Gå til innhold

Pus skal til veterinær nå, føler meg som en dårlig eier :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid, og pus er ekstremt vanskelig å børste. Jeg er den eneste som får det til (samboer har prøvd), men jeg tør ikke ta sjansen på å bli klort til blods med baby i magen. Heldigvis er det ikke lenge igjen til fødsel nå. Dessverre har pus fått en del hårballer på typiske steder, og skal til dyrlege nå for å klippe de bort. Oppdaget nettopp at han hadde revet av en skorpe(!) fra et sår jeg ikke har sett før nå, men skjønner jo at det har vært der en stund siden det var skorpe på. Han har ikke vist noe tegn til å ha vondt og jeg har ikke sett blod eller noe annet, men syntes det var ubehagelig å plutselig oppdage noe sånt, når det åpenbart har vært der en stund. Er bekymret for hva veterinæren tenker og føler meg skikkelig dårlig, tenk om pus har hatt vondt? :(  Hadde satt pris på noen betryggende ord.

Han er ellers frisk, kastrert og fulgt opp med vaksiner.

Anonymkode: 1e425...0a9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert ikke så farlig. 

Jeg får katten barbert hver vår, så mye som mulig. Med bedøvelse. Katten min takler ikke å bli tatt i noe særlig. Og pelsen er tover seg. Vurderer å kanskje få det gjort hver høst også. Det blir ihvertfall det om hun slutter helt å gå ut, eller når hun blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort det beste du kan. Du kan ikke tenker over hva du kanskje burde ha lagt merke til. Jeg mistet en katt som var 6,5 år gammel til akutt sykdom. Tro meg jeg har vært over absolutt alle «ja men hvorfor la jeg ikke merke til noe litt før, kanskje det kunne endt annerledes om jeg bare hadde lagt merke til at noe var galt litt før». Altså vi kan ikke alltid klare å få med oss alt, særlig når kattene er såpass flinke til å skjule at noe er galt.

Katter er flinke på å skjule alt av alle smerter og vondter de har. Det viktigste er at du nå skal inn til veterinæren, og at katten får den behandlingen den trenger.

 

Anonymkode: aa536...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at du drar til veterinæren for å fikse tovet pels gjør at veterinæren allerede tenker positivt om deg! Tenk så mange eiere de treffer hver dag, som ikke har fått med seg knekte tenner, avrevne klør eller som ikke kommer før dyret ikke har spist på en uke. Mange venter altfor lenge med å dra til veterinæren. De har garantert sett veldig mye verre enn et overflatisk sår som har begynt å gro. Det går helt fint! Men jeg skjønner deg godt, jeg var ganske flau da jeg ikke hadde oppdaget en knekt tann på en stund, men veterinæren sa at mange aldri oppdager det, så det oppdages når dyret er inne på rutinekontroll eller er inne for noe annet. Tror veterinæren ser at du bryr deg og gjør ditt beste :)

Anonymkode: 044f1...dd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende ord 😊 Det gikk veldig fint hos dyrlegen, og hun kunne berolige meg med slike historier om sine egne katter også. 

Anonymkode: 1e425...0a9

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...