Gå til innhold

Er redd for at gjester kommer til å vurdere gaven jeg gir til konfirmanten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gi en hårspenne som hører til konfirmantens bunad i konfirmasjonsgave, og den koster i underkant av 1300,- og ligger i en liten eske.

Den er nesten tre ganger så dyr som øredobber, og dobbelt så dyr som ringen som hører til denne bunaden.

Jeg synes det er litt ubehagelig når denne lille hårspennen skal ligge fremme på gavebordet og andre gjester tenker at den ikke koster så mye, og lurer på hvorfor jeg har gitt konfirmanten en gave som ser ut som den kostar 3-400 kr.

Er det andre som kjenner på denne følelsen?

Jeg kunne gitt en liten ting i tillegg, men vet ikke helt hva det skal være.

Makspris for presang er 12-1500 kr.

Anonymkode: b6492...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal drite en lang marsj i hva andre tenker. Det er du som eier sannheten.

Vil ha det sagt at jeg ga 32 kr til et søsken en gang som en spøk. Det var alt jeg hadde på konto etter å ha brukt 3000kr på gaven h*n fikk på forhånd. Tullingen fikk spørsmålet "Var det alt du fikk av din bror?" og svarte "Ja". 

Dette har hengt ved meg i årevis, men jeg driter i det da det er jeg som eier sannheten.  

Anonymkode: 323d2...0bc

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at det er dyrt med tilbehør til bunad. 

Anonymkode: 661c4...dc8

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg skal gi en hårspenne som hører til konfirmantens bunad i konfirmasjonsgave, og den koster i underkant av 1300,- og ligger i en liten eske.

Den er nesten tre ganger så dyr som øredobber, og dobbelt så dyr som ringen som hører til denne bunaden.

Jeg synes det er litt ubehagelig når denne lille hårspennen skal ligge fremme på gavebordet og andre gjester tenker at den ikke koster så mye, og lurer på hvorfor jeg har gitt konfirmanten en gave som ser ut som den kostar 3-400 kr.

Er det andre som kjenner på denne følelsen?

Jeg kunne gitt en liten ting i tillegg, men vet ikke helt hva det skal være.

Makspris for presang er 12-1500 kr.

Anonymkode: b6492...bda

Er det noe konfirmanten ønsker seg?

Legg den på bordet. Bunadstilbehør er dyrt og det vet de fleste. Drit i andre!

 

Anonymkode: e59f7...7ce

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at andre gjester vil ta så feil av prisen? Alke vet at bunadsølv er dyrt. Og mer relevant - hvorfor tror du at verdien på din gave er noe andre er så opptatt av i utgangspunktet?

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle vet jo at det er dyrt med tilbehør til bunad. 

Anonymkode: 661c4...dc8

Jo men jeg ble ganske overrasket når jeg så at øredobbene til bunaden koster drøyt 500 og ringen koster 750, men det er allerede ting som konfirmanten har.

Hårspennen var  dyrest, men det vet jo ikke folk

Kunne tenkt meg å gitt en liten ting i tillegg slik at det blir 1500 kroner, men vet ikke helt hva det skal være.

Ts

Anonymkode: b6492...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noe konfirmanten ønsker seg?

Legg den på bordet. Bunadstilbehør er dyrt og det vet de fleste. Drit i andre!

 

Anonymkode: e59f7...7ce

Om hun ønsker seg det vet jeg ikke, for jeg tror ikke hun vet at det finnes hårspenner til bunaden, men hun får bytte det i et smykke eller noe annet hvis hun ikke vil ha det.

Man kan ikke alltid gi ting som er avklart med konfirmanten, for det er jo kjedelig

Ts

Anonymkode: b6492...bda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tror du at andre gjester vil ta så feil av prisen? Alke vet at bunadsølv er dyrt. Og mer relevant - hvorfor tror du at verdien på din gave er noe andre er så opptatt av i utgangspunktet?

Fordi jeg er en litt upopulær person i familien, og jeg er invitert av plikt og ikke fordi at det er naturlig.

Ts

Anonymkode: b6492...bda

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare overtenker. Lover deg at ingen andre tenker på prisen/størrelsen på gaven. Er ikke vuts åmbruke penger bsre flr å gjøre det.

Anonymkode: 4a62e...d8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg med prislappen? Er stadig vekk noen som glemmer den når de gir gaver.. ikke at jeg synes du skal bry deg om det. Ha litt mer tro på deg selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempefin gave, du tenker for mye.

Anonymkode: d8f1d...d15

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gave. Men hva med å faktisk bare gi penger om det er viktig for deg å få frem hvilken verdi du gir?

Anonymkode: 9c217...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fin gave. Men hva med å faktisk bare gi penger om det er viktig for deg å få frem hvilken verdi du gir?

Anonymkode: 9c217...65b

Da føler jeg at jeg må gi mer, mellom 1500 og 2000

Ts

Anonymkode: b6492...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fordi jeg er en litt upopulær person i familien, og jeg er invitert av plikt og ikke fordi at det er naturlig.

Ts

Anonymkode: b6492...bda

Men hvis du uansett tror at de vil ta alt i verste mening (og igjen - det er en kjent sak at bunadssølv er dyrt, det er ikke en tolkningssak) har det vel ikke stort å si hverken hva du gir eller hva de tenker om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 minutter siden):

Men hvis du uansett tror at de vil ta alt i verste mening (og igjen - det er en kjent sak at bunadssølv er dyrt, det er ikke en tolkningssak) har det vel ikke stort å si hverken hva du gir eller hva de tenker om det.

Hvis jeg skal ha god samvittighet så er jo det beste å gi penger, men jeg ønsker å gi en gave til konfirmantens bunad.

Ts

Anonymkode: b6492...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal gi en hårspenne som hører til konfirmantens bunad i konfirmasjonsgave, og den koster i underkant av 1300,- og ligger i en liten eske.

Den er nesten tre ganger så dyr som øredobber, og dobbelt så dyr som ringen som hører til denne bunaden.

Jeg synes det er litt ubehagelig når denne lille hårspennen skal ligge fremme på gavebordet og andre gjester tenker at den ikke koster så mye, og lurer på hvorfor jeg har gitt konfirmanten en gave som ser ut som den kostar 3-400 kr.

Er det andre som kjenner på denne følelsen?

Jeg kunne gitt en liten ting i tillegg, men vet ikke helt hva det skal være.

Makspris for presang er 12-1500 kr.

Anonymkode: b6492...bda

Det er noe som heter «tanken som teller», og ikke hva andre måtte synes og mene.

Du har kjøpt en dyr og flott hårspenne som jeg er sikker på at konfirmanten vil sette pris på, det er alt som har noe å si.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg skal ha god samvittighet så er jo det beste å gi penger, men jeg ønsker å gi en gave til konfirmantens bunad.

Ts

Anonymkode: b6492...bda

Når du ønsker å gi en hårspenne til bunaden, da gir du det. Det er mye omtanke i det å kjøpe en konkret gave.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du ikke bare gi gaven på forhånd sånn at den kan brukes på selve dagen da? Er vel det som er mest vanlig når det er tilbehør til bunad?

Anonymkode: f38ee...3e6

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får luske rundt gavebordet og opplyse om prisen litt sånn tilfeldig. 

Anonymkode: 720ba...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingenting å tenke på? Og hvis noen tror at du er gjerrig, så kan jo ikke de vite om du har gitt pengegave i tillegg :) 

Anonymkode: a52c9...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så om å gjøre at andre skal vite at det du har gitt er dyrt? Du får la prislappen stå på da om det er så viktig. Eller legge ved kvittering med markeringstusj over prisen. 

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...