Gå til innhold

Jeg har ikke lyst på samboer lengre etter at han ikke hadde lyst på meg i graviditeten. Søker råd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg var gravid så hadde ikke samboeren min lyst på meg i det hele tatt lengre, fra den dagen jeg hadde positiv test. Han sa at han synes det var rart når det lå noe i magen og putte pikken inni meg, men jeg var jo ikke synlig gravid en gang de første fire månedene. Jeg prøvde meg flere ganger fordi jeg trengte noe seksuelt, men han avviste meg alltid. Han ville heller ikke ha oralsex eller noe annet. Jeg følte meg så lite attraktiv de 9 månedene jeg gikk gravid. Det gjorde noe med meg og lysten på samboer. Nå i dag 1 år etter fødsel så har han masse lyst, vi har sex selvom det ikke er like mye som før, men jeg tenner absolutt ikke på han. Jeg har ikke glemt følelsen han ha meg i alle de månedene, og lysten min på han forsvant tilslutt etter hans avisninger og har dessverre ikke kommet tilbake. Når vi har sex nå så ligger jeg vel bare der for tiden, jeg klarer ikke være aktiv i senga sammen med han fordi han rett og slett ikke er interessant for meg lengre seksuelt. Han er verken stygg, har dårlig utstyr eller dårlig i senga, men følelsesmessig seksuelt så er jeg bare ikke der lengre. 

Greia nå er at jeg tenner på andre menn, så jeg har det seksuelle i meg ellers, bare ikke på samboer. Jeg fantaserer om å ha sex og kline med andre menn, med for eksempel noen på jobben eller noen jeg vet hvem er. Jeg klarer ikke styre disse tankene og blir såklart redd for å en dag være utro for å føle et bægjer igjen. Jeg vil jo gjerne føle dette begjæret igjen med samboer, men jeg vet ikke hvor jeg skal finne det igjen. Når han ligger over meg så kommer de gamle følelsene rundt hans avisninger opp og også hvordan han oppførte seg mot meg i barseltiden min- han begynte å oppføre seg så dårlig mot meg og drev vel på en måte med psykisk vold mot meg og gjør det litt enda uten at kanskje gjør det bevist. Det har også gjort noe med følelsene mine for han ellers oogså. Jeg er glad i han, men jeg vet ikke lengre hva slags følelser som ligger der for han. 

Hva gjør jeg i denne situasjonen? Jeg vil såklart ikke være utro, men jeg klarer ikke slutte med disse tankene og jeg vil ikke gå fra samboer heller siden vi har fått barn sammen.  

Og en siste ting, vi er godt voksne begge to og han er klin umulig å kommunisere med når det gjelder følelser og sånt snakk. Han tar alltid alt i verste mening og snur og vender på ting hvis jeg tar opp nor han ikke liker å snakke om. 

 

 

Anonymkode: 49f87...d98

  • Liker 2
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager noen skrivefeil. Ts 

Anonymkode: 49f87...d98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare slenge ut den setningen til han; Vi har store problemer, for jeg har mistet lysten på deg, etter det som skjedde under gravditeten. Enten må vi deale med det, eller så blir det ikke sex. Men JEG har ikke tenkt å presse deg til å snakke. Sånn er det, og du får selv velge hvordan vi gjør det. 

Anonymkode: 7dc40...801

  • Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den over her.

Klar tale. Parterapi. Sexolog. At han ikke ville ha sex da du er gravid kan vel skje en og snnen mann. 

Men det som bekymrer meg mest her er at han har utsatt/utsetter deg for psykisk vold. 

Etter min erfaring er ikke det noe man blir og jobber med. Det er noe man rett og slett må forlate. Spesielt når det er barn i bildet. Barn blir påvirket svært negativt av å leve i et hjem med psykisk vold. Du har et ansvar som mor for å skjerme barnet ditt fra vold. 

Vold og kjærlighet hører ikke sammen.

Det er vanskeligere å avslutte et forhold med barn i bildet. Mye fordi man drømmer om å være den fine familien sammen.

Men vold og familieliv hører ikke sammen.

Anonymkode: 52406...c72

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslutt forholdet du. 
 

En redning er at han beklager og forstår alvoret i forsømmelsen av deg. Men når du nevner psykisk vold og nekter å kommunisere, så er ikke dette noe som vil endre seg. Finn en hyggelig mann og ha god sex, og ikke se deg tilbake til den dårlige unnskyldningen av en mann du var sammen med. Slik behandler man ikke noen man elsker. 

Anonymkode: 2721c...470

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan si til deg at han ikke har lyst på deg og du aksepterer det, hvorfor kan ikke du si det samme til han? 

Skjønner for øvrig veldig godt hvordan du har det. Opplevde det samme her. Jeg var helt ekstremt på i svangerskapet, hadde lyst på sex konstant. Mannen slet bare med tanken. Og slik du sier tok hans lyst seg opp etter fødselen, men da var noe ødelagt imellom oss og jeg ville ikke ha han. Vi prøvde parterapi  på nett siden vi ikke har tilbudet nært, og hadde godt utbytte av det. I neste svangerskap fungerte det bedre, og vi hadde sex hele veien. Og det var enkelt for oss begge å starte opp igjen etter fødselen. 

Men, jeg tror du skal tenke nøye igjennom om du vil dette og om det er verdt tiden og innsatsen din. En del ting skal man ikke akseptere eller tilgi, vold er en av dem! 

 

Anonymkode: f190f...497

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at det er noen trøst, men kjenner meg igjen i mannen din.

Da min kone ble gravid, mistet jeg all lyst fra dag 1. den kom aldri tilbake til slik den var i årene før graviditeten. Fra hun ble gravid gikk det 1.5 år før vi hadde sex igjen. Fra da har vi hatt sex en håndfull ganger.

Hennes graviditet var som en «av-knapp» for min seksualitet. Det er nå 14 år siden.

Ved «guds lykke» mistet hun også det meste av sin lyst på og interesse for sex, så vi har jo på ingen måte lidd noen nød. Vi er jo fortsatt kompatible 😂

Skjønner at dette må være frustrerende for deg..

Anonymkode: a4765...679

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når jeg var gravid så hadde ikke samboeren min lyst på meg i det hele tatt lengre, fra den dagen jeg hadde positiv test. Han sa at han synes det var rart når det lå noe i magen og putte pikken inni meg, men jeg var jo ikke synlig gravid en gang de første fire månedene. Jeg prøvde meg flere ganger fordi jeg trengte noe seksuelt, men han avviste meg alltid. Han ville heller ikke ha oralsex eller noe annet. Jeg følte meg så lite attraktiv de 9 månedene jeg gikk gravid. Det gjorde noe med meg og lysten på samboer. Nå i dag 1 år etter fødsel så har han masse lyst, vi har sex selvom det ikke er like mye som før, men jeg tenner absolutt ikke på han. Jeg har ikke glemt følelsen han ha meg i alle de månedene, og lysten min på han forsvant tilslutt etter hans avisninger og har dessverre ikke kommet tilbake. Når vi har sex nå så ligger jeg vel bare der for tiden, jeg klarer ikke være aktiv i senga sammen med han fordi han rett og slett ikke er interessant for meg lengre seksuelt. Han er verken stygg, har dårlig utstyr eller dårlig i senga, men følelsesmessig seksuelt så er jeg bare ikke der lengre. 

Greia nå er at jeg tenner på andre menn, så jeg har det seksuelle i meg ellers, bare ikke på samboer. Jeg fantaserer om å ha sex og kline med andre menn, med for eksempel noen på jobben eller noen jeg vet hvem er. Jeg klarer ikke styre disse tankene og blir såklart redd for å en dag være utro for å føle et bægjer igjen. Jeg vil jo gjerne føle dette begjæret igjen med samboer, men jeg vet ikke hvor jeg skal finne det igjen. Når han ligger over meg så kommer de gamle følelsene rundt hans avisninger opp og også hvordan han oppførte seg mot meg i barseltiden min- han begynte å oppføre seg så dårlig mot meg og drev vel på en måte med psykisk vold mot meg og gjør det litt enda uten at kanskje gjør det bevist. Det har også gjort noe med følelsene mine for han ellers oogså. Jeg er glad i han, men jeg vet ikke lengre hva slags følelser som ligger der for han. 

Hva gjør jeg i denne situasjonen? Jeg vil såklart ikke være utro, men jeg klarer ikke slutte med disse tankene og jeg vil ikke gå fra samboer heller siden vi har fått barn sammen.  

Og en siste ting, vi er godt voksne begge to og han er klin umulig å kommunisere med når det gjelder følelser og sånt snakk. Han tar alltid alt i verste mening og snur og vender på ting hvis jeg tar opp nor han ikke liker å snakke om. 

 

 

Anonymkode: 49f87...d98

Parterapi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ved «guds lykke» mistet hun også det meste av sin lyst på og interesse for sex, så vi har jo på ingen måte lidd noen nød. Vi er jo fortsatt kompatible 😂

Anonymkode: a4765...679

En solskinnshistorie, rett og slett. 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slutter iallefall med å ha sex du ikke ønsker, eller så blir dette garantert permanent. Snakk med ham om hvordan du føler dette. Og kutt ut pliktsex. 

Anonymkode: 5688e...b5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at mannen ikke ville ha sex da hun var gravid er høyst problematisk og han skal straffes? Dere møter dere selv i døra når dere misliker plikt sex, men samtidig forventer sex av mannen under graviditet. Herregud.

Anonymkode: 657a2...17f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så at mannen ikke ville ha sex da hun var gravid er høyst problematisk og han skal straffes? Dere møter dere selv i døra når dere misliker plikt sex, men samtidig forventer sex av mannen under graviditet. Herregud.

Anonymkode: 657a2...17f

Poenget er vel heller at 9 måneder uten noen som helst form for sex gjør noe med lysta videre. Det skjønner du ikke? 

Anonymkode: 49f87...d98

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du straffer han fordi han syns det var rart og merkelig å ha sex når du var gravid? 

Wow 👍

Jeg har hvert gravid 3 ganger og alle gangene har det hvert null sex fordi jeg syns det var ekkelt. Så all forståelse for din mann. Han aviste ikke deg, men selve tanke om at du hadde barn i magen. 

Du velger å straffe han istedenfor å forstå han. 

Glad mannen min elsker meg uansett om vi har sex eller ei for en periode. 

Du får skaffe hjelp og skill deg fra mannen.

Anonymkode: 05ea1...aa1

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du straffer han fordi han syns det var rart og merkelig å ha sex når du var gravid? 

Wow 👍

Jeg har hvert gravid 3 ganger og alle gangene har det hvert null sex fordi jeg syns det var ekkelt. Så all forståelse for din mann. Han aviste ikke deg, men selve tanke om at du hadde barn i magen. 

Du velger å straffe han istedenfor å forstå han. 

Glad mannen min elsker meg uansett om vi har sex eller ei for en periode. 

Du får skaffe hjelp og skill deg fra mannen.

Anonymkode: 05ea1...aa1

Jeg straffer han da ikke, min lyst har forsvunnet ved å gå så lenge og ikke føle meg attraktiv, og jeg sliter med å finne den igjen. Han ga meg liksom ingenting, såvidt et kyss- det gjør noe med deg. 

Anonymkode: 49f87...d98

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg straffer han da ikke, min lyst har forsvunnet ved å gå så lenge og ikke føle meg attraktiv, og jeg sliter med å finne den igjen. Han ga meg liksom ingenting, såvidt et kyss- det gjør noe med deg. 

Anonymkode: 49f87...d98

Hvordan stiller han seg til dette? Og hvordan ser du for deg fortsettelsen? 

Endret av Topper og daler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Det handler igrunn ikke om sexen men at han sviktet deg da du trengte han mest. Når det i tillegg er psykisk vold og umodenhet er det ikke mye å bygge på. 

Anonymkode: 1e1d2...707

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er noe du i første omgang bør ta med en psykolog. Ikke nevn det for kjæresten først, jeg kan ikke se at det kommer noe godt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (1 time siden):

Dette er noe du i første omgang bør ta med en psykolog. Ikke nevn det for kjæresten først, jeg kan ikke se at det kommer noe godt ut av det.

Selvsagt burde han få vite hvordan han har påvirket henne. 

Skal innrømme at jeg ser ikke helt hva som er verdt å jobbe med her trådstarter, men dere har jo barn sammen så at dere prøver alt før det eventuelt blir slutt er viktig. Men du kan ikke dra lasset alene, han må også være med. 

Anonymkode: ec04a...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du straffer han fordi han syns det var rart og merkelig å ha sex når du var gravid? 

Wow 👍

Jeg har hvert gravid 3 ganger og alle gangene har det hvert null sex fordi jeg syns det var ekkelt. Så all forståelse for din mann. Han aviste ikke deg, men selve tanke om at du hadde barn i magen. 

Du velger å straffe han istedenfor å forstå han. 

Glad mannen min elsker meg uansett om vi har sex eller ei for en periode. 

Du får skaffe hjelp og skill deg fra mannen.

Anonymkode: 05ea1...aa1

Mannen til trådstarter er ikke et offer her, skjerp deg.  

Anonymkode: ec04a...cf3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du straffer han fordi han syns det var rart og merkelig å ha sex når du var gravid? 

Wow 👍

Jeg har hvert gravid 3 ganger og alle gangene har det hvert null sex fordi jeg syns det var ekkelt. Så all forståelse for din mann. Han aviste ikke deg, men selve tanke om at du hadde barn i magen. 

Du velger å straffe han istedenfor å forstå han. 

Glad mannen min elsker meg uansett om vi har sex eller ei for en periode. 

Du får skaffe hjelp og skill deg fra mannen.

Anonymkode: 05ea1...aa1

Hvor står det at hun velger å straffe han?

Hun mistet lysten av å gå 9 mnd uten noe form for begjær/kjærlighet/nærhet. Det er ikke noe rart, tror mange menn har mistet lysten for kona etter kortere tid med sextørke. Og definitivt ikke noe rarere enn at han mistet lysten, man har ikke alltid kontroll på hva man føler seg avvist og sviktet av.

 

Anonymkode: 84b88...cf2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...