Gå til innhold

Er dette vold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kranglet heftig i helgen, jeg sa irriterende og provoserende ting til han etter han hadde fått meg forbanna. Etter en stund gikk han på toalettet, mens jeg satt rolig i en stol å ikke sa noen ting.

Etter han kommer ut fra toalettet sitter jeg fortsatt i stolen, da tar han plutselig kvelertak på meg, snakker hardt oppi ansiktet mitt å deretter klemmer kinnene mine med neven sin før han dytter meg og stolen jeg sitter på så jeg fyker bakover flere meter bortover stua og detter av stolen. Han har en gang tidligere dyttet meg ned i senga en gang.

Anonymkode: 1d7e6...adb

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det greit av han å gjøre slik selv om han blir provosert av noe jeg sier? Jeg har vært i voldelige forhold før, noe han vet, å han har alltid sagt at han aldri skal røre meg.

Anonymkode: 1d7e6...adb

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det vold!

Anonymkode: c0009...ae7

  • Liker 7
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer på om kvelertak er vold? Eller at han dytter deg så du fyker flere meter bortover og faller?

Ja jenta mi. Det er vold. Kom deg vekk!

Anonymkode: 2f296...b7d

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit!

Anonymkode: c0009...ae7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje litt feil overskrift av meg å velge, vet jo at det er vold, men jeg har tidligere tenkt at jeg «fortjener» det om jeg har provosert.

Anonymkode: 1d7e6...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Var kanskje litt feil overskrift av meg å velge, vet jo at det er vold, men jeg har tidligere tenkt at jeg «fortjener» det om jeg har provosert.

Anonymkode: 1d7e6...adb

Det er ingen som fortjener å bli tatt kvelertak på eller å bli dyttet så man faller. At du var kjip og/eller provoserende forandrer ikke det. Alle er kjipe og provoserende innimellom, men svært få kveler andre av den grunn. Dette er IKKE din feil. Du fortjente det ikke. Han er voldelig. Hold deg unna ham. Du fortjener bedre❤️

Anonymkode: 2f296...b7d

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var kanskje litt feil overskrift av meg å velge, vet jo at det er vold, men jeg har tidligere tenkt at jeg «fortjener» det om jeg har provosert.

Anonymkode: 1d7e6...adb

Det finnes knapt nok noen ikke voldelig provokasjon som rettfferdiggjør vold.

Han kunne og burde valgt å gå, bli værende på badet eller bare la være å utagere. Han VALGTE å bryte løftet sitt og var voldelig.

Det finnes ingen unnskyldning han kan komme med i denne situasjonen, det var vold enkelt og greit.

Anonymkode: 4a56a...a7e

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjensidig vold, en voldsspiral som begge står til ansvar for. 

Det lureste dere gjør er å forlate hverandre før dere sårer og ødelegger hverandre mer. 

Aksepter at dere får frem de dårligste sidene hos hverandre, og at dere ikke passer sammen. 

Så vil tiden vise, hvis en av dere fortsetter å være i voldelige relasjoner så vet dere hvem fellesnevneren er for hvem som var voldelig. Han eller deg. Eller ingen av dere. Det vil tiden vise. 

Men det smarteste dere gjør er å gå fra hverandre. 

Anonymkode: c137d...cb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er gjensidig vold, en voldsspiral som begge står til ansvar for. 

Det lureste dere gjør er å forlate hverandre før dere sårer og ødelegger hverandre mer. 

Aksepter at dere får frem de dårligste sidene hos hverandre, og at dere ikke passer sammen. 

Så vil tiden vise, hvis en av dere fortsetter å være i voldelige relasjoner så vet dere hvem fellesnevneren er for hvem som var voldelig. Han eller deg. Eller ingen av dere. Det vil tiden vise. 

Men det smarteste dere gjør er å gå fra hverandre. 

Anonymkode: c137d...cb8

Det er overhode ikke gjensidig vold at ts sa noe irriterende og provoserende i en krangel. 
Skjerp deg! 
 

Psykisk vold kan definitivt være en faktor i forhold og det kan hende det er en faktor i dette forholdet fra ts, det vet jeg ingenting om, ingenting i inlegget engang hinter om det.

 

Anonymkode: 4a56a...a7e

  • Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld. Dette er ikke noe mer å kaste bort tiden sin på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtykket du til behandlingen? Nei? Det er absolutt vold

Anonymkode: 23732...c70

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, denne mannen er i stand til å drepe deg. Det at han sitter på do og planlegger hva han skal gjøre mot deg, og så velger å komme tilbake og ta kvelertak på deg og slenge deg flere meter bakover - det er svært alvorlig!

Han kan komme til å drepe deg!

Kom deg ut av dette forholdet. Du bør helst anmelde ham også.

Snakk med familien din, gode venner og ev. Krisesenteret. Du må komme deg ut av dette forholdet så fort som mulig, før han skader deg alvorlig... eller dreper deg!

Anonymkode: 02095...a32

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet selv at dette er vold. Men så provoserte du og. Dere er ikke bra for hverandre, det kommer til å fortsette som dette (om ikke verre).

Snakker av egen erfaring. Jeg anbefaler deg å avslutte dette først som sist. Sannsynligvis vil du ikke høre dette, men jeg kan garantere deg at det vil gjenta seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er overhode ikke gjensidig vold at ts sa noe irriterende og provoserende i en krangel. 
Skjerp deg! 
 

Psykisk vold kan definitivt være en faktor i forhold og det kan hende det er en faktor i dette forholdet fra ts, det vet jeg ingenting om, ingenting i inlegget engang hinter om det.

 

Anonymkode: 4a56a...a7e

Så hvis provokasjon ikke er vold, hvorfor nevnes da dette i jussen? 

Provokasjon/gjengjeldelse - Jusinfo.no

Anonymkode: c137d...cb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er overhode ikke gjensidig vold at ts sa noe irriterende og provoserende i en krangel. 
Skjerp deg! 
 

Psykisk vold kan definitivt være en faktor i forhold og det kan hende det er en faktor i dette forholdet fra ts, det vet jeg ingenting om, ingenting i inlegget engang hinter om det.

 

Anonymkode: 4a56a...a7e

Du kan også lese mer om dette her:

Microsoft Word - Mal masteroppgave NP 11.11.doc (uio.no) 

Anonymkode: c137d...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagen etterpå sa han bare unnskyld å har etter det oppført seg som om det aldri har hendt, ikke noe tegn til dårlig samvittighet ellers. Bare holdt litt rundt meg mens jeg gråt, før han drev med andre ting i huset.

Anonymkode: 1d7e6...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er det vold. 

Det er vold av den typen du kanskje ikke overlever neste gang. 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dagen etterpå sa han bare unnskyld å har etter det oppført seg som om det aldri har hendt, ikke noe tegn til dårlig samvittighet ellers. Bare holdt litt rundt meg mens jeg gråt, før han drev med andre ting i huset.

Anonymkode: 1d7e6...adb

Hvorfor blir du i dette forholdet når du vet du utsettes for vold, når du vet at han kan komme til å skade deg fysisk for livet (psykisk har han trolig gjort det allerede) - og han kan komme til å ta livet av deg?

Anonymkode: 02095...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførselen hans er ikke ok, og dine grenser har blitt tråkket over såpass mange ganger at de nærmest har blitt visket ut. 
Du har rett til å føle deg trygg, og et forhold hvor du ser deg nødt til å stille et spørsmål som dette er ikke liv laga. Kom deg bort fra ham. 

Anonymkode: 174c6...b55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...