Gå til innhold

Noen flere som sliter med smerter OPPE i ryggen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt verking der i ca 7 måneder, er 28 år. Jobber på lager så regnet med det var pga bæring, i tillegg har jeg 2 barn der det minste må bæres mye. Nå har jeg vært sykemeldt og bærer så og si ingenting på rundt 1 måned. Likevel er smerten like konstant.

 

Har vært til fysio, som sier det muligens er pga skoliose, men han trodde egentlig ikke det da han mente det bare var en mild skjevhet. Aldri slitt med dette før. Noen dager er det også grusomt å puste, men normalt kjenner jeg kun smertene når jeg beveger meg. Smertene sitter rett der skulderbladet stopper,,,, ca midt mellom nakke og midt på ryggen 

Anonymkode: 73c4d...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Låsninger? Jeg har også vært plaget med det området i ryggen. Men har behandlingsforsikring på jobb så har gått jevnlig til naprapat som både knekker opp og masserer så det funker for meg😊 samt trening!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anjatapinjata skrev (18 minutter siden):

Låsninger? Jeg har også vært plaget med det området i ryggen. Men har behandlingsforsikring på jobb så har gått jevnlig til naprapat som både knekker opp og masserer så det funker for meg😊 samt trening!

Har du smertene hver dag konstant eller er det kun av og til? Jeg har tenkt det kan være låsning men det føles annerledes ut, som muskelverk uten at jeg kjenner noen ømme muskler når jeg trykker,, har vurdert naprapat så kanskje jeg skal teste det ut om det funker på deg😃

Anonymkode: 73c4d...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det lenge. Tok prøver for å sjekke om det var revmatisme, men fant ingenting. Smertene var forferdelige over lang tid. Viste seg at det var muskulært og kom av stress over lang tid. Så ja, muskulære smerter kan være langvarige og veldig vonde, mye mer enn jeg hadde trodd. Mye løfting over lang tid vil jo kunne gi stor belastning og smertefull muskulatur i lang tid. For min del tok det minst 6 mndr fra jeg begynte å jobbe med avspenning og tøying til det begynte å slippe taket. 

Anonymkode: 4a7a1...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde det lenge. Tok prøver for å sjekke om det var revmatisme, men fant ingenting. Smertene var forferdelige over lang tid. Viste seg at det var muskulært og kom av stress over lang tid. Så ja, muskulære smerter kan være langvarige og veldig vonde, mye mer enn jeg hadde trodd. Mye løfting over lang tid vil jo kunne gi stor belastning og smertefull muskulatur i lang tid. For min del tok det minst 6 mndr fra jeg begynte å jobbe med avspenning og tøying til det begynte å slippe taket. 

Anonymkode: 4a7a1...402

Var det noen øvelser som var spesielt nyttige?

Anonymkode: 317f3...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Var det noen øvelser som var spesielt nyttige?

Anonymkode: 317f3...30f

For min del som var preget av langvarig stress var det å begynne å puste med magen igjen avgjørende. Fokus på pust og avspenning i form av å ligge/sitte rolig å kjenne etter hvor jeg spente musklene mine. Utover dette var tøyeøvelser med rotasjon av ryggsøylen, strekke ryggstrekkerne og heve/senke skuldrene med manualer/vektskiver i hendene. La tyngden jobbe mot gulvet og få slappet av i øvre del av rygg 😊

Anonymkode: 4a7a1...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ufør pga ryggsmerter mellom skulderbladene. Har fibromyalgi. 

Anonymkode: dd9d0...956

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet og hatt det i over 14 år snart, fikk det når jeg var på alder med deg et par år setter svangerskap. Det ga seg aldri og jeg har det fortsatt. Yoga og slik hjelper litt på. Har som en over nevnte fibromyalgi og mest sannsynlig noe annet revmatisk som de ikke har funnet ut av ennå. 

Anonymkode: 203bf...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har du smertene hver dag konstant eller er det kun av og til? Jeg har tenkt det kan være låsning men det føles annerledes ut, som muskelverk uten at jeg kjenner noen ømme muskler når jeg trykker,, har vurdert naprapat så kanskje jeg skal teste det ut om det funker på deg😃

Anonymkode: 73c4d...c83

Er vel hovedsakelig muskulært på meg og, men naprapaten min knekker meg opp og. Slitt med det i lange perioder av gangen ja😊 nå har det vært bra en god stund. Men er veldig fælt når det står på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Har samme problemet og hatt det i over 14 år snart, fikk det når jeg var på alder med deg et par år setter svangerskap. Det ga seg aldri og jeg har det fortsatt. Yoga og slik hjelper litt på. Har som en over nevnte fibromyalgi og mest sannsynlig noe annet revmatisk som de ikke har funnet ut av ennå. 

Anonymkode: 203bf...a52

Fikk du noen hjelp for dette problemet etter at du fikk diagnosen fibromyalgi?

Anonymkode: 317f3...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk du noen hjelp for dette problemet etter at du fikk diagnosen fibromyalgi?

Anonymkode: 317f3...30f

Man får ikke noe hjelp når man har fått diagnose fibromyalgi, da blir man bare sendt av gårde og alt som dukker opp av symptomer etterpå blir tilskrevet FM. 

Må klare meg selv, smertestillende liker jeg ikke så jeg holder meg gående med yoga, jeg går mye og svømmer når jeg kan.

Anonymkode: 203bf...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Man får ikke noe hjelp når man har fått diagnose fibromyalgi, da blir man bare sendt av gårde og alt som dukker opp av symptomer etterpå blir tilskrevet FM. 

Må klare meg selv, smertestillende liker jeg ikke så jeg holder meg gående med yoga, jeg går mye og svømmer når jeg kan.

Anonymkode: 203bf...a52

Uff da, kan du ikke få henvisning til fysioterapeut,naprapat e.l for å holde deg i gang og redusere smerter?

Anonymkode: 317f3...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uff da, kan du ikke få henvisning til fysioterapeut,naprapat e.l for å holde deg i gang og redusere smerter?

Anonymkode: 317f3...30f

Trenger ikke henvisning så alle kan gå der om de har et håp om å bli bedre. 😜 Tok en runde på det jeg og når jeg først kjente smerter, kiropraktor og fysioterapi, hjalp ingenting. 

Som sagt så er det yoga og bevegelse som hjelper meg best så må man bare leve med at sånn er det.

Anonymkode: 203bf...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...