Gå til innhold

Ønsker å utforske energier/sanser


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke religiøs og ikke døpt. Jeg har ingen klar definisjon eller formening om verken spøkelser eller hva som finnes. Men jeg tror det finnes mye vi ikke vet eller kan definere, i form av energi feks. Jeg tror det ligger noe i en 6 sans, som vi opplever i form av energier i rommet fra ulike mennesker, kontakt med dyr og evt at dyra har bedre kontakt med denne sansen enn hva vi kanskje har. En hjort kan feks føle at et rovdyr stirrer på det. Hvordan kan den det, om den verken ser, lukter, eller hører den med sine andre sanser? 

Jeg har hatt ulike (uforklarlige) opplevelser gjennom livet mitt, har også opplevd det sammen med min bror da vi var yngre. Altså vi var to vitner til flere hendelser som våre foreldre ikke trodde på. Vil ikke gå inn på hva jeg har opplevd, men det jeg har opplevd gjør at jeg tror det finnes ting jeg ønsker å utforske. Jeg har også hatt sterk magefølelse på ulike ting som har vist seg å stemme, og har også drømt mye om ting i fremtiden som også har skjedd (blant annet et bombeangrep i et annet land, ganske freaky å lese på VG når man våkner). 

Kan noen gi meg informasjon om hvor jeg bør starte for å utvide sansene mine? Jeg har ved noen anledninger fått prøve fleinsopp i svært små doser, hadde veldig sterke opplevelser da, og fikk en åpning mot hva jeg ikke klarer å åpne ellers. 

Har generelt en veldig sterk tilknytning til naturen og dyr, og er ekstremt sensitiv på mennesker og deres energier. 

Anonymkode: daacd...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

'Energi' er noe som det alternative miljøet har lånt fra fysikken. definisjonen på energi er evnen til å utføre arbeid, hvor arbeid er definert som kraft anvendt gjennom en strekning.

Hva mener du egentlig med

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men jeg tror det finnes mye vi ikke vet eller kan definere, i form av energi feks. Jeg tror det ligger noe i en 6 sans, som vi opplever i form av energier i rommet fra ulike mennesker, kontakt med dyr og evt at dyra har bedre kontakt med denne sansen enn hva vi kanskje har.. 

Har generelt en veldig sterk tilknytning til naturen og dyr, og er ekstremt sensitiv på mennesker og deres energier

Anonymkode: daacd...6a4

Hva mener du med at du tror det finnes mye vi ikke vet eller kan definere i form av energier?

Og hva er et menneskes energi?

Anonymkode: 9c2cb...f65

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

'Energi' er noe som det alternative miljøet har lånt fra fysikken. definisjonen på energi er evnen til å utføre arbeid, hvor arbeid er definert som kraft anvendt gjennom en strekning.

Hva mener du egentlig med

Hva mener du med at du tror det finnes mye vi ikke vet eller kan definere i form av energier?

Og hva er et menneskes energi?

Anonymkode: 9c2cb...f65

Hvorfor gidder du å svare her, når du ikke svarer på det jeg spør om, men heller vil diskutere noe helt annet? Om jeg ville diskutere hva energier er, så hadde jeg vel skrevet det? De som kan svare meg på det jeg spør om, forstår hva jeg mener med energi. Det var ikke definisjonen på energi jeg ville diskutere! 

Men jeg vet ikke hva du vil kalle det man kjenner på når man er i et rom som bare drar ned alle sammen, eller som får deg til å føle deg på bånn etterpå? Jeg kjenner betydelig forskjell om det feks kommer en person inn i rommet med andre mennesker, uten at personen nødvendigvis trenger å si noe spesielt for å dra ned stemningen. Jeg kan også kjenne veldig på et trykk om det er veldig mange mennesker i et rom. For meg blir det naturlig å bruke ordet energi for å beskrive dette - selv om jeg ikke selv vet hva jeg opplever eller vil prøve å definere det konkret, når jeg ikke vet. 

Anonymkode: daacd...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor gidder du å svare her, når du ikke svarer på det jeg spør om, men heller vil diskutere noe helt annet? Om jeg ville diskutere hva energier er, så hadde jeg vel skrevet det? De som kan svare meg på det jeg spør om, forstår hva jeg mener med energi. Det var ikke definisjonen på energi jeg ville diskutere! 

Men jeg vet ikke hva du vil kalle det man kjenner på når man er i et rom som bare drar ned alle sammen, eller som får deg til å føle deg på bånn etterpå? Jeg kjenner betydelig forskjell om det feks kommer en person inn i rommet med andre mennesker, uten at personen nødvendigvis trenger å si noe spesielt for å dra ned stemningen. Jeg kan også kjenne veldig på et trykk om det er veldig mange mennesker i et rom. For meg blir det naturlig å bruke ordet energi for å beskrive dette - selv om jeg ikke selv vet hva jeg opplever eller vil prøve å definere det konkret, når jeg ikke vet. 

Anonymkode: daacd...6a4

Når du bruker upresise ord som 'energier' i en ikke-fysisk kontekst så er det rimelig å spørre. Nå brukes riktignok det ordet av mange i alternative kretser, men det er likevel på plass med en presisering. Det forsøkte du deg på og det er bra. Altså.. av og til kan en person som kommer in i et rom dra ned stemningen. Og da definerer du dette mennesket til å ha dårlig energi.

Er du sikker på at det er en allmenn følelse da? Kan det hende at det bare er du som føler dette og at kanskje andre kan oppleve det motsatte? Jeg har opplevd det før. At en person jeg kanskje ikke liker så godt kommer inn i et rom hvor jeg mener stemningen går den. Antar du ville sagt at han hadde dårlig energi. Men jeg også at samme person skaper glede for andre i samme situasjon. De ville sagt at han tok med seg god energi inn i rommet. Betyr ikke dette at 'energi' i denne konteksten er subjektivt? Da blir det jo helt meningsløst å snakke om 'energier' som en fasit om det uansett varierer fra person til person.

Anonymkode: 9c2cb...f65

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke religiøs og ikke døpt. Jeg har ingen klar definisjon eller formening om verken spøkelser eller hva som finnes. Men jeg tror det finnes mye vi ikke vet eller kan definere, i form av energi feks. Jeg tror det ligger noe i en 6 sans, som vi opplever i form av energier i rommet fra ulike mennesker, kontakt med dyr og evt at dyra har bedre kontakt med denne sansen enn hva vi kanskje har. En hjort kan feks føle at et rovdyr stirrer på det. Hvordan kan den det, om den verken ser, lukter, eller hører den med sine andre sanser? 

Jeg har hatt ulike (uforklarlige) opplevelser gjennom livet mitt, har også opplevd det sammen med min bror da vi var yngre. Altså vi var to vitner til flere hendelser som våre foreldre ikke trodde på. Vil ikke gå inn på hva jeg har opplevd, men det jeg har opplevd gjør at jeg tror det finnes ting jeg ønsker å utforske. Jeg har også hatt sterk magefølelse på ulike ting som har vist seg å stemme, og har også drømt mye om ting i fremtiden som også har skjedd (blant annet et bombeangrep i et annet land, ganske freaky å lese på VG når man våkner). 

Kan noen gi meg informasjon om hvor jeg bør starte for å utvide sansene mine? Jeg har ved noen anledninger fått prøve fleinsopp i svært små doser, hadde veldig sterke opplevelser da, og fikk en åpning mot hva jeg ikke klarer å åpne ellers. 

Har generelt en veldig sterk tilknytning til naturen og dyr, og er ekstremt sensitiv på mennesker og deres energier. 

Anonymkode: daacd...6a4

Men ærlig talt da, menneske! Det hsndler vel ikke om noe annet enn observasjon, evne å se/høre/kjenne hva som foregår rundt deg, stenge ute unødig støy, holde hodet klart, som tanker og fantasier, så snakker du om fleinsopp og dens virkninger; som da ikke handler noe om observasjon men å bevege seg inn i en fantasiverden med inntrykk som ikke reelle hvor hodet hvertfall ikke er klart hverken når du tror at det skulle åpne opp for noe åndelig eller at du innbiller deg at det er reelle opplevelser du har hatt. 

Jeg er enig med den over. Har man ro inni seg legger man merke til ting man ellers ikke legger merke til, da er jo sansene skjerpet, men det er jo også noen som innbiller seg ting fordi de ikke er på plass i seg selv, psykisk (med eller uten stimuli).

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye hjelp i å jobbe med tarot og orakel-kort når jeg begynte å lære meg mer om hvordan lese energier. Særlig det å kjenne/føle hvilket kort som kom ut før det faktisk kom ut har hjulpet meg stole mer på evnene mine og utvikle dem videre. Dette kan så klart ta litt tid å bygge opp, man må jo først lære seg om kortene, men dersom du har interesse av det har det vært veldig spennende og moro for meg i alle fall. Tarot kortene er i tillegg små historier i seg selv som beskriver visse deler av menneskets psyke og visse hendelser/eventer som skjer når man går i gjennom en oppvåkning (eng. awakening). Så man kan lære utrolig mye og det kan bli et viktig verktøy.

Som du selv beskriver i ditt innlegg er det både forunderlig, morsomt og noen ganger litt skremmende når man ser at det er en sammenheng mellom det man selv føler og tolker at vil komme til å skje - og det å observere at det faktisk skjer. Med tarot kan du øve opp denne linken mellom det å føle og det å se hva som faktisk skjer. Og da kan du raskere finpusse din egen intuisjon. 

Litt vanskelig å beskrive dette med ord da språket vi bruker i dag ikke helt er laget for å beskrive energi-verden. Så da ender man opp med et obskurt og upresist språk (som jeg ser en over her har påpekt), men det er nok ikke til å unngå. Dersom man ikke har opplevd noe av dette selv forstår man gjerne ingenting når folk prater om det. Sånn var det også for meg.

Så over til noe helt annet. Fra et energi-perspektiv kan det faktisk være viktig for deg å reflektere rundt det at du ikke er døpt. Dette betyr nemlig noe fra et "energi-perspektiv" og særlig dersom du begynner å gå "inn i deg selv" i de andre "virkelighetene". Å bli døpt er et ritual som binder deg til visse tidslinjer/virkeligheter i andre dimensjoner (og ja, jeg vet dette høres helt søkt ut for dere som aldri mediterer, aldri "går ned" og dermed ikke har bygd opp den delen av hjernen deres over tid, dere vil ikke forstå hva jeg mener).

Men siden du begynner å åpne opp vil jeg nevne det for deg så du kan ha det i bakhodet fremover. Det at du ikke er døpt betyr at du er "fritt vilt" i noen dimensjoner. Vær derfor skeptisk til hvem/hva/hvilke energier og mennesker du lytter til og tar råd fra. Still spørsmål og gå til roten. Tilegn deg kunnskap på egen hånd, vær kritisk og reflekter og mediter. Det å kunne se klart vil hjelpe deg. Bare ikke vær for ivrig med å åpne opp fort, det kan bli for mye plutselig. Husk at hjernen må ha tid til å forstå hva som er "en annen dimensjon" og hva som er virkeligheten her og nå. Det er dersom man ikke gir hjernen tid til å lære denne forskjellen at man kan miste bakkekontakten eller det som verre er havne i psykose. Så vær tålmodig 🙂

Husk det finnes energier som bare ønsker å ødelegge - og mennesker som ikke er døpt kan faktisk ofte føle og tiltrekke seg disse energiene sterkere i noen dimensjoner. Din tilknytning til naturen og evolusjonen som en kraft vil derfor kunne være veldig viktig.

Men jeg skal ikke gå inn i dette noe dypere her, det er bedre at det kommer til deg når du er klar. Du får heller spørre hvis det er noe du lurer på 🙂  

Anonymkode: 1fc10...e06

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go to body. Begynn der. IKKE begynn med flein osv før du evt er jordet godt. Du kan feks prøve å kjenne på dine egne energier, og å grunne deg selv ved å prøve denne: https://www.youtube.com/watch?v=5qMEjVsVx8M&t=17s

Du er født inn i den vestlige kulturen (i dette livet ihvertfall!), så lær deg litt om kristendom og kristen mystikk. Og vurder å la deg døpe, hvis det føles rett for deg (jf det AB over skriver). 

 

Anonymkode: 4ad41...51f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

lære meg mer om hvordan lese energier.

Anonymkode: 1fc10...e06

Hva betyr dette? Lese energier? Det betyr jo ingenting!!

Anonymkode: 9c2cb...f65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan noen gi meg informasjon om hvor jeg bør starte for å utvide sansene mine? Jeg har ved noen anledninger fått prøve fleinsopp i svært små doser, hadde veldig sterke opplevelser da, og fikk en åpning mot hva jeg ikke klarer å åpne ellers. 

Steng ute en eller flere av sansene dine, og sett deg i skogen eller hvor som helst.

 

Anonymkode: 151db...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva betyr dette? Lese energier? Det betyr jo ingenting!!

Anonymkode: 9c2cb...f65

Definisjonen på energi er evnen til å utføre arbeid, der arbeid er en størrelse som er knyttet til en kraft eller bevegelse. Jeg tipper du ikke forstår så mye av denne definisjonen. Du har sikkert ikke reflektert veldig mye rundt hva dette innebærer og fysikk er sikkert heller ikke din sterkeste side. Skjønner derfor at du kan ha problemer med å tenke rundt begrepet energi. Dette begrepet kan nemlig langt forbigå hvordan en vanlig lekmann bruker det. Se til fysikken dersom du ønsker mer input her.

Når man snakker om "å lese energier" fra en person som er "synsk eller har evner" sitt perspektiv så betyr det at man leser/sanser/tyder underliggende krefter som påvirker oss og driver oss på forskjellige måter - derfor brukes ordet energi (se definisjonen på energi dersom du faller av her).

Anonymkode: 1fc10...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde mye hjelp i å jobbe med tarot og orakel-kort når jeg begynte å lære meg mer om hvordan lese energier. Særlig det å kjenne/føle hvilket kort som kom ut før det faktisk kom ut har hjulpet meg stole mer på evnene mine og utvikle dem videre. Dette kan så klart ta litt tid å bygge opp, man må jo først lære seg om kortene, men dersom du har interesse av det har det vært veldig spennende og moro for meg i alle fall. Tarot kortene er i tillegg små historier i seg selv som beskriver visse deler av menneskets psyke og visse hendelser/eventer som skjer når man går i gjennom en oppvåkning (eng. awakening). Så man kan lære utrolig mye og det kan bli et viktig verktøy.

Som du selv beskriver i ditt innlegg er det både forunderlig, morsomt og noen ganger litt skremmende når man ser at det er en sammenheng mellom det man selv føler og tolker at vil komme til å skje - og det å observere at det faktisk skjer. Med tarot kan du øve opp denne linken mellom det å føle og det å se hva som faktisk skjer. Og da kan du raskere finpusse din egen intuisjon. 

Litt vanskelig å beskrive dette med ord da språket vi bruker i dag ikke helt er laget for å beskrive energi-verden. Så da ender man opp med et obskurt og upresist språk (som jeg ser en over her har påpekt), men det er nok ikke til å unngå. Dersom man ikke har opplevd noe av dette selv forstår man gjerne ingenting når folk prater om det. Sånn var det også for meg.

Så over til noe helt annet. Fra et energi-perspektiv kan det faktisk være viktig for deg å reflektere rundt det at du ikke er døpt. Dette betyr nemlig noe fra et "energi-perspektiv" og særlig dersom du begynner å gå "inn i deg selv" i de andre "virkelighetene". Å bli døpt er et ritual som binder deg til visse tidslinjer/virkeligheter i andre dimensjoner (og ja, jeg vet dette høres helt søkt ut for dere som aldri mediterer, aldri "går ned" og dermed ikke har bygd opp den delen av hjernen deres over tid, dere vil ikke forstå hva jeg mener).

Men siden du begynner å åpne opp vil jeg nevne det for deg så du kan ha det i bakhodet fremover. Det at du ikke er døpt betyr at du er "fritt vilt" i noen dimensjoner. Vær derfor skeptisk til hvem/hva/hvilke energier og mennesker du lytter til og tar råd fra. Still spørsmål og gå til roten. Tilegn deg kunnskap på egen hånd, vær kritisk og reflekter og mediter. Det å kunne se klart vil hjelpe deg. Bare ikke vær for ivrig med å åpne opp fort, det kan bli for mye plutselig. Husk at hjernen må ha tid til å forstå hva som er "en annen dimensjon" og hva som er virkeligheten her og nå. Det er dersom man ikke gir hjernen tid til å lære denne forskjellen at man kan miste bakkekontakten eller det som verre er havne i psykose. Så vær tålmodig 🙂

Husk det finnes energier som bare ønsker å ødelegge - og mennesker som ikke er døpt kan faktisk ofte føle og tiltrekke seg disse energiene sterkere i noen dimensjoner. Din tilknytning til naturen og evolusjonen som en kraft vil derfor kunne være veldig viktig.

Men jeg skal ikke gå inn i dette noe dypere her, det er bedre at det kommer til deg når du er klar. Du får heller spørre hvis det er noe du lurer på 🙂  

Anonymkode: 1fc10...e06

Tusen takk for et informativt og spennende svar! Setter veldig pris på det 🥰 

Er det noen spesiell type kort man bør se etter? Hvordan kom du inn i å føle på kortene? Er det noen øvelser man kan starte med? 

Interessant du nevner dette med at jeg ikke er døpt og at jeg er litt "fritt vilt" - har kjent på enkelte følelser i enkelte hus og rom der jeg har blitt ekstremt engstelig og bare må ut og vekk. Og hadde en forferdelig skremmende opplevelse i et arbeidslokale en gang, når jeg var der helt alene, så skremmende at jeg ble direkte redd og fikk høy puls. Det var flere andre som også hadde opplevd ulike ting der, noe jeg spurte om første dagen jeg jobbet uten at noen nevnte noe først, fordi jeg kunne kjenne på noe ubehag i lokalet generelt (og det var tydelig at det ikke var menneskene der).

Lurer på hva disse har vært, og hva som hadde skjedd om jeg hadde sluppet dette "inn" - er veldig på å låse meg med en gang jeg har kjent på disse opplevelsene. 

Jeg føler meg veldig knyttet til norrøn mytologi. Er dette noe jeg burde utforske nærmere? Og eventuelt knytte meg enda mer til for å ha et holdepunkt, isåfall hvordan gjør man det? 

Ts 

Anonymkode: daacd...6a4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Go to body. Begynn der. IKKE begynn med flein osv før du evt er jordet godt. Du kan feks prøve å kjenne på dine egne energier, og å grunne deg selv ved å prøve denne: https://www.youtube.com/watch?v=5qMEjVsVx8M&t=17s

Du er født inn i den vestlige kulturen (i dette livet ihvertfall!), så lær deg litt om kristendom og kristen mystikk. Og vurder å la deg døpe, hvis det føles rett for deg (jf det AB over skriver). 

 

Anonymkode: 4ad41...51f

Takk 🥰

Ts 

Anonymkode: daacd...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 21.35):

Tusen takk for et informativt og spennende svar! Setter veldig pris på det 🥰 

Er det noen spesiell type kort man bør se etter? Hvordan kom du inn i å føle på kortene? Er det noen øvelser man kan starte med? 

Interessant du nevner dette med at jeg ikke er døpt og at jeg er litt "fritt vilt" - har kjent på enkelte følelser i enkelte hus og rom der jeg har blitt ekstremt engstelig og bare må ut og vekk. Og hadde en forferdelig skremmende opplevelse i et arbeidslokale en gang, når jeg var der helt alene, så skremmende at jeg ble direkte redd og fikk høy puls. Det var flere andre som også hadde opplevd ulike ting der, noe jeg spurte om første dagen jeg jobbet uten at noen nevnte noe først, fordi jeg kunne kjenne på noe ubehag i lokalet generelt (og det var tydelig at det ikke var menneskene der).

Lurer på hva disse har vært, og hva som hadde skjedd om jeg hadde sluppet dette "inn" - er veldig på å låse meg med en gang jeg har kjent på disse opplevelsene. 

Jeg føler meg veldig knyttet til norrøn mytologi. Er dette noe jeg burde utforske nærmere? Og eventuelt knytte meg enda mer til for å ha et holdepunkt, isåfall hvordan gjør man det? 

Ts 

Anonymkode: daacd...6a4

Bare hyggelig 🥰

Bare velg noen kort som du liker og føler deg trukket mot 🙂 Jeg endte etter hvert opp med flere forskjellige stokker fordi energien til stokkene er forskjellig og de passer til forskjellige sinntilstander. Men hvis du ikke vet, ville jeg anbefalt Rider Weight Tarot. Det er en klassiker og den har mye tradisjonell symbolikk som kan være morsomt å bli kjent med.

Det å føle kortene kom helt automatisk for meg. Det eneste jeg gjorde for å få det til var å bruke de litt hver dag over tid. Det som ofte skjer etter hvert når du jobber med å utvikle egen intuisjon er at du plutselig begynner å spontant forstå mer og mer, du vil se tydeligere hva du kan gjøre for å utvikle din egen intuisjon. Så bare begynn og neste steg vil dukke opp 😊

Og dette tar meg over til det neste poenget jeg ønsket å dele med deg. Det at du ikke er døpt og føler deg knyttet til norrøn tradisjon kan muligens bety at du er en person som er ment å lære deg til å "være din egen guide". Kanskje du er en person som ikke nødvendigvis passer inn i en hierarkisk struktur? Hvis det er tilfelle vil du muligens føle deg veldig trukket mot å gå din egen vei, ikke følge etter det kollektive og det den "kollektive autoriteten" sier. Det krever en viss intelligens for å klare dette. Man må også være flink til å takle følelsen av det ukjente, det å ikke vite sikkert, ikke kunne se på forhånd hva som helt kommer til å skje. Derfor er det også veldig viktig å være ydmyk og uskyldig/barnlig, ikke besserwisser og ekspert, men hele tiden stille spørsmål, se ting fra mange forskjellige perspektiver og ikke bare låse seg i et perspektiv om du skal gå denne veien. Slik jeg leser din energi er du en person som kan lære fra alt og alle, ikke bare "de som er over deg". Hvis du føler dette stemmer, tenker jeg at norrøn mytologi vil passe deg godt.

Jeg har selv stor tilknytning til norrøn mytologi og dersom du føler deg trukket dit synes jeg absolutt du burde utforske det videre! Det jeg vil si som kanskje kan være lurt å ha i bakhodet er at norrøn mytologi krever mer av deg som individ enn for eksempel kristendommen. Du blir i større grad oppfordret til å skille deg fra massen og gå din egen vei og da må du naturlig nok forstå mer enn dersom du bare "tar i mot ordre" fra en ekstern autoritet.

Det som er veldig interessant med norrøn mytologi er at "gudene" ikke er gode eller onde slik som du ser i kristendommen. Så for å ta et eksempel; dersom du connecter med Jesus så vil du bare oppleve godhet og kjærlighet, du vil få masse positiv energi som føles oppløftende og behagelig. Du vil få tilgivelse, du vil føle deg ren osv.

Når du connecter med norrøne guder er det annerledes, de vil ofte gi deg både negativ og positiv energi. They will fuck with you haha 😅 De vil teste deg på en helt annen måte. Det krever mye mer intelligens og evne til å stille spørsmål, forstå og være litt detektiv for å jobbe med norrøne guider enn kristne. Jeg personlig elsker dette. Jeg synes det er interessant - men det er ikke til å stikke under en stol at det også er mye mer emosjonelt og intellektuelt krevende.

Norrøn mytologi handler i større grad om å skape en perfekt balanse mellom godt og ondt, ikke bare være god og lam (sau) som man ser i kristendommen. Men dersom man begynner å jobbe med disse mørke/onde energiene så vil du også få smake konsekvensene av dette - og det er derfor jeg anbefaler at man bør være litt tilbakeholden og forsiktig. Reflektere mye. Særlig dersom man begynner å føle seg overlegen andre og særlig overlegen naturen - da bør du bli obs, dette er et stort rødt flagg når man går den norrøne veien 🙂 Da vil du møte veggen rimelig kjapt.

Men dette trenger du ikke tenke så mye på enda. Men det kan være greit å vite om. Og som en over her antyder - dersom du plutselig føler deg overveldet av mørke energier (dette vil ikke skje plutselig, så ikke gå rundt å vær redd for dette, det skjer bare dersom du inviterer det inn gjennom dine valg og handlinger). Men dersom det skulle skje at "mørket tar over" og det varer i mange måneder, og du føler du ikke orker mer, da er det å la seg døpe noe som kan nullstille energien din. Men slik du virker på meg nå er du langt fra å havne her, så ikke stress med det nå.   

Jeg sier - bare kast deg i det. Ha det gøy, vær smart og lykke til på reisen 🌲🌲🌲😺🍎☀️🌖 

Anonymkode: 1fc10...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 10.16):

Hvorfor gidder du å svare her, når du ikke svarer på det jeg spør om, men heller vil diskutere noe helt annet? Om jeg ville diskutere hva energier er, så hadde jeg vel skrevet det? De som kan svare meg på det jeg spør om, forstår hva jeg mener med energi. Det var ikke definisjonen på energi jeg ville diskutere! 

Men jeg vet ikke hva du vil kalle det man kjenner på når man er i et rom som bare drar ned alle sammen, eller som får deg til å føle deg på bånn etterpå? Jeg kjenner betydelig forskjell om det feks kommer en person inn i rommet med andre mennesker, uten at personen nødvendigvis trenger å si noe spesielt for å dra ned stemningen. Jeg kan også kjenne veldig på et trykk om det er veldig mange mennesker i et rom. For meg blir det naturlig å bruke ordet energi for å beskrive dette - selv om jeg ikke selv vet hva jeg opplever eller vil prøve å definere det konkret, når jeg ikke vet. 

Anonymkode: daacd...6a4

Tror nok prsonen bare setter ord på det som er fysisk mulig i vår verden

Anonymkode: 0ce1c...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...