Gå til innhold

Hvorfor er noen så gjerrige?


Frisørlena

Anbefalte innlegg

Kålrota skrev (2 timer siden):

Du kaller det gjerrig, jeg kaller det pengesmart. 
 

Det er ikke mye pengesmart å kjøpe wienerbrød til 25 kr og satse på at den andre vil ha og betaler for det.

Jeg feks hadde bare takka nei, så hadde den «pengesmarte» stått med skjegget i postkassa med 25kr mindre.

Anonymkode: a4bf2...ce9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aller verste er vel familie-medlemmer som man dessverre ikke har muligheten til å unngå, i alle fall ikke på samme måte som for eksempel kollegaer. Eller hvis man blir venn med noen, og oppdager at de oppfører seg forbanna gnient - så har man i alle fall muligheten til å fase dem ut.                          

Jeg har dessverre folk i familien som kjøper max en eller to bæreposer, sånn at man har nok til seg selv for ett par dager eller en ukes tid. Pluss at man påpeker at "se så mye mat jeg har kjøpt TIL DEG" samtidig som de blir drita sure, dersom noen andre for eksempel forsyner seg av et glass melk. Da gjelder det å slå hele melkekartongen ut av hånden på en, og få raseri-anfall over at noen VÅGER å forsyne seg av akkurat den kartongen. Ressten av familien har selvfølgelig null problemer med å kjøpe kanskje fire bæreposer / fem bæreposer / seks bæreposer for HELE familien. Uten at man studerer kvitteringen fra butikken i detalj, og kommenterer på nærmest hver eneste ting hvor forbanna mye penger alt mulig koster. Dessuten er det helt ufattelig viktig å påpeke dersom en person tar seg en skvett melk eller fløte til kaffen: "tok du fra DEN kartongen nå da, for den var det JEG som hadde kjøpt inn!!"" 

:kjempesinna:    

Anonymkode: e3c5f...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Aller verste er vel familie-medlemmer som man dessverre ikke har muligheten til å unngå, i alle fall ikke på samme måte som for eksempel kollegaer. Eller hvis man blir venn med noen, og oppdager at de oppfører seg forbanna gnient - så har man i alle fall muligheten til å fase dem ut.                          

Jeg har dessverre folk i familien som kjøper max en eller to bæreposer, sånn at man har nok til seg selv for ett par dager eller en ukes tid. Pluss at man påpeker at "se så mye mat jeg har kjøpt TIL DEG" samtidig som de blir drita sure, dersom noen andre for eksempel forsyner seg av et glass melk. Da gjelder det å slå hele melkekartongen ut av hånden på en, og få raseri-anfall over at noen VÅGER å forsyne seg av akkurat den kartongen. Ressten av familien har selvfølgelig null problemer med å kjøpe kanskje fire bæreposer / fem bæreposer / seks bæreposer for HELE familien. Uten at man studerer kvitteringen fra butikken i detalj, og kommenterer på nærmest hver eneste ting hvor forbanna mye penger alt mulig koster. Dessuten er det helt ufattelig viktig å påpeke dersom en person tar seg en skvett melk eller fløte til kaffen: "tok du fra DEN kartongen nå da, for den var det JEG som hadde kjøpt inn!!"" 

:kjempesinna:    

Anonymkode: e3c5f...6e6

???
Hva slags husholdning er dette der det forventes at noen kjøper flere bæreposer med mat til "andre" i familien?
Er det et slags storfamiliekollektiv der hele slekta i fire generasjoner bor sammen i et kjempedigert hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (13 minutter siden):

???
Hva slags husholdning er dette der det forventes at noen kjøper flere bæreposer med mat til "andre" i familien?
Er det et slags storfamiliekollektiv der hele slekta i fire generasjoner bor sammen i et kjempedigert hus?

Tror ikke familien din skjønner ordet "Famillie"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper ofte ting til andre på kontoret om noen tar en tur til butikken i arbeidstiden. Synes det er helt naturlig å vippse penger, det er jo så lettvint.

Anonymkode: 9bcce...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (3 timer siden):

???
Hva slags husholdning er dette der det forventes at noen kjøper flere bæreposer med mat til "andre" i familien?
Er det et slags storfamiliekollektiv der hele slekta i fire generasjoner bor sammen i et kjempedigert hus?

Så for eksempel foreldre skal ikke bry seg om å kjøpe mat til deres egne barn, og tenker at de kan gi blanke pokker så lenge den andre forelderen fikser rubbel og bit av det som er nødvendig?     

Anonymkode: e3c5f...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grevling skrev (5 timer siden):

Men ikke sosialt smart. Det er slike handlinger som koster vennskap og omdømme. Du skulle fått de 50 kronene på vipps, så hadde du ikke hørt fra meg igjen. 

Helt rett, det er de dyreste 50kr du noensinne har fått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så for eksempel foreldre skal ikke bry seg om å kjøpe mat til deres egne barn, og tenker at de kan gi blanke pokker så lenge den andre forelderen fikser rubbel og bit av det som er nødvendig?     

Anonymkode: e3c5f...6e6

Spørsmålet er hvor mange voksne med inntekt som gjør at de kan handle mat som er involvert i denne husholdningen. Det virker som om det er en hel haug. Er det snakk om hjemmeboende voksne barn i tillegg til foreldre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...