Gå til innhold

Jeg har hatt et forhold til en som viste seg å være min datters behandler :-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så har det mest verstenkelige skjedd meg.. igjen.. en form for traume opplevelse.

For å gjøre en lang historie kort, så har min eldste datter ikke bodd sammen med meg på mange år. Vi har hatt minimal kontakt intill nylig. Jeg har heletiden vært klar over at hun går fast i behandling hos psykiatri tjenesten. 
 

Jeg på min side har hatt mitt liv, og var i et forhold/vennskap med en psykolog en periode. Det forholdet ble helt avsluttet i januar i år. Det var forhold og ting som gjorde at jeg ikke åpnet meg helt opp for han, på grunn av så jævlige minner og opplevelser. Jeg har vært nødt å ta det i mitt tempo, og fikk derfor aldri mulighet til å fortelle om den eldste datteren min og situasjonen rundt henne. 
 

Nå som vi har fått kontakt igjen, hadde jeg sett frem til et tøft men godt møte med henne. Noe av det første hun da tar opp med meg, er at hun fikk ny behandler før jul, og at hun hadde gått til han 5-6 ganger og var veldig fornøyd. Siste time hun hadde vært hos han fikk hun derimot servert beskjed om at han hadde kjennskap til noen i hennes familie, og derfor ikke kunne være hennes behandler mer. Denne personen er meg, og dette hadde han da lest seg frem til i dokumentene hennes.

Jeg syns det er helt for jævlig situasjon å være i.. Vite at han har sittet på den type info, som var så innmari sårbart for meg å fortelle han, som han til slutt likevel fant ut. Det er jævlig å tenke på at vi har drevet å knullet i desember, mens han samtidig har behandlet min datter for komplekse seksuelle traumer. Det er helt jævlig å forestille seg hva han nå tenker om meg, eller hvor tøft det må ha vært for han og få servert en så ømfintlig informasjon på den måten, om noe så privat og stort. For han visste jo tross alt ikke om henne før han leste det.

Jeg har sendt sms til han om at jeg vet at han vet osv, men får jo ikke svar forståelig nok. Han kan jo aldri svare eller kontakte meg igjen, for jeg er jo pårørende. Det blir jo feil og etisk uriktig. Jeg tviler på at så mange har vært borti denne type situasjon. Men kjenner bare at jeg trenger råd og støtte til hvordan jeg kan glemme dette snarest mulig. Jeg var jo glad i han behandleren og, selv om det hadde tatt slutt og vi ikke hadde kontakt. 😢

Anonymkode: 9baa7...d32

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Værre er det jo for datteren din stakkar, som ikke kunne ha en behandler som hun var fornøyd med, fordi du hadde hatt et forhold med han. Hvorfor tenke på hvordan behandleren føler rundt dette, ville heller hatt dårlig samvittighet ovenfor datteren

Anonymkode: 4392f...775

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Værre er det jo for datteren din stakkar, som ikke kunne ha en behandler som hun var fornøyd med, fordi du hadde hatt et forhold med han. Hvorfor tenke på hvordan behandleren føler rundt dette, ville heller hatt dårlig samvittighet ovenfor datteren

Anonymkode: 4392f...775

Selvsagt er jo det synd synes jeg og! Jeg håper hun blir like fornøyd med den nye behandleren.. Hele situasjonen er jo bare ufattelig trist.

skulle jo ønske at jeg aldri hadde møtt han i utgangspunktet, men gjort er gjort 😞

Anonymkode: 9baa7...d32

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traume? Hvorfor er dette et traume? 

Uflaks og kjipt, javisst. Aller mest for din datter. 

 

Anonymkode: 71c32...034

  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke forstår hvorfor dette har gitt deg traumer? 

Anonymkode: ac663...546

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjip opplevelse for alle involverte og et svært uheldig sammentreff, men det er jo ingen som egentlig har gjort noe galt her. Hverken du eller han har uforvarende sagt noe dere ikke burde, og da sammenhengen ble oppdaget var det allerede slutt mellom dere og han håndterte det profesjonelt og ryddig ovenfor henne. Når det gjelder hva han tenker om deg nå, har nok han sett og hørt så mye gjennom jobben at det neppe er så stort og spesielt for ham som det er for deg. 

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent, har behandleren visst om at du er moren til hans pasient, og likevel hatt et forhold til deg? Eller misforstår jeg noe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke forstår hvorfor dette har gitt deg traumer? 

Anonymkode: ac663...546

Kanskje du ikke forstår det, og det er greit. Jeg vil ikke gå inn på hele livshistorien min her på nett. Du kan kanskje forstå at ting man fortrenger kan bli reaktivert, og rippe opp i gamle sår (traumer)?

Alt jeg ønsker er kun råd.

Anonymkode: 9baa7...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 minutter siden):

En kjip opplevelse for alle involverte og et svært uheldig sammentreff, men det er jo ingen som egentlig har gjort noe galt her. Hverken du eller han har uforvarende sagt noe dere ikke burde, og da sammenhengen ble oppdaget var det allerede slutt mellom dere og han håndterte det profesjonelt og ryddig ovenfor henne. Når det gjelder hva han tenker om deg nå, har nok han sett og hørt så mye gjennom jobben at det neppe er så stort og spesielt for ham som det er for deg. 

Tusen takk for godt og nyttig svar! Det hjalp utrolig mye ❤️ Du har nok rett i at jeg «overtenker» det i større grad enn det bør få oppmerksomhet.

Anonymkode: 9baa7...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Vent, har behandleren visst om at du er moren til hans pasient, og likevel hatt et forhold til deg? Eller misforstår jeg noe nå?

Nei, han fikk først vite etter at vårt forhold var avsluttet. Men allikevel, det oppleves ikke godt fordi om 😞

Anonymkode: 9baa7...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, han fikk først vite etter at vårt forhold var avsluttet. Men allikevel, det oppleves ikke godt fordi om 😞

Anonymkode: 9baa7...d32

Åja, det var nu enda godt, sånn oppi alt. Skjønner at det ikke føles godt. Har ikke noe råd å komme med, høres bare kjipt ut for alle involverte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet TS. Du visste ikke, din datter visste ikke og hennes behandler oppførte seg profesjonellt og avsluttet oppdraget med din datter. 

Her lager du en fjær til ti høns TS. Ikke rart det er mye psykisk sykdom rundt omkring hvis dette ses på som traume reaksjon. 

Er selv utsatt for mye dritt, men det her syns selv jeg blir for tåpelig. 

Anonymkode: 18f5b...c3f

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overtenker nok! Det er lov å ha en fortid. Du visste ikke, han visste det ikke. Han ryddet opp på en ordentlig måte. Ja, kjipt at han vet info, men igjen.. Det kan jo være fint for ham å forstå hvorfor du var som var, og kanskje forstå bedre at det ble slutt mellom dere.. 

Anonymkode: 1ce02...385

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et ikke-problem. Ingen har gjort noe galt. Trist at datteren din mistet en behandler hun likte, men han opptrådte profesjonelt når han fant ut av det.. 

Anonymkode: d83bf...e47

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok fått en negativ reaksjon på å finne ut at en tidligere romantisk partner nå vet svært personlig og sensitiv informasjon om meg som jeg ikke valgte å dele selv. Så, jeg forstår at du sitter igjen med en ekkel følelse, Ts. Det føles nok invaderende og som om man ikke har kontroll på sin egen historie. 

Samtidig virker det som om denne situasjonen, som kunne ha vært mye verre, har løst seg utrolig godt. Dere hadde allerede avsluttet forholdet når det ble oppdaget at han var din datters behandler, og han opptrådte profesjonelt og ordentlig i lys av dette. Du kan være sikker på at han ikke vil dele infoen om deg videre, og som behandler har han jobbet med massevis av mennesker fra forskjellig bakgrunn. Kontakten mellom dere er helt avsluttet, så du slipper å måtte være rundt ham i fremtiden. 

Pust lettet ut. Annet enn en ubehagelig følelse som vil minske og forsvinne med tid, er det ingenting galt som har kommet ut av denne situasjonen. Du har ikke gjort noe galt, din datter har ikke gjort noe galt, og han har ikke gjort noe galt. Og din datter vil forhåpentligvis finne en ny behandler hun er fornøyd med. 

 

Anonymkode: ac40b...58d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syns altså synd på deg selv, når den du burde ha medfølelse for er datteren din som nå mister en behandler hun har fått tillitt til. Du kaller det til og med et traume, snakk om å grave frem selvmedlidenheten. Dette har ingenting å si for deg, forholdet var avsluttet. Psykologen visste ikke om at det var datteren din og har håndtert det hele profesjonelt og korrekt. Den eneste skadelidende er din datter. 

Anonymkode: e5498...836

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det der er det verst tenkelige, har du et godt liv. 

Anonymkode: 43ce9...316

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du ikke forstår det, og det er greit. Jeg vil ikke gå inn på hele livshistorien min her på nett. Du kan kanskje forstå at ting man fortrenger kan bli reaktivert, og rippe opp i gamle sår (traumer)?

Alt jeg ønsker er kun råd.

Anonymkode: 9baa7...d32

Jeg forstår det, men denne situasjonen er en ikke-sak i min bok. Ingen har gjort noe feil eller trådd over grenser. Behandler opptrådte ryddig da han fikk vite det og dere har ingen kontakt i dag. At det føles ubehagelig for deg kan jeg forstå, men det et noe du kan jobbe med helt uten å involvere datteren din eller behandler. 

Anonymkode: ac663...546

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så har det mest verstenkelige skjedd meg.. igjen.. en form for traume opplevelse.

For å gjøre en lang historie kort, så har min eldste datter ikke bodd sammen med meg på mange år. Vi har hatt minimal kontakt intill nylig. Jeg har heletiden vært klar over at hun går fast i behandling hos psykiatri tjenesten. 
 

Jeg på min side har hatt mitt liv, og var i et forhold/vennskap med en psykolog en periode. Det forholdet ble helt avsluttet i januar i år. Det var forhold og ting som gjorde at jeg ikke åpnet meg helt opp for han, på grunn av så jævlige minner og opplevelser. Jeg har vært nødt å ta det i mitt tempo, og fikk derfor aldri mulighet til å fortelle om den eldste datteren min og situasjonen rundt henne. 
 

Nå som vi har fått kontakt igjen, hadde jeg sett frem til et tøft men godt møte med henne. Noe av det første hun da tar opp med meg, er at hun fikk ny behandler før jul, og at hun hadde gått til han 5-6 ganger og var veldig fornøyd. Siste time hun hadde vært hos han fikk hun derimot servert beskjed om at han hadde kjennskap til noen i hennes familie, og derfor ikke kunne være hennes behandler mer. Denne personen er meg, og dette hadde han da lest seg frem til i dokumentene hennes.

Jeg syns det er helt for jævlig situasjon å være i.. Vite at han har sittet på den type info, som var så innmari sårbart for meg å fortelle han, som han til slutt likevel fant ut. Det er jævlig å tenke på at vi har drevet å knullet i desember, mens han samtidig har behandlet min datter for komplekse seksuelle traumer. Det er helt jævlig å forestille seg hva han nå tenker om meg, eller hvor tøft det må ha vært for han og få servert en så ømfintlig informasjon på den måten, om noe så privat og stort. For han visste jo tross alt ikke om henne før han leste det.

Jeg har sendt sms til han om at jeg vet at han vet osv, men får jo ikke svar forståelig nok. Han kan jo aldri svare eller kontakte meg igjen, for jeg er jo pårørende. Det blir jo feil og etisk uriktig. Jeg tviler på at så mange har vært borti denne type situasjon. Men kjenner bare at jeg trenger råd og støtte til hvordan jeg kan glemme dette snarest mulig. Jeg var jo glad i han behandleren og, selv om det hadde tatt slutt og vi ikke hadde kontakt. 😢

Anonymkode: 9baa7...d32

Kan vi bare slutte å misbruke ordet traume? Snakk om har lite respekt for de som har vært utsatt for reelle traumer.

Anonymkode: 9f175...49a

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Værre er det jo for datteren din stakkar, som ikke kunne ha en behandler som hun var fornøyd med, fordi du hadde hatt et forhold med han. Hvorfor tenke på hvordan behandleren føler rundt dette, ville heller hatt dårlig samvittighet ovenfor datteren

Anonymkode: 4392f...775

Herregud for en kommentar. Selvsagt er dette ubehagelig og kjipt for TS å finne ut av.

TS: Jeg forstår kjempegodt at dette er en rar og ekkel situasjon. Heldigvis har ingen gjort noe galt her, det er rett og slett bare snakk om et skikkelig uheldig sammentreff! Håper du klarer å slippe det etter hvert. ❤️

Anonymkode: 72502...545

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...