Gå til innhold

Bare meg i hele verden som hater fint vær??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med sosial angst hele livet, er utbrent og utslitt hele tiden, er overvektig og har føler meg rett og slett på bånn. 

Sånn har jeg hatt det i alle år, jeg elsker høst og vinter for da kan jeg pakke meg inn i klær, gjemme meg hjemme i huset osv, føler det er mindre mas fra andre om å finne på ting. Men nå som våren kommer straks, så kjenner jeg angstenog skuffelsen stiger i kroppen etter en gang. 

 

Nå blir det mer mas fra folk om å finne på ting, bikini sesongen er snart her (jeg HATER å gå i bikini) og sommerklær der alle skal se alt! 

 

Jeg har aldri på meg shorts for jeg hater beina mine, får alltid kommentarer "hvordan orker du gå i bukse??Har du ikke shorts??Skjerp deg, gå å ta på deg noe lettere herregud" osv, det er veldig ubehagelig for meg å høre da dette er pga jeg ikke ser bra ut.

Skal gå med piratbukser i år for å se noe mer sommerlig ut og forhåpentligvis slutte å høre de kommentarene som er som å bli slått i magen fordi jeg blir så flau og vil ikke si at  skammer meg over min egen kropp.

 

Jeg ser på sosiale medier at folk er ute og koser seg i godværet på tur eller i hagen og jeg bare er inne i huset mitt og er utslitt.. virker som at ALLE er perfekte utemennesker og jeg som er inne er unormal og rar.

Flere som føler som meg eller har noen tanker eller tips til meg om hvordan jeg kan finne gleden ved våren og sommeren som alle dere andre?

Anonymkode: cb507...cb5

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en tråd på nesten 200 sider med innlegg. Det går kanskje på litt andre ting, generelt problem med sol og varme. Men er mange som sliter i sommermånedene 😅

 

Anonymkode: 6c32d...c11

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å gå i et langt tynt skjørt. Må jo ikke ha bikini på stranda, kan ha på skjørtet og en topp. Jeg liker uansett ikke være på stranda i timesvis, bare bader, soler kjapt 30 min og reiser hjem. Liker ikke å oppsøke steder der folk flokker seg i sommersola. Er utbrent jeg også, og velger å gå ut når det er overskyet. I fjor var jeg så lysømfintlig at jeg kunne uansett ikke være i sol uten å få hodepine. Tror akkurat det er bedre i år. Holder meg hjemme i helger og finvær da jeg ikke orker å ha vrimlende folk rundt meg. Har du barn? Hvis ikke så kan du jo lettere ta hensyn til egne behov. 
 

Jeg synes du skal få lov til å like høst og vinter best, alle liker ikke sommer. Men det er synd at du ikke føler deg vel i kroppen, sånn er det ikke godt å ha det.  
 

Fokuset ditt bør være hva som er bra for deg, ta vare på deg selv og gjøre noe hyggelig for deg, ikke tenke på om du er rar eller velger annerledes. Kan du fortelle vennene dine at du ikke liker st de kommenterer på klærne?

Anonymkode: 6359e...6ed

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv klær i lin! Lette, luftige plagg som kan dekke hele kroppen uten at det ser mindre sommerlig ut.

Anonymkode: 78b5b...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har slitt med sosial angst hele livet, er utbrent og utslitt hele tiden, er overvektig og har føler meg rett og slett på bånn. 

Sånn har jeg hatt det i alle år, jeg elsker høst og vinter for da kan jeg pakke meg inn i klær, gjemme meg hjemme i huset osv, føler det er mindre mas fra andre om å finne på ting. Men nå som våren kommer straks, så kjenner jeg angstenog skuffelsen stiger i kroppen etter en gang. 

 

Nå blir det mer mas fra folk om å finne på ting, bikini sesongen er snart her (jeg HATER å gå i bikini) og sommerklær der alle skal se alt! 

 

Jeg har aldri på meg shorts for jeg hater beina mine, får alltid kommentarer "hvordan orker du gå i bukse??Har du ikke shorts??Skjerp deg, gå å ta på deg noe lettere herregud" osv, det er veldig ubehagelig for meg å høre da dette er pga jeg ikke ser bra ut.

Skal gå med piratbukser i år for å se noe mer sommerlig ut og forhåpentligvis slutte å høre de kommentarene som er som å bli slått i magen fordi jeg blir så flau og vil ikke si at  skammer meg over min egen kropp.

 

Jeg ser på sosiale medier at folk er ute og koser seg i godværet på tur eller i hagen og jeg bare er inne i huset mitt og er utslitt.. virker som at ALLE er perfekte utemennesker og jeg som er inne er unormal og rar.

Flere som føler som meg eller har noen tanker eller tips til meg om hvordan jeg kan finne gleden ved våren og sommeren som alle dere andre?

Anonymkode: cb507...cb5

Finne litt mer selvtilitt og trygghet i deg selv først og fremst. Trist å lese at du hater beina dine og gjemmer dem pga det. 

Ikke alle er konfortable med å gå i bikini. Og det er jo ikke noe man må gjøre.  

Hva andre måtte mene om min kropp er deres problem.  Jeg er født som jeg er og er fornøyd med det. Så ikke noe som skaper problemer i hodet mitt eller livet mitt ellers. Kropp er kropp, i alle fasonger pg varanter som finnes. 

Jeg tenker du bør gå noen runder med deg selv og finne ut av hvorfor du føler som du gjør. Og jobbe litt med den tanken.

Feks er det pga komentarer du fikk når du var 13år. Som fikk deg til å skamme deg over deg selv? Da må du jobbe med at den tiden er forbi og at det ikke skal bety noe for deg lengre. 

Er det fordi du syntes alle andre ser bedre ut enn deg , må du jobbe med at det er helt ok at andre ser bedre ut men at det er helt ok å se ut som deg også.

Skjønnhet kommer faktisk innenfra. Uansett hvordan skallet ditt ser ut så er det jo være måten din som teller mest og hvordan du får andre til å føle seg rundt deg. 

Jeg har en stor rynke i pannen.  Og den eneste som evnt bryr seg om den er meg. Jeg har en utvekst i ansiktet og eneste som komentarer den er små barn. Og jeg elsker åtulle med dem om den. Og gir de noen skrøner historier på det. De mener jo ikke noe vondt. Selv om de ikke er så flinke til å ta det opp på en pen måte. Men alt i alt er de jo bare søte.

Pirat bukse er jo en god start. Så din jobb er å ikke bry deg om noen sier piratbukse er ut. Sikkert noen som sier det også. Isåfall stå i valget om pirat bukse. Da har du vunnet en kamp med deg selv, om du da klarer å svare. Mulig det, men jeg liker og trives i piratbukse. 

Anonymkode: d7338...4bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke været eller våren som egentlig er problemet, men den sosiale angsten og skamfølelsen du bærer på. 💔 Har du fått noe behandling for den sosiale angsten? Det har hjulpet meg veldig, så det må være mitt beste tips til deg. 

Anonymkode: 5f90b...004

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det helt likt. Vet ikke om jeg har noen gode råd egentlig, men vet i hvert fall hvordan det kan føles å ha det sånn 💜

Anonymkode: 0d946...4ed

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Jeg har ikke sosial angst, og jeg er fornøyd med kroppen min, men sliter psykisk og føler det er vanskeligere å trekke meg tilbake inne (som jeg av og til trenger), når det er strålende sol osv. Jeg sliter med varmen, og jeg blir slapp og mer deppa enn vanlig.

Vil være litt i forkant, og prøve om jeg kan få et bedre forhold til sommeren. Men vet ikke hvordan!

Anonymkode: 3b516...98d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke rar. Det er både fullt lov og helt normalt å kjenne på disse tingene❤️

Jeg er i utgangspunktet glad i sommer og varme, men kan jo kjenne meg igjen i enkelte ting av det du skriver. Små tips som hjelper for meg:

* Løft blikket og kikk rundt deg når du er på stranda. Du vil se alle typer kropper og du ser at de aller fleste er ikke såkalt "perfekte", men kroppen deres funker og det er det som betyr noe. Du tenker mest sannsynlig ingenting negativt om deres kropp. De tenker heller ikke noe negativt om din.

* Ikke bruk tid på å scrolle deg gjennom sosiale medier, det er bare med på å styrke dine tanker om at "alle andre elsker sommer og bikini og er ute og koser seg".

* Hvis du har lyst til å være innendørs selv om det er sol ute så gjør det:) ikke ha dårlig samvittighet, det er ditt liv og du må ta valg som er riktige for deg.

* Hvis du vil være sosial men helst vil unngå bikini og strand-situasjoner, så prøv å kom venner i forkjøpet med å foreslå å møtes på kvelden f.eks.

* Har du noen du kan betro deg til om disse tankene? Venn, familiemedlem, evt en fagperson? Det hjelper på bare å dele det du går rundt og kjenner på. Håper du kjenner på litt støtte fra kommentarfeltet - og creds til deg for et ærlig innlegg.❤️👍

Endret av Pusle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, KUN deg i HELE VERDEN! 
 

🙄

Anonymkode: 47c49...774

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo minst 500 tråder her inne på kg hvert år fra denne tiden til september om hvor fælt mange har det. For ikke å snakke om den tråden det linkes til lengre oppe. Hvor varmt det er, hvor lyst det er, hvor fælt det er å se andre ha det gøyere enn seg selv på some om sommeren, hvir fælt det er med sol, hvor trist det er at blomsterne spretter og fuglene kvitrer, osv, osv Så nei du er tydeligvis ikke aleine. 

Det finnes så mange forskjellige typer sommerklær, også av bikinier med forskjellige snitt typer, kvinner bruker badeshorts og en tskjorte for den del, det brukte ei venninne av meg i hele fjor når hun badet. Ingen som hevet et øyenbryn engang på det. Du må jo ikke ligge i parken i bikini.

Linklær, maxikjoler/skjørt som er vide og fotsid er det jo et hav av forskjellige typer av. Du må ikke gå i den varmeste langbuksen selv om du har problemer med dine egne bein. Det finnes svalere alternativer hvor du ikke må gå rundt halv naken, så her ser jeg ærlig talt ikke de store problemene med mindre du liker å lage det til et problem.

Du kan gå igjennom hele livet ditt å hate sommeren men den kommer hvert år uansett så det blir noen måneder og år og hate, er det noe du ønsker å bruke livet ditt på? 

Jeg har omvendt problem med vinter og liker ikke den årstiden men den også kommer hvert år så jeg må gjøre det beste ut av det. Lage meg en vinterbucket liste med gøye aktiviteter for meg selv, innrede huset mitt slik at det blir min oase vinteren igjennom osv osv osv..

 

Og så handler det om uavhengig av årstiden å stå for den du er, hva du synes er gøy, hvordan du liker å tilbringe tiden din. Liker du å tilbringe din tid inne hele sommeren med gardinene trukket for så ok. Stå for det. Men det er klart at det er ikke det folk flest (inkludert meg selv) liker å gjøre om sommeren så mange vil synes det er en rar måte å tilbringe denne årstiden på men so what? Det handler om å stå litt opp for seg selv tenker jeg, og den mentaliteten handler ikke så mye om sommer eller vinter, men det er enklere for deg å slippe unna om vinteren men det er der du bør begynne. Den selvrespekten er viktig for deg hele året livet igjennom.

 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 ♥️

Anonymkode: 62ba8...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever for denne årstiden vi går inn i nå. Våren i Norge er smashing for meg. Norsk sommer kan jeg take it or leave it. Som regel gir den ikke mersmak,men når den først slår til med fantastiske temperaturer og nydelig sol,så er Norsk sommer heeelt nydelig!

Er en som er helt avhengig av sol. Jeg får raskt tunge tanker og små depresjoner av dårlig vær konstant. Så løsningen min er å reise bort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke sol og varmt vær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_20240407_152812_SamsungInternet.thumb.jpg.86ac9e7025ac8cf5b07bd38b9a3b5a3f.jpg

Anonymkode: ce727...ca6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Screenshot_20240407_152812_SamsungInternet.thumb.jpg.86ac9e7025ac8cf5b07bd38b9a3b5a3f.jpg

Anonymkode: ce727...ca6

Og hvordan vi ser på livet er styrt av mange faktorer, som vi ikke nødvendigvis har kontroll over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DelvisPresley skrev (4 minutter siden):

Og hvordan vi ser på livet er styrt av mange faktorer, som vi ikke nødvendigvis har kontroll over.

Du kan kontrollere og endre tankemønste, du kan endre holdninger. Det er en treningssak som kanskje kreves jobbing med deg selv på, men i de fleste tilfeller har en kontroll på hvordan en velger å se situasjoner. Det er ingen andre som styrer tankene dine enn deg selv iallefall. Men det er klart at viss en velger seg unnskyldninger for et negativt verdensbilde og hverdag fremfor å jobbe med å endre dette så er jo det sikkert enklere. 

Anonymkode: ce727...ca6

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden, selve arnestedet for kvinner som klager og syter for helt irrelevante og ubetydelig problemer..

Problemer de ønsker å løfte opp som samfunnsproblemer.. 

Om 5 måneder oppretter en annen kvinne en tråd om hvor jævlig det er med kulde, snø oh vinter. 

Det tar aldri slutt. 

Anonymkode: 61815...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke gå i bikini og shorts altså. Jeg er slank men har aldri eid en bikini i mitt liv. Trives ikke med å gå ute blant folk i truse og bh så jeg har en heldekkende badedrakt. Går ikke i shorts heller, gidder ikke shave leggene hver dag liksom. Skjønner ellers hva du mener, sommer er et slitsomt lykkepress og press på å sosialisere.

Anonymkode: fe5e1...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke gå i bikini og shorts altså. Jeg er slank men har aldri eid en bikini i mitt liv. Trives ikke med å gå ute blant folk i truse og bh så jeg har en heldekkende badedrakt. Går ikke i shorts heller, gidder ikke shave leggene hver dag liksom. Skjønner ellers hva du mener, sommer er et slitsomt lykkepress og press på å sosialisere.

Anonymkode: fe5e1...ace

Og det er kun du selv som legger dette presset på deg selv. Alle andre gir igrunn f i hva akkurat du gjør om sommeren.

Anonymkode: c3da3...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...