Gå til innhold

Får katten din våtfor i tillegg til tørrfor daglig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Tom.Krus said:

å "grave" med labben på gulvet. "Få den dritten vekk" liksom. 

Er det greia..? Har lurt på den "gravinga", både rund fast skål med tørrfor og rundt dagens godterier i skål på kjøkkengulvet. Ikke bestandig, men noen ganger.

Endret av carlberner1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min fikk det, men fikk krystaller i urinen så da ble det slutt på godsakerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte at folk gir dyra sine tørrfor, er ikke tilfeldig at nyreproblemer og diabetes stadig blir ett større problem... Dyr skal ikke ha kornprodukter som er godt over 80% av tørrforet og de få % med kjøtt og proteiner er fra drittkilder som beinrester osv.

Anonymkode: 03385...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga det en periode,  men orket ikke mer. Ble så mye mas. Dessuten griser katten min med maten, og spiser ikke bitene.. Var til dyrlege for litt siden, og da hadde katten fått tannkjøttproblemer. 

Anonymkode: 66e36...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min er sær og vil kun ha tørrfor. Spiser ikke fisk om den er fersk, rå, kokt, stekt. Heller ikke annen menneskemat. Våtfor rynker hun bare på nesen av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvis jeg først skal ha dyr skal dyret ha det godt! Kjøper selvfølgelig fôr av god kvalitet. Hadde ikke skaffet dyr hvis jeg ikke hadde råd til skikkelig fôr, veterinær, pass etc. 

Anonymkode: 3261b...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kun våtfor og råfor. 

Tørrfor fører til overvekt, dårlige tenner og inneholder alt for mye karbohydrater og for lite proteiner. 

Dere som ser på våtfor som negativt burde skaffe dere ny kunnskap om dette 👍

Anonymkode: 4ce47...474

Min katt nekter å spise våtfor eller annen mat enn tørrfor, så det hjelper lite hva som tilbys. Jeg har forsøkt å lokke med alt mulig, men ikke f. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan ikke fatte at folk gir dyra sine tørrfor, er ikke tilfeldig at nyreproblemer og diabetes stadig blir ett større problem... Dyr skal ikke ha kornprodukter som er godt over 80% av tørrforet og de få % med kjøtt og proteiner er fra drittkilder som beinrester osv.

Anonymkode: 03385...10d

Der er kommet flere kornfrie alternativer nå.

Min får våtfor hver dag. Og tørrfor står alltid framme. Hun fikser råmaten sin selv (omtrent 20 mus i året)

Anonymkode: b69ec...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtfôr og tørrfôr.

En halv pose Whiskas (våtfôr) hver dag. De spiser det med 3 katter. Som frokost.
Altså 1/6 pose Whiskas per dag per katt. 

Tørrfôr av god kvalitet, fra dyrebutikken.

Av og til litt kylling eller tunfisk, kattegress. De får ikke kattegodteri, men en annen type god kvalitet kattemat som kattegodteri.

Anonymkode: 75053...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår klart spiste middag med oss, det var gjerne rent kjøtt og fisk på bordet minst 4 ganger i løpet av uka. Resten var tørrfor pluss mus og annet ute. 

Anonymkode: e4b0d...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to spiser kun tørrfor av god kvalitet, da de ikke liker bløtfor. Også spiser de selvfølgelig mus og rotter ute🙂

Anonymkode: 39960...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan ikke fatte at folk gir dyra sine tørrfor, er ikke tilfeldig at nyreproblemer og diabetes stadig blir ett større problem... Dyr skal ikke ha kornprodukter som er godt over 80% av tørrforet og de få % med kjøtt og proteiner er fra drittkilder som beinrester osv.

Anonymkode: 03385...10d

Husk at det finnes gode tørrforvarianter uten korn😊

Anonymkode: 39960...a40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlberner1 skrev (32 minutter siden):

Er det greia..? Har lurt på den "gravinga", både rund fast skål med tørrfor og rundt dagen godterier i skål på kjøkkengulvet. Ikke bestandig, men noen ganger.

De graver ned maten sin

Anonymkode: dd3e5...6e2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får våtfôr en gang om dagen, ellers så går det i tørrfôr. Men de får ikke den samme maten hele tiden.

Selv om tørrfôr er uten korn og grønnsaker, så kan katten få diabetes av bare å spise tørrfôr. 

 

Anonymkode: 5a3ab...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor stor er posen?

Min katt sluker en pose på 85 g i en fei.

Ts

Anonymkode: dd3e5...6e2

Det er en sånn på 85 g. Hun får ikke for å bli mett 

Anonymkode: f8007...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan ikke fatte at folk gir dyra sine tørrfor, er ikke tilfeldig at nyreproblemer og diabetes stadig blir ett større problem... Dyr skal ikke ha kornprodukter som er godt over 80% av tørrforet og de få % med kjøtt og proteiner er fra drittkilder som beinrester osv.

Anonymkode: 03385...10d

Til info; det finnes flere tørrfor nå som er uten korn 😉 

Anonymkode: f8007...a76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitat

Kan ikke fatte at folk gir dyra sine tørrfor, er ikke tilfeldig at nyreproblemer og diabetes stadig blir ett større problem... Dyr skal ikke ha kornprodukter som er godt over 80% av tørrforet og de få % med kjøtt og proteiner er fra drittkilder som beinrester osv.

Anonymkode: 03385...10d

Dette foret gir jeg katten min. https://www.musti.no/acana-cat-pacifica-az?79862

Sitat

Acana Pacifica inneholder fersk fisk: stillehavssild, sardiner, flyndre, hake og kingfish. Ingen kunstige tilsetningsstoffer og fylt med fiskeprotein i henhold til følgende betingelser: 70 % kjøtt, 20 % innmat og 10 % brusk. Fôret er en del av Acanas Regionals-serien for katter. Alle fôr i serien er laget av Canadas mest høykvalitets og ferskeste ingredienser. Rik på protein, lite karbohydrater og helt kornfri og selvfølgelig en rekke fersk kjøtt, fjærfe, fisk og vilt. Oppskriftene er fylt med 75 % kjøtt og 25 % lokalt dyrket frukt og grønnsaker. Deilig og næringsrik.

Ellers kjøper jeg bokser med posjonspakker med Applaws våtfôr som han får innimellom. Har ingen fast rutine på når han får, noen ganger hver dag og andre ganger bare på lørdager. Om sommeren når det er varmt får han mer våtfôr for å være sikker på at han får i seg nok væske.

 

Anonymkode: 7f9c1...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom.Krus
carlberner1 skrev (1 minutt siden):

Er det greia..? Har lurt på den "gravinga", både rund fast skål med tørrfor og rundt dagen godterier i skål på kjøkkengulvet. Ikke bestandig, men noen ganger.

Ja, tror det er en måte å fortelle at den er missfornøyd på, men mulig det bare er ett grave-ned-uspist-mat-instinkt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom.Krus skrev (22 minutter siden):

Ja, tror det er en måte å fortelle at den er missfornøyd på, men mulig det bare er ett grave-ned-uspist-mat-instinkt 🤔

Alle mine katter graver i gulvet etter at de er ferdig å spise

Anonymkode: dd3e5...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får tørrfôr til frokost og våtfôr når vi spiser middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...