Gå til innhold

Sy igjen knappelista på skjorte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert et dumt spørsmål, men er det noen her som har valgt å sy igjen en skjorte eller bluse foran?

Saken er den at jeg har en skjorte som har helt håpløse knapper/knappehull. Knappene åpner seg uten at jeg merker det, og det kan jo bli litt pinlig til tider. :eeeh: Skjorta er ikke trang, så det er ikke derfor. Det jeg har tenkt, er at jeg rett og slett kan sy en rettsøm som holder hele greia sammen. Jeg vil selvsagt etterlate en stor nok åpning til at jeg får hodet gjennom. Dessuten tror jeg det ser mest normalt ut hvis jeg ikke syr helt ned, men fram til den nederste knappen. Skjorta har skjult knappelist, så tanken er å legge sømmen i det skjulte området.

Stoffet er mellomtykk viskose uten stretch. 

Er jeg helt på bærtur her, eller høres dette ut som en god idé? 

Anonymkode: 61065...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle skjortekjolene mine har jeg gjort det på. Det funker helt fint

Anonymkode: 514b3...129

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 13.46):

Sikkert et dumt spørsmål, men er det noen her som har valgt å sy igjen en skjorte eller bluse foran?

Saken er den at jeg har en skjorte som har helt håpløse knapper/knappehull. Knappene åpner seg uten at jeg merker det, og det kan jo bli litt pinlig til tider. :eeeh: Skjorta er ikke trang, så det er ikke derfor. Det jeg har tenkt, er at jeg rett og slett kan sy en rettsøm som holder hele greia sammen. Jeg vil selvsagt etterlate en stor nok åpning til at jeg får hodet gjennom. Dessuten tror jeg det ser mest normalt ut hvis jeg ikke syr helt ned, men fram til den nederste knappen. Skjorta har skjult knappelist, så tanken er å legge sømmen i det skjulte området.

Stoffet er mellomtykk viskose uten stretch. 

Er jeg helt på bærtur her, eller høres dette ut som en god idé? 

Anonymkode: 61065...4d2

Det går fint, jeg har gjort det på flere plagg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg og gjort. Går helt fint 😊Lurt å sy kun ned til nederst knappen som du sier, eller annent nederst, alt etter som. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er TS, og jeg tok sjansen på å sy slik jeg spurte om. Det ble vellykket.  :) Godt å høre at vi er flere med samme erfaringer. 

Anonymkode: 61065...4d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...