Gå til innhold

Besteforeldre som aldri stiller opp.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk blander seg ikke i andres liv. Selv ikke besteforeldre. Mange venter på en invitasjon. Så jeg tenker da har dere lært - trenger dere hjelp, be om det. 

Anonymkode: ade1c...69a

Når besteforeldre ble folk 🙄

Det er demmes sønn sine barn, det er ikke folk og da tenker jeg "folk" bør ta seg litt sammen, åpne øynene og være er medmenneske med sitt barn. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Forvirret23 skrev (8 minutter siden):

Det er ikke vits å be om hjelp fra slike mennesker, forstår de ikke selv at demmes sønn har det vanskelig nå sier det veldig mye om de. 
Jeg ba ikke pm besøk eller hjelp når jeg var innlagt, mine foreldre ringte ikke engang å spurte om det gikk bra. Noen foreldre er overfladiske og er ikke interessert.

Mine foreldre ble bedt i bursdager og noen ganger besøkte vi dem. Jeg orker ikke å tvinge på barna mine når de viste så lite interresse.  

Noen mennesker må bli spurt jo. Folk er forskjellige. Alle tolker ikke sosiale situasjoner likt.

Anonymkode: d74fe...bb7

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi trengte ikke hjelp fra dem. Men dette blir for sært. Mener du at om din sønn hadde havnet på sykehus så hadde du reist bort uten å tilby støtte? Om nære familiemedlemmer går gjennom livskrise, spør du ikke hvordan du kan hjelpe? Sitter du alltid stille på sidelinjen og venter på at den syke skal ta kontakt?

Anonymkode: 8bbbb...1c9

Det høres ikke ut som om disse har et særlig tett forhold, så jeg syns ikke det er så sært at man må be om hjelp hvis man trenger det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi trengte ikke hjelp fra dem. Men dette blir for sært. Mener du at om din sønn hadde havnet på sykehus så hadde du reist bort uten å tilby støtte? Om nære familiemedlemmer går gjennom livskrise, spør du ikke hvordan du kan hjelpe? Sitter du alltid stille på sidelinjen og venter på at den syke skal ta kontakt?

Kjenner flere mennesker som er sånn. Gode mennesker, men med en lavere sosial intelligens. Spør jeg, så stiller de.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen mennesker må bli spurt jo. Folk er forskjellige. Alle tolker ikke sosiale situasjoner likt.

Er du en slik foreldre tenker jeg du bør la være å sette barn til verden. Når man har barn har man de for livet og man skal trenge å spørre om de ønsker å støtte meg i tung situasjoner i livet. Mangler en del på empati da. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Forvirret23 said:

Det er demmes sønn sine barn, det er ikke folk og da tenker jeg "folk" bør ta seg litt sammen, åpne øynene og være er medmenneske med sitt barn. 

Men alle er ikke like. Alle har ikke samme relasjon til hverandre. Alle har ikke samme sosiale koder. Alle har ikke samme ønske om å bidra heller. Om man da forventer hjelp, blir det svært vanskelig, og jeg syns ikke man kan bruke det som en «de tilbød ikke hjelp engang». Nei, det falt dem ikke naturlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Forvirret23 said:

Er du en slik foreldre tenker jeg du bør la være å sette barn til verden. Når man har barn har man de for livet og man skal trenge å spørre om de ønsker å støtte meg i tung situasjoner i livet. Mangler en del på empati da. 

Herlighet, du mener mye om denne personen, men skriver dette? Applaus til deg. Ta en titt i speilet. 

• Liker 3
Skrevet

Men alle er ikke like. Alle har ikke samme relasjon til hverandre. Alle har ikke samme sosiale koder. Alle har ikke samme ønske om å bidra heller. Om man da forventer hjelp, blir det svært vanskelig, og jeg syns ikke man kan bruke det som en «de tilbød ikke hjelp engang». Nei, det falt dem ikke naturlig. 

Da får du tenke slik, mine foreldre er ikke folk, de valgte å sette meg til verden, jeg valgte ikke det, og om de ikke klarer å tilby hjelp når de både ser og jeg forteller at nå er det vanskelig vet du da er det ikke de personene man ønsker som støtte. Man har mer enn nok med seg selv i en slik situasjon enn at man skal lære opp foreldre at de må støtte sine egne barn. Jeg synes det sier mer om de som foreldre, og er noen man ikke bør bruke så voldsomt energi på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med å stille opp? Trenger dere hjelp til oppussing? Kjøre hjem tunge møbler? Male hus? Hagearbeid? Eller er det barnepass du forventer?

Er de i full jobb? Er bestemor i overgangsalder? Har de jobb med egne gamle foreldre? Begynner helsa og skrante?

Inviter dem på middag, eller med på tur. Det er kjempekoselig å være tre generasjoner sammen.

Anonymkode: 5b354...e0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herlighet, du mener mye om denne personen, men skriver dette? Applaus til deg. Ta en titt i speilet. 

Nei, jeg mener ikke denne personen ;) 

Jeg mener det til de som faktisk oppfører seg slik mot egne barn, som er ferdig med sine barn i det de fyller 18 år. Jeg vet ikke noe om den personen til å uttale meg om dette. 
Ser meg i speilet hver dag, vet jeg er en god mor som skal være i livet til mine barn til jeg dør. De er mine barn, klart jeg er der når de har behov for støtte i livet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Forvirret23 said:

Da får du tenke slik, mine foreldre er ikke folk, de valgte å sette meg til verden, jeg valgte ikke det, og om de ikke klarer å tilby hjelp når de både ser og jeg forteller at nå er det vanskelig vet du da er det ikke de personene man ønsker som støtte. Man har mer enn nok med seg selv i en slik situasjon enn at man skal lære opp foreldre at de må støtte sine egne barn. Jeg synes det sier mer om de som foreldre, og er noen man ikke bør bruke så voldsomt energi på.

Så da mener du det hadde vært bedre om du ikke var født? Ut fra logikken din. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Forvirret23 said:

Jeg mener det til de som faktisk oppfører seg slik mot egne barn, som er ferdig med sine barn i det de fyller 18 år. Jeg vet ikke noe om den personen til å uttale meg om dette. 
Ser meg i speilet hver dag, vet jeg er en god mor som skal være i livet til mine barn til jeg dør. De er mine barn, klart jeg er der når de har behov for støtte i livet. 

Flott at du føler det slik! Det betyr ikke at de som ikke føler det slik er dårlige mennesker. Du aner ingenting om livet deres. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi har bare løst det med å akseptere at de er som de er. Hvis man senker forventningene til andre mennesker på et generelt basis, blir verden mye bedre.

Tro meg, det har vært mange såre følelser fra meg og mannen min sin side. Dere kan velge å bruke energi på det, eller drite i det og bruke energien på noe positivt. Man kan ikke endre noen, det er et dødt prosjekt.

Anonymkode: a9b23...8f9

☝️Dette...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du motsier deg selv litt her. 

Dere må bare akseptere at folk er forskjellige.

• Nyttig 2
Skrevet

Besteforeldre er enkeltpersoner med personligheter, egne historier, erfaringer og liv og de har fått en "ny" rolle etter at egne barn ble voksne og fikk egne barn. Det finnes ingen standard på hvordan denne rollen skal leves. Den beste løsningen på det meste er kommunikasjon, åpenhet, tydelighet, og respekt for at man er forskjellige. Snakk med de om forventninger og ønsker, de er ikke tankelesere.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Flott at du føler det slik! Det betyr ikke at de som ikke føler det slik er dårlige mennesker. Du aner ingenting om livet deres. 

Vet du jeg synes lite om foreldre som setter barn til verden som ikke er gode foreldre jeg, de som gir omsorgssvikt, som er ferdig med barn når de er 18 år osv. Jeg bryr meg lite om livene demmes og grunn, har man satt barn til verden så har man barn for livet. Du kan klart mene noe annet enn meg, men for meg er de dårlig foreldre når de ikke klarer å ta vare på sitt eget barn de valgte å sette til verden. 
Som menneske som kan de sikkert være fine, min mamma stilte opp for venner osv hun. Jeg kan ikke uttale meg om hun var et bra menneske, men en god mamma var hun ikke. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Forvirret23 skrev (29 minutter siden):

Jo, ens egne foreldre er folk som andre folk 😁 Når man blir voksen så innser man jo det. 

Anonymkode: 65012...d1f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Forvirret23 skrev (14 minutter siden):

Viktig å lære barna dine at mennesker er veldig forskjellige. De kommer til å bli veldig skuffet om de blir lært opp til å forvente at alle rundt dem tar hint, og leser situasjonen de er i likt som dem.

• Liker 2
Skrevet

Viktig å lære barna dine at mennesker er veldig forskjellige. De kommer til å bli veldig skuffet om de blir lært opp til å forvente at alle rundt dem tar hint, og leser situasjonen de er i likt som dem.

Vet du jeg kommer ikke til å lære mine barn at demmes foreldre ikke er der for de når de blir voksene. De trenger ikke å lære det, for jeg kommer til å være det. Andre rundt vet jeg ikke hvem du skriver om, jeg skriver om foreldre-barn relasjon. Det er ikke folk eller andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du er sur for at dere ikke fikk hjelp da dere ikke trengte hjelp...?😳

Var dere begge syke samtidig siden det var "den syke" som måtte ha tatt kontakt?

Anonymkode: 256bb...f61

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...