Gå til innhold

Dere som bruker kjole på vinteren - blir det like varmt som med bukse og genser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å bruke mer kjole i hverdagen og lurte på hvordan dere gjør det på vinteren? Jeg tåler ikke ull, så plagg med ull utgår dessverre 😕

Anonymkode: 30819...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplever at det går helt fint, også med tanke på å holde varmen 😊 Jeg bruker (nesten utelukkende) sort strømpebukse i 100 eller 200 denier fra H&M (uten ull), synes det går til alt (kanskje med unntak av lyse, lette, småblomstrete kjoler, men de bruker jeg uansett bare om sommeren). Har dog en kjole i et tykt hvitt stoff med litt ull i fra & other stories, som brukes med sort strømpebukse om vinteren 👍🏻 

Jeg jobber som lærer og er mye ute. Har jeg på kjole en kald dag hvor jeg skal ha inspeksjon, bruker jeg f.eks. en lang dunkåpe og knehøye, forede støvletter mens jeg er ute (skal jeg derimot være ute en dag blir det vinterdress og ullundertøy). Hvis det regner og jeg skal være ute kan jeg finne på å putte kjolen oppi regnbuksa, også ha regnjakke over som vanlig. Da er det viktig med en kjole i et stoff som ikke blir skrukkete 😅

Anonymkode: 40a70...702

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på vestlandet, kjører stort sett bil. Så svaret mitt er jo temmelig irrelevant om du bor i telemark og går 30 minutter til jobb hver dag 😅

Anonymkode: 60529...b5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thermotights!

Hvis jeg vil se litt mindre casual ut, så tar jeg på en glatt 100 denier sort over.

Anonymkode: 17086...988

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thermostrømpebukse i fleece! 

Anonymkode: 14a26...a86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ullstrømpebukser, lang kåpe, høye støvletter. På ekstra kalde dager bruker jeg en ribbestrikket ullbukse fra Nøstebarn over strømpebuksen på vei til jobb. Den er enkel å ta av når jeg kommer frem.

Sånn som denne: https://nostebarn.no/voksen-ribblongs-ull-99svart-l

Hvis du ikke tåler ull, kan du jo ha en fleecebukse over istedet. Men dette er jo over strømpebuksen, så kanskje tåler du den likevel?

Anonymkode: c4748...074

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker to lag, ullstrømpis og termotights, samt tynne ullsokker. Jeg er veldig kald av meg. Har stort sett tynn ulltrøye under kjolen og. Og ullcardigan over. Alt kan jo bare byttes ut i uten ull. 

Anonymkode: 2b554...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes faktisk det er varmere. Jeg bruker alltid ullstrømpebukser, og fryser aldri om vinteren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kjoler ned til minus 20.  Bare å ha noe under.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye kjoler året rundt, og synes kjoler er varmere om vinteren enn bukse.

Har ulike kjoler for sommer og vinter. Vinter bruker jeg langermet kjole i bomullsflanell eller babycord. Gjerne knelengde eller under knærne. Nå tåler jeg ull, så jeg bruker ei tynn ulltrøye fra janus under (men det finnes også ulltrøyer i blanding av ull og silke som ikke klør, hvis det er pga kløe du ikke tåler ull) Bruker ullstrømpebukse (men på feks Cubus og HM så selger de glatte strømpebukse med fleecefor inni, de er veldig varme) Er det ekstra kaldt så drar jeg en ullboxer med litt lange ben som når til midt på låret over strømpebuksen

Utenpå kjolen kan du bruke ei strikkajakke/cardigan, eller dra over en strikket vest. Varme støvletter og ei varm kåpe når du er ute. Raggsokker eller varme tøfler på beina inne sånn at du ikke blir kald på føttene

Jeg er skikkelig frossen av meg og bruker ikke jeans når det er kaldt. Lag på lag gir mye bedre varme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 22.05):

ullstrømpebukser, lang kåpe, høye støvletter. På ekstra kalde dager bruker jeg en ribbestrikket ullbukse fra Nøstebarn over strømpebuksen på vei til jobb. Den er enkel å ta av når jeg kommer frem.

Sånn som denne: https://nostebarn.no/voksen-ribblongs-ull-99svart-l

Hvis du ikke tåler ull, kan du jo ha en fleecebukse over istedet. Men dette er jo over strømpebuksen, så kanskje tåler du den likevel?

Anonymkode: c4748...074

Denne er supergod, har ei selv også som jeg har brukt mye :) både over strømpebukse men også som kosebukse inne når det er kaldt (gammelt hus…) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn bomullsstrømpebukse underst, ullstillongs øverst. Samme på overkroppen, bare bomullstrøye m ulltrøye ovet. Også kjole på toppen.

Fryser aldri noensinne. Må ha litt romslige kjoler da, for å få plass til alt.

Anonymkode: 9e07a...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kjole innimellom. Men jeg fryser, og fryser mer enn hva jeg gjør med bukse med ull under. På de kaldest dagene i vinter hadde jeg ull undertøy, bukse og vindbukse ytterst, for da blir kjole alt for kaldt uavhengig av hva jeg ellers har på meg. Men jeg tar en del buss aldri bil og går litt ute til og fra jobb.

Anonymkode: 91744...3cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke kjoler funker om vinteren, selv med vinterkåpe og støvletter så blir det en glipe hvor og vind og snø tar tak på beina. 

Endret av Soul
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole bruker jeg svært skjeldent om vinteren. Det blir mer åpent uansett hvordan en snur og vender på det og jeg synes det både ser teit ut på andre når jeg tydelig kan de at de fryser og sette seg i en fullstendig unødvendig og ubehagelig situasjon hvor jeg fryser.

Men jeg er en frysepinn, tar bussen til og fra jobb, de korresponderer ikke alltid og jeg har gjerne på meg 3 lag med ull + snowbordbukse på de kaldeste dagene. Og jeg prioriterer heller komfort og behag fremfor å kjole og ubehag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...