Gå til innhold

Da har jeg vært røykfri i 2 dager...


Minnie27

Anbefalte innlegg

Etter å ha røyka i 9 år bestemte jeg meg i fjor høst for å bestemme en endelig dato for å slutte. Det ble på søndan! Jeg har i løpet av disse månedene forberedt meg mentalt på å slutte.

For den som aldri har røkt vil det sikkert være vanskelig å forstå dette, men jeg håper at det finnes noen der ute i prøveforumet som har slutta evt tenker på å gjøre det. Jeg føler meg noe rastløs og litt deprimert men er samtidig glad for det valget jeg har tatt.

Jeg gjør det av flere årsaker, men en av de viktigeste er selvfølgelig det at jeg ønsker barn, og at røykinga mi kan være et hinder for det.

Flere eks-røykere der ute som vil dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er! :klappe:

Vi (samboern og jeg) har nå vært røykfrie 2 uker og en og en halv dag. Det har gått forbausende bra selv om man tidvis har hatt desperat lyst på røyk. Har funnet ut at kaffe eller vin hjelper litt mot røyksuget eller rett og slett vann. Brukte også noe homeopat-granuler noen dager. Og nikotintyggis (men de smaker så vondt at det ble en om dagen en tre-fire dager bare).

Vi har vært litt rastløse begge to og litt hissige, men ting begynner å stabilisere seg nå. Og nå når vi har slitt oss gjennom disse to ukene blir det for dumt å "kaste det bort" ved å begynne å røyke igjen ;)

Nå har du vær en og en halv dag uten - kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! :)

Må jo få applaudere for dere også, etter 2 uker må man jo begynne å kjenne at det begynner å "gå over" denne rastløsheten (noen sier at du bare har fått mere energi etter røykeslutt), og den litt aggresive tonen man kanskje kan ha... Nikotinen begynner å forlate kroppen! Gleder meg til å at røyksuget forsvinner og at jeg slipper å savne røyken mere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært røykfri ganske nøyaktig ett år nå, og suget mitt er helt borte.

Så flott at dere har klart å bestemme dere og faktisk har holdt dere!

Jeg leste "endelig ikkerøyker" og den vil jeg anbefale på det sterkeste.

Det tar ca 3 uker fra den sagen du slutter til kroppen er avvent nikotin og alle de andre stoffene i røyken. Suget du kjenner etter det er bare psykisk.

Så flinke dere er, og lykke til videre!! Jeg vet er vanskelig til å begynne med, men istede for å tenke "Å, nå vil jeg ha en sigg" når du kjenner røyksuget, prøv heller å tenke "Å, så flink jeg er som ikke trenger røyken lengre". Det hjalp hvertfall meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 4. dagen som røykfri, og det går vel litt bedre. Er jo bestandig litt tungt til å begynne med vil jeg tro.. det føles litt sånn. Men, dette går rette veien!

Virkelig ingen flere som har røyka (evt røyker) her? Er fint å få høre andre sin historie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært røykfri i fire mnd!

Om morgenen den 8. oktober 2005 testet jeg positivt, og røykte derfor aldri mer fra og med den dagen. Var hardt den første tiden, men jeg hadde jo verdens beste grunn til å slutte. Har alltid sagt jeg skulle slutte når jeg ble gravid, og jeg er utrolig stolt som gjorde det! :) Mistet min lille i slutten av november, men har vært røykfri likevel, og det er jeg stolt av.

Så jeg tok min siste røyk 7. oktober 2005. Er UTROLIG stolt av det, men samtidig så gjør det så ufattelig vondt å bli minnet på hvorfor jeg sluttet.. Så jeg prøver å glemme det...

Brukte pastiller den aller første tiden, dyttet i meg Doc og Lacryl og det som måtte være. Røykesuget gikk fort over heldigvis. Hadde en periode rundt jul og nyttår da jeg hadde mye sug, men aldri sånn at det var noe problem. Ikke snakk om å måtte "stå i mot" liksom, bare registrerte at "vanen sier at nå skulle jeg røykt" liksom.

Tenker ikke på røyk i det hele tatt. Utrolig befriende og deilig! Har fått flimmerhårene tilbake merker jeg, hoster som fy hvis jeg er i røykfulte rom! ;)

Masse lykke til videre Minnie27, og gratulerer som røykfri!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...