Gå til innhold

Hva skal man med fiender når man har venner som trykker en ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja noen innspill? Har innsett at jeg ikke har noen jeg kan stole på. Har hatt besøk i dag som bare gjorde meg deprimert. Hva er vitsen🥲

Anonymkode: d1f4e...311

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sånne før. Kuttet ut og fikk nye som er bedre. Det tok tid men er mulig og har det mye bedre i dag.  Du skal føle deg bra sammen med vennene dine. Punktum . 

Anonymkode: f3656...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde sånne før. Kuttet ut og fikk nye som er bedre. Det tok tid men er mulig og har det mye bedre i dag.  Du skal føle deg bra sammen med vennene dine. Punktum . 

Anonymkode: f3656...327

Jeg sliter med sykdom og  funksjonsnedsettelse, slik at nye relasjoner kan bli veldig belastende, dessverre. Har prøvd å bli kjent med mer «likesinnede», men det har heller ikke gått bra. Jeg har nok mistet troen på mennesker, og må jobbe mentalt med å takle en isolert, alenetilværelse. Men tenker det er bedre enn å bli deprimert etter sosialisering.🧐

Anonymkode: d1f4e...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sliter med sykdom og  funksjonsnedsettelse, slik at nye relasjoner kan bli veldig belastende, dessverre. Har prøvd å bli kjent med mer «likesinnede», men det har heller ikke gått bra. Jeg har nok mistet troen på mennesker, og må jobbe mentalt med å takle en isolert, alenetilværelse. Men tenker det er bedre enn å bli deprimert etter sosialisering.🧐

Anonymkode: d1f4e...311

Hva mener du med at de ikke kan stoles på? Og hvorfor gikk det heller ikke bra med likesinnede? Jeg kjenner deg ikke, men kan virke som du vil ha størst nytte av å se på deg selv(basert på det lille du fortalte her).

Anonymkode: c4cdb...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (1 minutt siden):

Hva sier de? 

Jeg blir mest trolig ufør, søknad er inne, og vedkommende i dag nærmest skrek»skal du bare være hjemme!» Har vært «venner» i 30 år. Hvis jeg sier noe om forestående inngrep/operasjoner, får jeg beskjed «du må ikke snakke!» jeg bla bla sånn og sånn. Er tilknyttet smerteklinikk og bruker en del medisiner, som dessverre ikke hjelper. Og får beskjed deretter…hun har jo hatt problemer med foten, så dermed har jeg ikke smerter i forhold til henne. Og planlegger ting jeg ikke har nubbesjans til å være med på.  Dette er bare bagateller og småtteri, det har vært andre graverende ting som jeg ikke ønsker å gjengi, men som har knekt meg i lang tid. Så ofte lurer jeg på om det er bedre å være helt venneløs😌

Anonymkode: d1f4e...311

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva mener du med at de ikke kan stoles på? Og hvorfor gikk det heller ikke bra med likesinnede? Jeg kjenner deg ikke, men kan virke som du vil ha størst nytte av å se på deg selv(basert på det lille du fortalte her).

Anonymkode: c4cdb...e7a

Det kan godt hende😊Jeg skrev posten i frustrasjon, uten å tenke kontekst eller å forklare mer. Kunne godt tenkt meg å høre fra andre som har det bedre uten venner.

Anonymkode: d1f4e...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg blir mest trolig ufør, søknad er inne, og vedkommende i dag nærmest skrek»skal du bare være hjemme!» Har vært «venner» i 30 år. Hvis jeg sier noe om forestående inngrep/operasjoner, får jeg beskjed «du må ikke snakke!» jeg bla bla sånn og sånn. Er tilknyttet smerteklinikk og bruker en del medisiner, som dessverre ikke hjelper. Og får beskjed deretter…hun har jo hatt problemer med foten, så dermed har jeg ikke smerter i forhold til henne. Og planlegger ting jeg ikke har nubbesjans til å være med på.  Dette er bare bagateller og småtteri, det har vært andre graverende ting som jeg ikke ønsker å gjengi, men som har knekt meg i lang tid. Så ofte lurer jeg på om det er bedre å være helt venneløs😌

Anonymkode: d1f4e...311

Ja, bedre å kutte ut sånne da. Har selv hatt giftige mennesker rundt meg. De knakk meg ganske mye. Nå er de vekk. Jeg har jo et par gode venner nå da som jeg har møtt i voksen alder, så ikke gi opp tanken om gode venner❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (15 minutter siden):

Ja, bedre å kutte ut sånne da. Har selv hatt giftige mennesker rundt meg. De knakk meg ganske mye. Nå er de vekk. Jeg har jo et par gode venner nå da som jeg har møtt i voksen alder, så ikke gi opp tanken om gode venner❤️

Takk for svar🥰Jeg har visst ikke en god dag i dag🙈Blir mest sur på meg selv som stadig tar imot dritt, og går helt i freeze modus når spydigheter hagler.

Anonymkode: d1f4e...311

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme som deg TS, venner som tråkker på meg og trykker meg ned. Har bestemt for å kutte dem ut, så får jeg heller se om det dukker opp noen andre som er bedre. Jeg er enig med deg, det er bedre å være uten venner enn å ha dårlige venner som trykker deg ned. Har opplevd ganske mye av det og nå har jeg fått nok.  

Anonymkode: c0cc2...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har opplevd det samme som deg TS, venner som tråkker på meg og trykker meg ned. Har bestemt for å kutte dem ut, så får jeg heller se om det dukker opp noen andre som er bedre. Jeg er enig med deg, det er bedre å være uten venner enn å ha dårlige venner som trykker deg ned. Har opplevd ganske mye av det og nå har jeg fått nok.  

Anonymkode: c0cc2...fc9

Leit å høre, men virker dessverre ganske vanlig, dette her🥹Jeg skjønner ikke hva de får ut av det. Selv vil jeg heller bygge andre opp, ikke bryte de ned. Det ville ikke gitt meg annet enn selvhat.

Anonymkode: d1f4e...311

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar🥰Jeg har visst ikke en god dag i dag🙈Blir mest sur på meg selv som stadig tar imot dritt, og går helt i freeze modus når spydigheter hagler.

Anonymkode: d1f4e...311

Bare hyggelig 🥰 Ønsker deg det beste og masse klemmer fra meg🫂❤️

Og husk at du er bedre enn disse. Jeg vet hvordan det er å ta i mot dritt. Blitt skuffet på meg selv som ikke sa ifra. Det er ikke for sent. Ta det saklig opp. Kan de snakke sånn kan også du si ifra. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...