Gå til innhold

Venn som jeg merker blir snytt når jeg ikke svarer med en gang!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at en venninne av meg blir snytt når hun ikke for svar på meldinger - messenger osv når det passer for henne! Hun er en god venninne, og har mange fine kvaliteter men denne egenskapen irriterer meg til tider.

Hvordan jeg merker det? Blir kort i svarene og bruker like lang tid hvis ikke enda lengre tid på å svare for så å komme på unnskyldninger for å runde av samtalen. Dette går helt som normalt hvis jeg svarer henne med en gang.

Jeg kan jo ikke sitte å svare henne hver gang det passer for henne. Jeg har jo ting jeg skal gjøre. Så jeg driter egentlig i det, men må innrømme at det merkes. Har aldri konfrontert og er ikke interessert i det . Kommer ingenting godt ut av det.

Har dere liknende erfaringer med venner? 

:)

Anonymkode: d8cb6...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun blir full fordi du ikke svarer med en gang? 🤷‍♀️

Anonymkode: 24c4d...9b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun blir full fordi du ikke svarer med en gang? 🤷‍♀️

Anonymkode: 24c4d...9b7

Full? 

Ts

Anonymkode: d8cb6...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt å svare treigt hver eneste gang! 😁

Anonymkode: 2d71f...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun blir full fordi du ikke svarer med en gang? 🤷‍♀️

Anonymkode: 24c4d...9b7

Å bli snytt er det samme som å bli svindlet. 

Jeg tror TS mener "snurt", som betyr noe á la å bli litt småsur og fornærmet. 

Anonymkode: 99d79...cf3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har lagt merke til at en venninne av meg blir snytt når hun ikke for svar på meldinger - messenger osv når det passer for henne! Hun er en god venninne, og har mange fine kvaliteter men denne egenskapen irriterer meg til tider.

Hvordan jeg merker det? Blir kort i svarene og bruker like lang tid hvis ikke enda lengre tid på å svare for så å komme på unnskyldninger for å runde av samtalen. Dette går helt som normalt hvis jeg svarer henne med en gang.

Jeg kan jo ikke sitte å svare henne hver gang det passer for henne. Jeg har jo ting jeg skal gjøre. Så jeg driter egentlig i det, men må innrømme at det merkes. Har aldri konfrontert og er ikke interessert i det . Kommer ingenting godt ut av det.

Har dere liknende erfaringer med venner? 

:)

Anonymkode: d8cb6...e0a

Min venninne kan være sånn. En dag i forrige uke var det så travelt på jobb at jeg hadde ikke kikket på mobilen på nesten hele dagen. Kl 14  åpnet jeg mobilen og det var flere meldinger fra henne: kl 9: hei, kan du komme innom jobb å hjelpe meg med å flytte en kommode ned i kjelleren? Kl 10: Det tar ikke lang tid. Kl 12: Jeg har spurt Marit også, så hvis hun kan så slipper du. Kl 13: ingen av dere svarer så da gjør jeg det alene, selv om jeg kommer til å ødelegge ryggen. 

Er flere sånne episoder 

Anonymkode: d53dc...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å bli snytt er det samme som å bli svindlet. 

Jeg tror TS mener "snurt", som betyr noe á la å bli litt småsur og fornærmet. 

Anonymkode: 99d79...cf3

Beklager du har helt rett. Ser nå at jeg har formulert meg feil. takk som sa ifra ! :)

Ts

Anonymkode: d8cb6...e0a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min venninne kan være sånn. En dag i forrige uke var det så travelt på jobb at jeg hadde ikke kikket på mobilen på nesten hele dagen. Kl 14  åpnet jeg mobilen og det var flere meldinger fra henne: kl 9: hei, kan du komme innom jobb å hjelpe meg med å flytte en kommode ned i kjelleren? Kl 10: Det tar ikke lang tid. Kl 12: Jeg har spurt Marit også, så hvis hun kan så slipper du. Kl 13: ingen av dere svarer så da gjør jeg det alene, selv om jeg kommer til å ødelegge ryggen. 

Er flere sånne episoder 

Anonymkode: d53dc...833

Så irriterende! 

Hva tror du kommer av at de driver på slik? Ett stort ego eller behov for oppmerksomhet? Ts

Anonymkode: d8cb6...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så irriterende! 

Hva tror du kommer av at de driver på slik? Ett stort ego eller behov for oppmerksomhet? Ts

Anonymkode: d8cb6...e0a

Et 

Ts

Anonymkode: d8cb6...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min venninne kan være sånn. En dag i forrige uke var det så travelt på jobb at jeg hadde ikke kikket på mobilen på nesten hele dagen. Kl 14  åpnet jeg mobilen og det var flere meldinger fra henne: kl 9: hei, kan du komme innom jobb å hjelpe meg med å flytte en kommode ned i kjelleren? Kl 10: Det tar ikke lang tid. Kl 12: Jeg har spurt Marit også, så hvis hun kan så slipper du. Kl 13: ingen av dere svarer så da gjør jeg det alene, selv om jeg kommer til å ødelegge ryggen. 

Er flere sånne episoder 

Anonymkode: d53dc...833

Jeg hadde slitt med å fortsette vennskapet med en person med så lite refleksjonsevne og en så egosentrisk holdning, for ikke å snakke om martyrrollen.

Anonymkode: 234f6...f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en slik venninne. Nå har jeg begynt å gi litt f. Hun kan sende meg en melding, og om jeg ikke svarer etter en viss tid kan hun finne på å ringe meg. Ikke bare en gang, men to ganger. Og både på ulike medier.

Opplevde det i både i påsken, og for noen dager siden. Det er aldri noe viktig, som må svares på med en gang. Nå er jeg dritt lei, så har begynt å bevisst svare etter et døgn. Holder på å fade ut dette vennskapet, ikke bare pga dette. Men også fordi hun retraumatiserer meg, og tidligere har hun ringt meg når hun har vært beruset. Hun drikker flere ganger i uken. Jeg kan ikke hjelpe noen som fortrenger sine traumer, nå jeg er midt i traumebehandling selv. 

Anonymkode: 4db27...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, har en slik venninne. Nå har jeg begynt å gi litt f. Hun kan sende meg en melding, og om jeg ikke svarer etter en viss tid kan hun finne på å ringe meg. Ikke bare en gang, men to ganger. Og både på ulike medier.

Opplevde det i både i påsken, og for noen dager siden. Det er aldri noe viktig, som må svares på med en gang. Nå er jeg dritt lei, så har begynt å bevisst svare etter et døgn. Holder på å fade ut dette vennskapet, ikke bare pga dette. Men også fordi hun retraumatiserer meg, og tidligere har hun ringt meg når hun har vært beruset. Hun drikker flere ganger i uken. Jeg kan ikke hjelpe noen som fortrenger sine traumer, nå jeg er midt i traumebehandling selv. 

Anonymkode: 4db27...221

Uff har opplevd denne typen innpåslitne mennesker, for meg går det også på helsa løs. Er ikke annet å gjøre enn å skygge banen. Blir så jævlig sur på denne trangen til å bryte andre ned; t.o.m de de kaller venner🙈

Anonymkode: dea60...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...