Gå til innhold

Hendelse som kommer frem 5 år senere gir meg tvil..!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med kjæresten nå i snart 5 år. Vi er voksne, har flyttet sammen, og barna mine mine bor hos oss mens han barn er voksne og flyttet ut. 
 

Jeg vet ikke om jeg overreagerer, eller om følelsene mine er berettiget- så derfor skriver jeg her. 
 

På en måte føler jeg at forholdet vårt ikke startet med ærlighet fra hans side, og dette er noe jeg tenker en del på. 
 

Når vi nylig var blitt sammen var han på fest og endte opp på nachspiel. Der var også hans x-kone. De hadde da vært skilt i flere år, begge var gått videre, og hun var gift på nytt med mannen hun var utro med når de var gift..!
Men på det nachspielet danset de, og han sier de delte taxi på vei hjem. I taxien har hun da sagt at hun ønsker han tilbake og hun angret skilsmissen.. 

Han sier at ingenting hendte, men at de noen dager senere igjen møttes og snakket sammen- og han da avviste henne og hennes ønske. 
 

Han fortalte dette meg noen uker etter det nachspielet og jeg fikk inntrykk at han spilte med åpne kort og var ærlig. Jeg fikk også inntrykket av at det var hun som hadde tatt initiativ til møte/samtale nr 2.. Men nå for noen dager siden kommer det frem at det var han som tok initiativ til møte nr 2..

Da jeg spurte hvorfor han tok initiativ til denne samtalen, og hvorfor den ikke ble gjort over tlf eller sms, så svarte han at det var i respekt for henne som mor til deres barn.. (men respekten for meg som kjæreste var vist nedprioritert iom at lot være å si dette til meg.. )

Etter denne siste samtalen vår sa jeg tydelig at jeg mente hun var et dårlig menneske! At hun hadde dårlig moral. Både iom at hun var utro mot han, at hun prøvde seg på kjæresten min og igjen var åpen for å være utro mot daværende mann, og at hun ikke respekterte meg eller forholdet vårt! Da mente han jeg tok feil, at jeg overreagerte, at hun var et flott menneske og at jeg uansett satt igjen som «vinneren» iom han avviste henne..! Men for meg opplevdes det som han virkelig gikk i forsvarsmodus på hennes vegne..

Og nå er jeg litt i villede om hva jeg skal tenke og føle. 
Jeg stiller flere spørsmål om han er ærlig med meg?

Skjedde det noe mer den kvelden på det nachspielet siden han måtte møte og snakke med henne i etterkant? Hvorfor var det nødvendig at han tok kontakt med henne, og ikke motsatt? Var det roting/sex mellom de som gjorde han innså at han ikke ville tilbake? Hvorfor lot han være å si noe om dette tidligere? Hvorfor sa han ikke da at det var han som tok insj til møte nr 2? Og hvorfor følte han behov for å forsvare henne når jeg sa hun hadde dårlig moral? Har han kanskje dårlig samvittighet for noe som skjedde, og har han faktisk selv like dårlig moral? 

Og til sist: Er det noe vits for meg å stille disse spørsmålene etter så lang tid? 
Vi har det jo veldig bra ellers, men de tankene og følelsene jeg nå har gjør at jeg tviler på alt og rett og slett tar litt avstand fra han..

hjelp!!

Anonymkode: 1691d...ae7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligheten er jo at han mest sannsynlig enten vil lyve, eller fortelle sannheten, men du vil uansett være i tvil på hva som stemmer og ikke. Du må heller finne ut av om du klarer å leve videre med tvilen, og la den komme han tilgode. 

Anonymkode: 39b52...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, la det ligge. Han har ikke gjort noe galt. 
Fortsetter du slik så blir du en x også. 

Anonymkode: a0e00...f70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer virkelig ikke se noe annet enn positivt i at han tok initiativ til å få snakket ordentlig ut med henne i enn bedre setting enn i en taxi i fylla. At han forsvarer sine barns mor mot det som framstår som nokså usaklige og sjalusibaserte personangrep er det også vanskelig å bruke mot han. Kort sagt, du har svært lite å fare med her - å ta det opp på nytt nå kommer du nepoe godt ut av...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg ville følt for dette ville kommet veldig an på hvordan egentlig møte nummer to foregikk. Var det fordi han ville møte henne på en skikkelig måte og forklare henne at det var uaktuelt å ta opp forholdet? Det er selvsagt både i orden og fint. Eller har du inntrykk av at han møtte henne fordi det fantes en åpning for å gjenoppta forholdet også for han, bare at det ikke endte slik? I så fall ville det hatt stor betydning. 

Jeg tenker jo også at det å drikke og danse med eksen er noe man skal være ganske forsiktig med, når begge har nye partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En er så sjeleglad en er singel.

Anonymkode: a38ab...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, dette er jo 5 år siden! 

Hadde de villet noe mer hadde jo ikke disse 5 åra med deg gått. 

Tror kanskje du spinner litt i ditt eget hode og får katastrofe-tanker. Nettopp fordi du ikke vet hva som foregikk dem i mellom. 

Så lenge han viser gode sider, at han elsker deg og dere ellers har det bra så ser jeg ikke problemet. Det er jo ikke snakk om notorisk utroskap her. Dessuten kanskje han holdt det litt skjult nettopp fordi det var en ex og var redd hvordan du skulle reagere og igjen miste deg for noe som ikke var av betydning.

Jeg har vært igjennom noe av det samme med min mann for 3 år siden. Du må nesten bare ta et valg. 

Anonymkode: 3be75...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...