Gå til innhold

Gråter etter å ha kysset daten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har møtt en mann. Jeg er kjempeforelsket og veldig glad i han. Han fremkaller mye følelser i meg og jeg tenker på han mye, hele tiden. Han tenner meg veldig og jeg trodde jeg var aseksuell så sitter alltid igjen med mye følelser etter vi har kysset.

 

Jeg har bare hatt et forhold tidligere og det var preget av mye mishandling, både fysisk og psykisk. Vet at jeg ikke kjente tenning med denne mannen og husker hver gang vi hadde samleie at jeg ikke forsto hvorfor folk har sex og i hvert fall ikke hvorfor jeg skal ha det.

 

Men denne nye mannen får meg til å føle meg elsket og bra nok som jeg er. Jeg føler meg veldig trygg. Men det er alle disse følelsene i etterkant når han går hjem. Jeg føler for å gråte.

 

Føler andre det lignende? Er dette normalt?

Anonymkode: 1859f...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er helt normalt. Du må tenke på at du har vært mishandlet. Du må bare gråte og bearbeide følelsene dine. Det er sunt. Det finnes ingen fasit på hvordan man har det i ettertid når man har blitt mishandlet. Kanskje du også skulle nevnt dette for den mye mannen din? Kan også være at det blir for mange følelser  på engang. Det blir rett og slett for mye. De må jo ut på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rosa Gnom said:

Jeg tror det er helt normalt. Du må tenke på at du har vært mishandlet. Du må bare gråte og bearbeide følelsene dine. Det er sunt. Det finnes ingen fasit på hvordan man har det i ettertid når man har blitt mishandlet. Kanskje du også skulle nevnt dette for den mye mannen din? Kan også være at det blir for mange følelser  på engang. Det blir rett og slett for mye. De må jo ut på en eller annen måte.

 

Ja, rett og slett veldig mye følelser. Nok forsterket av at jeg denne gangen føler meg så høyt elsket.

 

Han har allerede hørt litt om mishandlingen, men vet bare ikke hvordan jeg skal legge frem at jeg gråter når han har gått hjem. For jeg vet ikke hvorfor. Det er nok for jeg føler på så mye jeg ikke har følt før.

 

Nok best å si det ansikt til ansikt.

Anonymkode: 1859f...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det handler også litt om at det gjør vondt at jeg prøvde på passe inn i en samfunnsmal for hvordan man skal leve i flere år sammen med en partner som ikke var ment for meg.

Anonymkode: 1859f...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres som du trenger hjelp av en psykolog til å bearbeide tidligere traumaer. Du høres ikke helt "fitt" for et forhold. 

Anonymkode: 601c5...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråt! La følelsene flyte gjennom deg, føl på følelsene. 

Jeg har relasjons traumer fra barndom og ett dårlig forhold bak meg. 

Etter litt dating traff jeg en mann som er udelt god med meg. Som gir meg omsorg og kjærlighet. Jeg blir blank i øynene bare av å skrive dette. 

Det hender jeg gråter når han holder rundt meg også. 

For meg handler det om at det er så godt å føle på, samtidig som det er en sorg over alt som var vondt før. Har fortalt dette til han, at det er noe jeg jobber med og han holder meg bare litt ekstra noen minutter også tørker jeg tårene og alt er bra❤️

Tror du bør la deg føle på følelsene, de er der for en grunn. Ikke at du skal la deg styre av bare følelser, men å kjenne på de er ikke farlig. 

For meg så har det hjulpet meg å bearbeide traumene mine ved å bli holdt av noen som bryr seg om meg. 

Noen synes kanskje man bør fikse sånt før man dater, men sånn egentlig så går ikke å fikse relasjonsproblemer helt uten å være i en relasjon med noen. 

Man kan være trygg, moden og klar for forhold selv om man blir emosjonell i noen situasjoner. Vi er mennesker som føler, ikke maskiner som går på automatikk. 

Anonymkode: c849a...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...