Gå til innhold

Hvordan setter dere grenser i dating-fasen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på en date med en fyr som virker superfin! Sykt bra første date som endte med sex og vi hadde utrolig bra kjemi på alle områder, og sjokkerende like interesser og verdier. Men jeg ønsker å ta det litt sakte og faktisk bli kjent, istedenfor å la meg rive med, som jeg ofte gjør når jeg liker noen. 

Dessverre måtte det bli 2 uker mellom første og andre date, men vi har tekstet en del i mellomtida. Ikke hver dag, men nesten. Han som har startet ca 70% av gangene. Det har stort sett bare hvert på kvelden, men vi har brukt hele kvelder med å skrive fram og tilbake. I dag har han sendt veldig mange meldinger (i går hadde vi en kjempebra chat), men jeg er nesten redd det blir litt for mye, fordi vi bare har møttes 1 gang. Det blir litt feil å bli kjent over tesksting. Nå er det bare noen dager til vi skal møtes. Jeg kjenner jeg ikke trenger å snakkes hver dag før det, og faktisk så er det en smule turn-off at han er så tilgjengelig (svarer stort sett ganske fort). Jeg har lyst å beholde den gode følelsen jeg hadde etter daten vår. Ville dere bare brukt lang tid på å svare? Eller sagt noe om det? Jeg har sagt typ at jeg har mye å gjøre i kveld. Og så sendte han en  link til noe han syns jeg burde sjekke ut. Jeg føler ikke jeg skylder han å svare kjapt, da. Men bør jeg si når vi møtes igjen at vi skal ta det litt sakte? 

Anonymkode: 4ffb2...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Grunnen til at det er 2 uker mellom datene er forresten meg, han foreslo å møtes forrige uke  men jeg kunne ikke)

Anonymkode: 4ffb2...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare svare at det ikke passer å chatte nå? Hva er problemet med det?

Anonymkode: 25264...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel bare vente med å svare om du ikke orker og ikke greier si noe om hvordan du vil ha det.. 

Litt rart at du vil ta det rolig, men lot seg rive med og hadde sex første gang.. men men.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (3 minutter siden):

Du kan vel bare vente med å svare om du ikke orker og ikke greier si noe om hvordan du vil ha det.. 

Litt rart at du vil ta det rolig, men lot seg rive med og hadde sex første gang.. men men.. 

Jeg hadde lyst å ligge med ham, that's it :)

Anonymkode: 4ffb2...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jap, hadde nylig noe lignende. Jeg valgte å ta tid til å svare når det passet med og holdt meg ganske konkret. Da vi truffet igjen da jeg også at det er ikke riktig for meg å tekste hver dag. 

Etter hvert roet han seg ned.

 

Anonymkode: 506ae...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, svartkatt said:

Litt rart at du vil ta det rolig, men lot seg rive med og hadde sex første gang.. men men.. 

Hmmm… nesten litt sex-shaming det her. Synes ikke vi kvinner trenger det :).

Det å ta det steg for steg og ikke tekste hver dag i lange meldinger har ingenting å gjøre med hvor fort man kjente fysisk tiltrekning og var komfortabel med å ha sex der begge ønsket å ha sex.

Endret av KariTam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stresser du?🙈

Jeg er av den tro at om jeg møter mannen i mitt liv så vil jeg prate hver eneste dag😍 Fant han ,og vi chattet hver dag,det gjør vi fortsatt etter 1 år😍 Høres ut som et spill slik du beskriver det😅 

Anonymkode: 089ee...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man svarer når man kan, det er egentlig ikke verre enn det, ville ikke spilt når dere allerede har hatt god kommunikasjon underveis. Hvorfor er det turn off å være interessert? Hvis du nå begynner med å svare sent bare fordi du vil gi inntrykk av at du ikke vil være så tilgjengelig, så vil han med stor sannsynlighet plukke opp det signalet og justere seg deretter, og kanskje tolke deg som mindre interessert. 

Anonymkode: 6bb49...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor stresser du?🙈

Jeg er av den tro at om jeg møter mannen i mitt liv så vil jeg prate hver eneste dag😍 Fant han ,og vi chattet hver dag,det gjør vi fortsatt etter 1 år😍 Høres ut som et spill slik du beskriver det😅 

Anonymkode: 089ee...5ac

Vil forsvare TS litt - det er en smule nedlatende å kalle det et «spill» når TS ikke vil bruke hele kvelder å tekste fram og tilbake. 

Det er et sunt tegn, TS, at du ikke dropper alt og alle du har i hverdagen en ny og fin fyr dukker opp. Dere kan bruke tid til å bli kjent IRL. 

Det er heller ikke sunt å tenke at den andre skal være kollega, bestevenn, treningspartner, elsker osv. med det samme og melde om alt mulig og sende linker til diverse den andre «bør» sjekke ut etter 1 date! 

Håper han  har venner og gode relasjoner i livet sitt, virker jo litt rart, les: tomt liv, å bruke mange kvelder etter 1 date på chatting… 

Anonymkode: 506ae...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukes ikke grenser som et filter for å få unngå de man ikke vil ha? Du sier det er turn off at han er så tilgjengelig hele tiden. Vel, han liker deg tydeligvis veldig godt, og dette er en av hans måter å vise dette på.

Om dette er et stort problem for deg, og du vil sette en grense for han (ikke deg) om dette, så tar du fra ham denne måten han uttrykket sin, hva skal vi si, kjærlighet på. 

Anonymkode: e8d79...1a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vil forsvare TS litt - det er en smule nedlatende å kalle det et «spill» når TS ikke vil bruke hele kvelder å tekste fram og tilbake. 

Det er et sunt tegn, TS, at du ikke dropper alt og alle du har i hverdagen en ny og fin fyr dukker opp. Dere kan bruke tid til å bli kjent IRL. 

Det er heller ikke sunt å tenke at den andre skal være kollega, bestevenn, treningspartner, elsker osv. med det samme og melde om alt mulig og sende linker til diverse den andre «bør» sjekke ut etter 1 date! 

Håper han  har venner og gode relasjoner i livet sitt, virker jo litt rart, les: tomt liv, å bruke mange kvelder etter 1 date på chatting… 

Anonymkode: 506ae...f93

Man skal ikke trenge å legge alt annet til side når man dater, det er jeg enig. Drive med hobbyer, venner og annet som vanlig tenker jeg, og så svarer man daten i blant. 

Men det blir noe annet når man faktisk har tid slik jeg oppfatter at TS har det, der man heller vil fremstå som mer utilgjengelig enn man egentlig er. Da kan det fremstå som et spill for den man dater, for endringer i kommunikasjonsmønster oppfattes gjerne raskere enn det man tror. Han vil nesten garantert merke det om hun begynner å svare sjeldnere og mer resolutt og kontakt hvis de tidligere har hatt fine dialoger. 

Anonymkode: 6bb49...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...