Gå til innhold

Har ein fått ein bekymringsfull sosial og moralsvekkelse i samfunnet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Antall forsikringsvindler økte med hele   53 % i fjor, og  antall sykkeltyveriet, økte med 10 %,, og antall grove tyverier økte med 25 %

konfliktrådene har opplevd  rekodmange  økninger i antall saker, og.ungdomskriminaliteten har økt med hele 28 % og økende antall  yngre har fått eit kriminelt rulleblad.  Dei  20 største kommunene ble det meldt om en økning på hele 30 % økning i vold og trusler.  Daglig hører ein om vold og drap i  Norge, og bare hittil i 2024 er det begått 20 drap. 

Spørsmålet er om vi er iferd med å få eit samfunn   moralskt forfall, og  resepkten for andres eiendeler er iferd med å smuldre bort. ?  

Anonymkode: 2e9b8...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok like mye positiv utvikling i samfunnet, men media fokuserer ikke på det. Når verden oppleves så negativ, er det kanskje på tide å skjerme seg litt fra nyheter, sosiale medier osv.

 

Anonymkode: a5727...5e6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når verden oppleves så negativ, er det kanskje på tide å skjerme seg litt fra nyheter

dette har jeg fundert på siden igår!!! 

Jeg var nemlig ute med en gjeng hvor praten naturlignok gikk om løst og fast. Vi kom etterhvert inn på verdenssituasjonen generelt. Noen begynte å snakke om Navalny. Da spør ei; "hvem er Navalny?" 

Det viste seg at spørsmålsstilleren bevisst ikke har hørt/sett/lest nyheter på noen år. For å beskytte seg selv. 

Hun mente at hun nettopp derfor førte et mye bedre liv nå. Var mye mer glad tilfreds. 

 

Jeg burde kanskje også teste det. Men så lenge jeg arbeider der jeg arbeider ville det bli en voldsom utfordring. 

 

Anonymkode: c8116...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får innbrudd  i hjemmet,  på hytta , sykkelen stjelt, bilen bulket av ukjente så føler nok de fleste på en viss  oppgitthet , og futsrajson.  Samtidig  føler nok mange en viss glade over  at de fekk gullkortet og fødd i eit land der det meste forsikret, og ein kan dele på kostnaden med mange.

. Det er liksom ikkje så "nøye med " ettersom  felleskapet  bidrar  så du  får ny sykkel  eller l reparert bilen huset utan at den enkelte blir flådd økonomisk.  Rikdomen har endret  noen holdninger til igjennbruk, ta vare på ting og tang rundt seg. Mine foreldre besteforeldre  brukte ofte  ordene "vedmod, og  moralsk forfall " og det kan kome andre tider når ein ikkje spiste maten de serverte, og tok vare på klær, sko, 

 

Anonymkode: 2e9b8...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...