakner hele livsgrunnlaget. Men hvorfor de ikke bare dreper kona , men også barna, er vel for at han ikke ønsker at barna skal leve med å ha en morder til far. Da er det best at alle forsvinner… ? Grusomme egoistiske mennesker Anonymkode: 90f1e...7b6 Du tror, men vet du? Anonymkode: 7ee19...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #80 Del Skrevet 12. april 2024 Da jeg var student i Sogndal, så ble jeg kjent med en mann som virket skremmende. Blant annet så reagerte jeg veldig på at han ble rasende på hunden min bare fordi den ikke ville hilse på ham. Da jeg noe senere hørte at et ektepar var blitt drept av fostersønnen sin, så var han den første jeg tenkte på (selv om jeg ikke ante noe om familiesituasjonen hans). Det viste seg at jeg hadde rett, det var han som hadde drept dem. Anonymkode: 6614e...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå