Gå til innhold

Når familie ikke kommer i bryllupet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ikke ha noe stort bryllup, kun de nærmeste. 
Men, ser ut til at 3-4 stk. fra hans familie ikke kommer. Er det da i orden at vi inviterer flere fra min familie? 
Er ikke flere å invitere fra hans familie. 
Jeg tenker at det burde gå iom at vi i utgangspunktet er et visst antall. 
Han mener at da bør vi heller være færre. Er tre fra min familie jeg egentlig gjerne vil ha, men de er utenfor den antall «grensen» vi satt. Nå da 3-4 fra hans familie ikke kommer, så er det jo plass til de tre jeg ønsker. 
Det vil jo ujevnt antall fra han og min familie, men de fra hans familie har jo takket nei allerede, mer eller mindre. 
Hva tenker du? 

Anonymkode: bffb3...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er helt greit. Dere har et tak på antall, da må det være greit å invitere noen dere ønsker der, når andre har takket nei. 

Anonymkode: 05603...b3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det så mye som skurret her;

Man inviterer normalt ikke flere gjester for å fylle opp, det er en uting. 

Var det tre jeg gjerne ville ha i bryllupet, så hadde de vært i bryllupet. Milimeterrettferdighet praktiserer verken mannen min eller meg. Likt fra hver familie høres nærmest ut som "rykk tilbake til barneskolen" 

Når vi er ei en situasjon med en uenighet så setter vi oss ned og snakker åpent, og deler følelser, og er aldri i en situasjon der den ene parten bare setter ned foten for hvordan det skal bli. 

Enten har man takket ja, eller nei, ikke "mer eller mindre". 

Anonymkode: 66cdf...d63

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er noe dere to bør bli enig om. Er disse tre noen dere begge ønsker å invitere i et lite bryllup eller ikke. Eller om det kun er du som vil ha de der. Bryllupet er for dere begge tross alt, så hans ønsker skal også bli hørt. 

Anonymkode: 6d09a...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt på mannens side her. Dere har blitt enige om bare de nærmeste og satt en grense, det handler ikke bare om antall. Svigerinnen min har liten familie, jeg har skjønt på henne at det kan være litt sårt ved sånne anledninger at mannen har så mange flere "de nærmeste" enn henne, uansett hvor grensen settes. Å da utvide den grensen for den siden som allerede er i flertall kan være vanskelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi skal ikke ha noe stort bryllup, kun de nærmeste. 
Men, ser ut til at 3-4 stk. fra hans familie ikke kommer. Er det da i orden at vi inviterer flere fra min familie? 
Er ikke flere å invitere fra hans familie. 
Jeg tenker at det burde gå iom at vi i utgangspunktet er et visst antall. 
Han mener at da bør vi heller være færre. Er tre fra min familie jeg egentlig gjerne vil ha, men de er utenfor den antall «grensen» vi satt. Nå da 3-4 fra hans familie ikke kommer, så er det jo plass til de tre jeg ønsker. 
Det vil jo ujevnt antall fra han og min familie, men de fra hans familie har jo takket nei allerede, mer eller mindre. 
Hva tenker du? 

Anonymkode: bffb3...4c1

Jeg tenker at han er dustete. Da jeg giftet meg, så hadde jeg én person fra min side, og 113 personer fra mannens side. Jeg har ikke familie. Men det skulle vel ikke han straffes for, som har stor familie?

Anonymkode: cce60...ff0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antar dere har besteforeldre, foreldre, søsken og forlovere kanskje? 

Hvis noen melder avbud på hans side, så tenker jeg at han kan få invitere flere fra sin side om han ønsker. 

Det kan jo bli litt rart hvis du feks inviterer tre tanter også får ikke han ha med seg sine. Og har allerede få. 

Jeg tenker man holder seg til planen. Man må ikke fylle opp. Jeg hadde følt meg som annenrangs hvis jeg viste nær familie var invitert, også ble jeg invitert nærmere fordi det plutselig ble ledige plasser.

Anonymkode: a09d4...2a4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...